آینه جم؛  خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه رباب عبیدی عضو شورای شهر بوشهر گفته: در سالیان قبل برای دو شهردار سابق مرکز استان خانه اجاره شده، اما گویا مبالغی که بابت رهن سپرده شده برنگشته و شهرداری باید در این خصوص رفع ابهام و پاسخگویی کند. اخیرا رهن 650 میلیون تومانی خانه ای برای شهردار مرکز استان خبرساز شده است.
  • نماینده دشتستان به انتشار توئیت های خود علیه دولت و خصوصا وزیر نفت ادامه می دهد. به عقیده برخی، در اینکه نفتی ها به حق و حقوق استان بی توجهی کرده اند شکی نیست، اما از فردی در قامت نماینده انتظار می رود به جای توئیت های انتقادی که منجر به مسدود شدن مسیرهای ارتباطی وی با دولت می شود، در مقابل وزیری چون زنگنه با رویکرد تعاملی پیگیر امتیازاتی برای استان و حوزه انتخابیه باشد و از ابزار نمایندگی مجلس برای تصویب قوانینی جهت الزام وزارت نفت به مشارکت در توسعه استان اقدام کند.
  • وزارت راه و شهرسازی گفته: به افراد دارای خانه خالی، پیامک ارسال شده و اگر درباره وضعیت آن جواب پیامک ندهند، مشمول مالیات خانه خالی می شوند. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های مرتبط به دست آوردیم، ۱.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد که به مالکان آن‌ها پیامک ارسال شد و مالکان باید این اطلاعات را اصلاح یا در صورت صحت، تأیید می‌کردند؛ عدم تأیید به منزله خالی بودن واحد تلقی می‌شود.
  • شورای شهر بوشهر در نشست هفه قبل خود در شرایطی با اختصاص 600 میلیون تومان به باشگاه ایرانجوان موافقت کرد که برزگرزاده عضو شورا معتقد بود باید میزان کمک به این تیم در لیگ دو افزایش یابد. البته نوری معاون مالی شهرداری هم گفت که وظیفه اساسی شهرداری حمایت از ورزش همگانی است و ورزش حرفه ای جزو موارد فرعی است، اما به هر دلیلی وارد آن شده ایم.
  • قرار است با مصوبه ستاد ملی کرونا، استخرهای ورزشی که از زمان شیوع این بیماری تعطیل بوده، در اواخر دیماه بازگشایی شود.
  • رییس کمیته امداد کشور در سفر اخیر به بوشهر گفته: طبق بررسی های صورت گرفته، 48 هزار واحد مسکونی مددجویان ما فاقد سرویس بهداشتی مناسب و 36 هزار نفر هم فاقد حمام یا حمام بدون وسایل گرمایشی هستند که حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.
  • سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان این سازمان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند. گویا سازمان تأمین اجتماعی پیگیر این است تا مطالبات خود را از دولت وصول و از این منابع، در پایان سال 2 میلیون تومان را به حساب بازنشستگان این سازمان واریز کند.
  • همچنان هزینه های زندگی برای ساکنان روستاهای استان بوشهر جزو گرانترین ها در کشور می باشد. براساس گزارش جدید مرکز آمار از شاخص تورم به تفکیک استان ها، در بخش روستایی به همراه هرمزگان در صدر قرار دارند. براساس این گزارش، تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه در مناطق روستایی بوشهر 35.9 درصد است که مشابه هرمزگان در رتبه نخست می باشند.

  • گرانی بیشتر تخم‌مرغ در راه است و دلیل آن تصمیم سازمان دامپزشکی عنوان می شود. گویا سازمان دامپزشکی با حکم قضایی از مرغداران خواسته به‌ دلیل تأثیر نداشتن واکسن آنفلوآنزا، گله ‌های مرغ تخمگذار بالای 70 هفته به کشتارگاه فرستاده شود که این اتفاق می تواند به کاهش بیشتر عرضه و افزایش دوباره قیمت تخم مرغ در بازار منجر شود.
  • روشی برای اعتراض به دریافت نکردن کمک معیشتی کرونا مشخص نشده و همه امور در این خصوص در وزارت رفاه متمرکز گردیده است. از طرفی با وجود مصوبات مجلس و اقدام دولت، بسیاری از افرادی که یارانه دریافت می کنند، از کمک معیشتی اخیر که برای چهارماهه پایان سال پیش بینی شده بی بهره مانده اند.
  • براساس قانون، شهرداران، معاونین شهردار، مدیران مناطق، سازمان‌های وابسته به شهرداری ها و موسسات وابسته به آن و همچنین دهیاری ها، استانداران، بخشداران، مدیر کل ادارات، سرپرستان ادارات دولتی، معاونین استاندار، روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، وزرا، معاونین وزرا، اعضای خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس از جمله مشاغلی هستند که از نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستا محرومند مگر آنکه پیش از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ عنوان در آن پست شاغل نباشند. ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا در نیمه دوم اسفندماه انجام می شود.
  • در شهر مردم برای نجات جنگل حرا پویش مردمی فعال شده و اخیرا تابلوهای تبلغاتی یکی از خیابان ها نیز به این موضوع اختصاص یافته است. به تازگی یک شرکت خصوصی در زمینه تولید میگو در محدوده جنگل حرا فعال شده که در میان دوستداران محیط زیست نگرانی هایی در پی داشته است.

  • پروژه آزادراه شیراز-بوشهر به ۳قطعه تبدیل می‌شود. جعفر قادری رئیس مجمع نمایندگان شیراز با بیان اینکه قطعه اول از شیراز به سمت بوشهر و قطعه سوم از بوشهر به سمت شیراز تعریف و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود، گفت: تعیین تکلیف احداث آزادراه شیراز-بوشهر در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداران فارس و بوشهر، برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بنابه اظهار قادری؛ اگر در این پروژه با نسبت ۴۰درصد وزارت راه، ۴۰درصد سرمایه گذار و پیمانکار خصوصی و۲۰درصد هم استانداری‌های فارس و بوشهر مشارکت کنند، پروژه قابل اجرا است و بزوی عملیات اجرایی پروژه شروع خواهد شد.
  • با خبر شدیم براساس رای اخیر یکی از شعب دیوان عدالت اداری، اخذ عوارض بابت کسری، حذف یا عدم تامین پارکینگ ابطال شده است. چندی پیش اعلام شده بود که شهرداری بوشهر بابت عوارض حذف پارکینگ بیش از 30 میلیاردتومان در اختیار دارد.برگزاری آزمون حضوری در برخی پایه ها باعث شده دانش آموزان و والدین در بلاتکلیفی به سر ببرند. از سویی برخی والدین هم از برگزاری آزمون های آنلاین و مجازی گلایه دارند و با توجه به آموزش بی کیفیت در سامانه شاد این نحوه ارزیابی را ملاک مناسب برای ارزشیابی دانش آموزان نمی دانند. از طرفی، وزارت آموزش و پرورش برگزاری حضوری امتحانات در پایه های اول و دوم را به تصمیم ستاد کرونا در استان ها موکول کرده است.
  • با نامگذاری کوچه ای به نام "معین التجار بوشهری" در پایتخت مخالفت شد. در نشست هفته قبل شورای شهر تهران، پیشنهاد تغییر نام کوچه بوشهری به نام کوچه معین التجار بوشهری مطرح شد که امینی نایب رییس شورا به عنوان مخالف گفت: این فرد از نزدیکان ناصرالدین شاه قاجار بوده است و اگر درباره شخصیتش مطالعه داشته باشیم می‌بینیم که به دلایل همکاری‌های غیرقانونی با ناصرالدین شاه به قدرت رسیده است. اما محمدجواد حق شناس دیگر عضو شورا گفت:  آن معین التجاری که شما درباره آن صحبت می کنید پدر ایشان است. این کوچه از 100 سال پیش به عنوان "بوشهری" نامگذاری شده و ما فقط معین التجار را به آن اضافه کردیم که جزو رجال سیاسی آن دوره بوده‌اند. نهایتا پیشنهاد این نامگذاری به تصویب نرسید.
  • دست آخر اینکه، برگزاری آزمون حضوری در برخی پایه ها باعث شده دانش آموزان و والدین در بلاتکلیفی به سر ببرند. از سویی برخی والدین هم از برگزاری آزمون های آنلاین و مجازی گلایه دارند و با توجه به آموزش بی کیفیت در سامانه شاد این نحوه ارزیابی را ملاک مناسب برای ارزشیابی دانش آموزان نمی دانند. از طرفی، وزارت آموزش و پرورش برگزاری حضوری امتحانات در پایه های اول و دوم را به تصمیم ستاد کرونا در استان ها موکول کرده است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ34615]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب