آینه جم: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: حقوق مستمری بگیران از کارافتادگان و بازنشتگان بیمه روستائی و عشایری در استان بوشهر ۵۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش آینه جم؛ کیانوش کازرونی با اشاره به همسان سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان این صندوق ادامه داد: معوقات ماه‌های اخیر ناشی از این افزایش به حساب مستمری بگیران واریز شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر پوشش بیمه اجتماعی رایگان گفت: در این راستا خانوارهای روستایی و عشایری استان بوشهر فاقد هرگونه بیمه، زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه افراد یاد شده در سال نخست به صورت کاملا رایگان بیمه می‌شوند خاطر نشان کرد: این افراد از سال‌های بعد به‌تدریج اقدام به پرداخت حق بیمه خود می‌کنند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر بیان کرد: از مهرماه امسال تمام کشاورزان، روستاییان و عشایر، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، قالی‌بافان فاقد بیمه، زنان سرپرست خانوار روستایی، شاغلان صنایع دستی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

کیانوش کازرونی اظهار داشت: این صندوق مستمری پیری، بازماندگی و از کار افتادگی پرداخت می‌کند و مستمری پیری با 15 سال سابقه بیمه‌ای در سن 65 سالگی واجد شرایط دریافت مستمری می‌شوند.

وی، با بیان اینکه این صندوق اجتماعی به روستاییان عشایر رانندگان حمل بار و مسافر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، قالی‌بافان، زنبورداران و شاغلان صنایع دستی خدمات ارائه می‌دهد گفت: اکنون 23 هزار سرپرست خانوار روستایی استان بوشهر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند.

کازرونی از بهره‌مند 4600 مددجوی کمیته امداد و بهزیستی از خدمات این صندوق خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن 145 خانوار از مزایای ازکارافتادگی، 254 خانوار از دریافت مستمری بازماندگان و برخی از خانوار از مستمری بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند شده‌اند.

[کد خبر:AJ34230]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب