آینه جم؛  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه امسال هفته نکوداشت 18 اسفند به شکل ضعیفی اجرا شده و مهمترین آیتم آن که معرفی شهروند افتخاری و چهره ماندگار بود، امسال به دلیل عدم جمع بندی اعضای شورا لغو گردید.
  • خبر می رسد پس از انتشار گزارشی درباره توقف پروژه هتل 5 ستاره بوشهر به دلیل درخواست 5 میلیاردی شهرداری بابت تغییر کاربری (با وجود کاربری گردشگری زمین) استاندار بوشهر با اشاره به نیاز مرکز استان به این تاسیسات، دستور رفع موانع پروژه مذکور را داده است.
  • ورود افراد سودجو و دلال در فوتبال پایه برخی شهرستان های استان می تواند مشکل آفرین باشد و آینده نوجوانان را به مخاطره بیندازند. انتظار می رود هیات فوتبال درباره مربیان مدارس فوتبالی که فاقد شرایط لازم هستند نظارت و برخوردهای لازم را داشته باشد.
  • رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر از 20 اسفند گفت: ثبت نام کاندیداها از طریق اپلیکیشن موبایلی و کامپیوتری ستاد انتخابات و یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت و در نهایت دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام، انجام می شود. همچنین اصل گواهی عدم سوء پیشینه با مدت اعتبار سه ماه، اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، مدرک تحصیلی، گواهی استعفای مقامات و یک عکس۳*۴ از مدارک لازم جهت ثبت نام کاندیداها می باشد.
  • براساس اعلام ستاد انتخابات، کسانی که سابقه ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
  • مسئولان باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در اظهاراتی عجیب می گویند: کمالوند استقلال را رها می کند و برای بازی روز یکشنبه مقابل استقلال ملاثانی در لیگ آزادگان، به خوزستان می آید. ضعف مدیریتی باشگاه شاهین باعث رها کردن تیم توسط کمالوند و حضور در ترکیب استقلال شده است.
  • شنیده می شود کمالوند با انگیزه دریافت بخش دیگری از قرارداد خود، به شاهین برمی گردد. گویا وی با هزینه دستیارانش، قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون تومانی با شاهینی ها امضا کرده که ظاهرا 600 میلیون تومان سهم وی می باشد. وی تاکنون حدود 500 میلیون تومان از این رقم را دریافت کرده و گویا امیدوار است از طریق جدایی با رضایت دو طرفه، 400 میلیون تومان دیگر هم دریافت کند.
  • چند هفته ای است که از بنزین یورو 4 در استان خبری نیست.
  • چرخ گمرک در خودروی قاچاق می لنگد. رییس پلیس اقتصادی ناجا گفته: بخش عمده خودروی لوکس قاچاق که در کشور می بینیم از مبادی رسمی است، وگرنه یک خودرو که روی شناور از خورهای خاصی وارد می شود، نمی تواند این همه کشور را به هم بریزد.
  • با وجود تشدید شرایط کرونایی، در برخی روزها حضور بستگان متوفیان در آرامستان بهشت صادق بوشهر باعث ازدحام در ورودی این محل می شود. گاهی برگزاری همزمان چند مراسم در این محل، بر ازدحام اضافه می کند، درحالی که انتظار می رود بستگان درجه یک متوفی امکان حضور داشته باشند. به نظر می رسد با توجه به تمرکز مدیریتی آرامستان بوشهر به سمت محل جدید در تنگک، نظارت ها درخصوص محل فعلی ضعیف شده است.
  • با وجود تحقق درآمد پیش بینی شده ناشی از حقوق دولتی در بخش معادن استان، اما سهم بوشهر از محل حقوق دولتي زیر 10 درصد برآورد شده است. این درحالیست که به استناد برنامه ششم توسعه، تخصيص سهم استان از حقوق دولتي دريافتي از معادن باید بیش از این ارقام باشد.
  • با توجه به احتمال افزایش محدودیت‌ها از هفته پایانی اسفند تا پایان نیمه اول فروردین‌ماه سال آینده، بسیاری از مغازه داران نظیر کفش و پوشاک برای سفارش اقلام پرفروش شب عید در تردید به سر می برند و در این زمینه احتیاط می کنند. قرار است امروز درباره سفرهای نوروزی در ستاد ملی تصمیم‌ گیری شود.
  • برخی طرح دریافت مالیات از خودروهایی با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد تومان را عاملی برای کسادی بازار عنوان می‌کنند. گویا نمایندگان مجلس مصوب کرده‌اند تا همه مالکان خودرو (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت‌های دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش خودرو آنها بالغ بر یک میلیارد تومان است، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو خود شوند. گفتنی براساس این مصوبه چنانچه ارزش خودرو 5/1 میلیارد تومان باشد مالک آن باید سالانه 5 میلیون تومان مالیات بپردازد.
  • مصوبه اخیر وزارت اقتصاد، آینده مدیریت سهام عدالت را با ابهام مواجه کرده است. براین اساس جهت انتخابات هیأت مدیره شرکت ‌های استانی سهام عدالت هیأتی مرکب از مدیرکل امور دارایی هر استان به‌عنوان رئیس و معاون او به‌عنوان دبیر و نماینده اتاق بازرگانی و تعاون انتخابات را برگزار کنند، در شرایطی که مردم برای مدیریت سهام عدالت باید تصمیم بگیرند. گفتنی است همواره سود سهام عدالت پیش از پایان سال برای سهامداران واریز می شود که برای سالجاری خبری نشده است.
  • کمیاب شدن انسولین باز هم بیماران دیابتی را به دردسر انداخته است، این درحالی است که بیماران دیابتی باید از استرس و نگرانی دور باشند. براساس اعلام مسئولان سازمان غذا و دارو، به دلیل تحریم ها و مشکلات ارزی، ذخیره انسولین قلمی به یک ماه رسیده، درحالی که قبلا تا 3 ماه بوده است.
  • در شرایطی که روند بورس نزولی است و بسیاری از نمادها در صف فروش قفل شده‌ اند، کارگزاری‌ ها برای مشتریانی که از آنها اعتبار دریافت کرده‌ اند، پیامی فرستاده و خواستار بازپس ‌گیری اعتبارات خود شده‌ اند. این اقدام درحالی‌ است که اغلب کسانی که از کارگزاری‌ ها اعتبار دریافت کرده و با اعتبارات خود سهام خریده‌ اند، ضرر زیادی متحمل شده اند.
  • کارگران بوشهری مشمول یارانه دستمزد نیستند. مسئولان دلیل این موضوع را نرخ پایین ‌تر بیکاری بوشهر نسبت به سایر استان‌ها اعلام کرده اند. یارانه دستمزد یکی از سیاست‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه برای کاهش بیکاری است که طبق آن ۳۰ درصد از حقوق اداره کار (در حال حاضر 573 هزارتومان) به مدت یک سال به حساب کارفرمایانی که افراد را جذب می کنند پرداخت می‌ شود.
  • انتقال آب از خلیج فارس مجوز وزارت نیرو را ندارد! مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز از سوی وزارت نیرو مصوبه ای مبنی بر انتقال آب از خلیج فارس به دست ما نرسیده است، گفت: تنها هدف ما تأمین آب برای شهر مشهد است و فرقی نمی کند که این آب از دریای عمان باشد یا خلیج فارس، اما تا امروز تنها مطالعات برای انتقال آب از ساحل چابهار دریای عمان انجام و مجوز هم برای این کار صادر شده است.
  • دست آخر اینکه آموزش و پرورش در واکنش به گلایه برخی خانواده ها درباره گرو گرفتن کارنامه دانش آموزان با هدف کمک مالی به مدارس، اعلام کرده: گرفتن کمک های مالی از والدین دانش آموزان با ارائه شماره حساب شخصی در مدارس تخلف آشکار است و در صورت گزارش، با متخلفان برخورد قانونی می شود.
  • خلیج فارس

 

[کد خبر:AJ35153]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب