به مناسبت روز پرستار یک نفر از پرستاران این بیمارستان به عنوان پرستار نمونه انتخاب شد.

خانم  لیدا دوستیخواه از پرسنل بیمارستان نفت خارگ  توانستند عنوان پرستار نمونه کشوری در سال۱۳۹۹ را کسب نمایند . این انتخاب را به ایشان و جامعه محترم پرستاری تبریک گفته و موفقیت روزافزون ایشان را آرزومندیم .

به همین مناسبت مصاحبه ی کوتاهی با سرکارخانم دوستیخواه انجام دادیم که ایشان نیز لطف کرده و با وجود مشغله ی کاری این فرصت را به ما دادند.

سرکار خانم دوستیخواه با تشکر مجدد ازفرصتی که به ما دادید، در ابتدا و به عنوان اولین سؤال لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

-لیدا دوستیخواه هستم که در سال ۷۸ ازدانشگاه  آزاد مسجد سلیمان با مدرک کارشناس پرستاری با معدل ۱۸ونیم فارغ التحصیل شدم و از سال ۸۲ تا به الان در خدمت بیمارستان نفت خارگ هستم.


چرا این رشته تحصیلی و کاری را انتخاب کردید؟

همانطور که مستحضر می باشید یکی از مشاغل سخت و پر مشقت ، شغل پرستاری می باشد که نه تنها جسم انسان را خسته و فرسوده می نماید بلکه بر روح  و روان انسان نیز تاثیر گذار خواهد بود و از آنجا که نقش صبر و شکیبایی بر تحمل این موارد بسیار بارز و مهمترین عامل برای غلبه  بر موارد مذکور است می توان گفت تا این خصلت پسندیده در نهاد وجودی یک پرستار جلوه نکند نمی تواند به نحو احسنانجام وظیفه نموده و حق مطلب را ادا کند و اینجانب به عنوان شاگرد حضرت زینب (س) وبا پیروی از صبر ایشان در انجام رسالاتشان از عشق و صبر ایشان الگو گرفته و سعی نمودم سختیها را پشت سر گذاشته و در آن راه که رضایت خدا، بیمار و خانواده ی بیمار را فراهم می نماید ، قدم بردارم.

خانم دوستیخواه ،ضمن تشکر از کلیه بانوان درمان که شیفتهای متغییر کاری دارند این سؤال برایم مطرح شد که  آیا مشکلات  مشغله ی پرستاری در محیط خانه و خانواده هم همراه شماست ، به عبارت دیگر چگونه می توانید مسایل و مشکلات کاری و خانوادگی را از هم جدا کنید؟

- بالاخره یک پرستار بعد از گذراندن یک شیفت کاری سخت و پر از مشقت با تمام خستگی روحی و جسمی وارد محیط خانواده می شود و باید سعی نماید تا در کنار استراحت و آماده شدن برای برنامه کاری فردا به کارهای دیگر و امور خانواده نیز بپردازد. و در واقع تعادلی میان خانواده و کار ایجاد نماید .

معیارهای انتخاب پرستار نمونه چه بود و فکر میکنید جهت نزدیک تر شدن به این شاخص ها چه باید کرد؟

- پرستاری که عنوان نمونه را کسب می نماید در حقیقت الگوی رفتاری ، کرداری وکاری بارزی را در بین همکاران خود به اجرا گذاشته است و به نوعی دید همگان به سوی او خواهد بود پس این شخص باید معیارهای لازم را در خود پرورش داده باشد تا بتواند به مراتب و درجات بالاتر برسد. من نیز از این قضیه بی بهره نبودم و سعی نمودم وظایف کاریم را در آن سطحی که برایم تشریح شده بود درست و کامل انجام دهم  .


آیا می توانید برای ما خاطره ای نیز بگویید؟

- لحظه لحظه ی گذراندن با بیماران تؤام با خاطرات تلخ وشیرین است . هر وقت بیماری پس از تحصیل سلامتی و برطرف شدن مشکلاتش با رضایت و طیب خاطر ازاین مرکز درمانی مرخص شده جزوه خاطرات خوب ما محسوب میگردد.

خانم  دوستیخواه با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید آیا به عنوان پرستار نمونه  سخنی برای همکاران دارید؟


- همه ی پرستاران با تأسی از اسطوره ی صبر و مقاومت تاریخ ؛ حضرت زینب (س) ؛ صبر و عشق به کار را سرلوحه ی کار خویش قرار داده و همانگونه که زینب (س)توانست صبر را شرمنده و عشق را مبهوت سازد و در کنار تمام مصائبی که بر آن بزرگوار گذشت صدق و وفا را به جهانیان آموخت و متانت و وقار را به نمایش گذاشت و مونس و یار دردمندان زمان خویش بود ؛ پرستاران نیز باید تلاش کنند  تا چون شقایق ها عشق بورزند و زیبایی و زندگی را هدیه نمایند.

پرستاران نمونه 99 3

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴
 
تعداد بازدید : ۴۵
[کد خبر:AJ35134]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب