آینه جم: رئیس پلیس فتا استان بوشهر هشدار‌هایی به هم‌استانی‌ها داد تا طعمه مجرمان سایبری نشوند.

به گزارش  آینه جم؛ سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم به علت محدودیت‌های کرونایی و استقبال از اینترنت و فضای مجازی بیان کرد: روند اجرای فعالیت‌ها در بیشتر حوزه‌ها از حضوری به غیرحضوری و اینترنتی تغییر یافته و همین افزایش استقبال استفاده از اینترنت و فضای مجازی که بیشتر هم با نآگاهی همراه است، زمینه‌ساز شکل‌گیری جرایم مختلف سایبری و بروز آسیب به کاربران شده است.
 
وی عنوان کرد: هر رمز و پسورد پیچیده‌ای هم که برای صفحات اینترنتی انتخاب شود باز هم ممکن است از سوی مجرمان سایبری با صرف وقت و استفاده از نرم‌افزار‌های نوین مجرمانه، شکسته شده و از آن‌ها عبور کنند و به محتویات شخصی شما دسترسی پیدا کنند، پس فقط انتخاب رمز و پسورد پیچیده، ضامن حفظ داده‌های دیجیتال شما نیست.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: در صورتی که با گوشی هوشمند خود، تصاویری را به عنوان خاطره ثبت و تصویربرداری کرده‌اید، قبل از اتصال آن به اینترنت، تصاویر و فیلم‌ها را به یک حافظه ذخیره‌ساز جانبی نظیر هارد اکستنرال که به اینترنت متصل نمی‌کنید منتقل کنید.
 
وی اضافه کرد: از بازگشایی لینک‌های دریافتی از منابع نامعتبر به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در هنگام اعطای مجوز به نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در حال نصب هستید، دقت کنید و مجوز غیر ضروری را تأیید نکنید.
 
سرهنگ قاسمی بیان کرد: افراد می‌بایست تجهیزات هوشمند همراه خود که دارای محتوای شخصی است را به تعمیرگاه‌های معتبر و مورد اعتماد برای تعمیر بسپارند و قبل از فروش تجهیزات مورد استفاده خود، از حذف اصولی محتویات شخصی و اکانت شبکه‌های اجتماعی اطمینان حاصل کنند.
 
رئیس پلیس فتا بوشهر تاکید کرد: والدین ضمن بالا‌بردن دانش خود در خصوص تهدیدات فضای مجازی، بستری عاطفی و دوستانه با فرزندان خود ایجاد کنند، به نحوی که فرزندان در مواجه با هر مورد خاص، به آن‌ها مراجعه و از آن‌ها مشورت بگیرند.
 
به گفته سرهنگ قاسمی اگر تصاویر شما  به هر علتی در اختیار مجرمی قرار گرفت و او قصد اخاذی داشت در اولین فرصت به پلیس فتا مراجعه و شکایت کنید، زیرا اولین پاسخ مثبت به مجرم سایبری باعث درخواست‌های متعدد بعدی و اخاذی بیشتر خواهد شد.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: هموطنان گرامی می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق راه ارتباطی سامانه پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

[کد خبر:AJ34722]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب