آینه جم؛بیش از یک قرن زندگی کردن، اگرچه عجیب و نادر است، اما غیرممکن نیست. ژان کالمان فردی بود که ۱۲۶ سال زندگی کرد و طولانی‌ترین عمر تأیید شده یک انسان در طول تاریخ را داشت.

به گزارش آینه جم؛ بیش از یک قرن زندگی کردن، اگرچه عجیب و نادر است، اما غیرممکن نیست. ژان کالمان فردی بود که ۱۲۶ سال زندگی کرد و طولانی‌ترین عمر تأیید شده یک انسان در طول تاریخ را داشت. حال می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به سن ستاره‌هایی که نزدیک به یک قرن زندگی کرده‎اند. این افراد، نه به خاطر موفقیت‌هایی که به‎دست ‎ورده اند، بلکه به خاطر سن و سالشان، افسانه‎اند. در ادامه ستاره‌هایی را که هنوز در قد حیات‎اند و نزدیک به یک قرن سن دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

اولیویا دی هاویلند؛ ۱۰۲ سال
اولیویا دی هاویلند هنرپیشه بریتانیایی؛آمریکایی و یکی از آخرین بازماندگان سینمای کلاسیک هالیوود می‌باشد. او پیرترین بازیگر در قید حیاتی است که برنده جایزه اسکار شده و همچنین آخرین بازیگر باقی‌مانده از بین هنرپیشگان اصلی فیلم کلاسیک «بر باد رفته» می‌باشد.
ملکه الیزابت دوم؛ ۹۳ سال
ملکه الیزابت دوم در بیست و یکم آوریل ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او طولانی‌ترین دوره فرمانروایی و درازترین عمر را در بین حکمرانان بریتانیا و طولانی‌ترین دوره سلطنت را بین ملکه‌های سلطنتی و حاکمان زن جهان داشته و مسن‌ترین و قدیمی‌ترین پادشاه کنونی جهان است.
سیسیلی تایسون؛ ۹۴ سال
سیسیلی تایسون از سال ۱۹۵۱ میلادی تاکنون، یعنی به مدت ۶۸ سال، مشغول فعالیت بوده‌است. او نه تنها یک بازیگر توانمند است، بلکه زنی است که سن برایش هیچ اهمیتی ندارد. او همیشه می‌گوید: «من هیچوقت فکر نمی‌کنم که ۹۴ سال سن دارم. سن برای من تنها یک عدد است.»
اوا ماری سنت؛ ۹۴ سال
اوا ماری سنت هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است که ۷۰ سال خود را صرف سینما و تلویزیون کرد. ما او را از فیلم «شمال از شمال غربی» اثر آلفرد هیچکاک که موفق به دریافت جایزه اسکار شد، به یاد داریم. او در حال حاضر ۲ ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دارد.
ویرا لین؛ ۱۰۲ سال
ویرا لین ترانه‌سرای بریتانیایی است که در حرفه خود، در زمان جنگ‎جهانی دوم، زمانی که به وی لقب دلبر نظامی داده بودند، با ترانه‌هایی همچون «دوباره همدیگر را خواهیم دید» و «صخره‌های سفید دوو» به شهرتی جهانی دست یافت. او پس از آن دوران در رادیو و تلویزیون بریتانیا نیز حضور فعالی داشت.
هری بلافونته؛ ۹۲ سال
هری بلافونته موسیقیدان، بازیگر، خواننده و فعال اجتماعی آمریکایی است و یکی از موفق‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در تمام طول تاریخ موزیک ایالات متحده محسوب می‌شود. او به خاطر حضور موفق‎اش در مستند «ویا‌های کالیپسو»، که به محبوبیت و موفقیت سبک موسیقی کارائیب و جذب مخاطبان جهانی و بین‌المللی در دهه ۱۹۵۰ منجر گردید، لقب «پادشاه کالیپسو» داده شد. لقبی که او چندان تمایلی به پذیرش آن نداشت.
بتی وایت؛ ۹۷ سال
بتی وایت بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی است. او بیشتر از هر بازیگر زن دیگری، یعنی چیزی حدود ۸۰ سال، در صنعت سینما فعالیت داشته است. او اولین زنی است که سیت‌کام «زندگی با الیزابت» را تولید کرده است.
آنجلا لنسبوری؛ ۹۳ سال
آنجلا لنسبوری بازیگر انگلیسی و یکی از بااستعدادترین و موفق‌ترین بازیگران است. شهرت او از زمانی جهانی شد که او در مجموعه تلویزیونی «قتل» بازی کرد. آنجلا علاوه بر افتخارات زیادی که تا به حال به دست آورده، تاکنون برنده ۶ جایزه گلدن گلوب نیز شده است.
دیک ون دایک؛ ۹۳ سال
دیک ون دایک بازیگر، کمدین، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است که به مدت شش دهه فعال بوده‌است. این ستاره هالیوودی، یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دارد و جدا از آن، به عنوان یکی از افسانه‌های دیزنی نیز شناخته می‌شود. لبخند او همیشه جذاب بوده و ما امیدواریم که او همیشه همینطور شاد و سرزنده باشد.
مارج چامپیون؛۹۹ سال
مارج چامپیون هنرپیشه، و طراح رقص آمریکایی است. اصلا شاید به دلیل فعالیت‌های بدنی زیاد او باشد که او حتی در این سن هم زیبا و خوش اندام به نظر می‌آید. آیا می‌توانید تصور کنید که او به زودی شمع ۱۰۰ سالگی‎اش را فوت می‌کند؟
کارول چانینگ؛ ۹۳ سال
کارول چانینگ هنرپیشه آمریکایی است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که او در آن نقش داشته می‌توان به «آلیس در سرزمین عجایب» اشاره کرد. او تاکنون موفق به دریافت ۸ جایزه امی شده است.
دیانا سرا کری؛ ۱۰۰ سال
دیانا سرا کری هنرپیشه آمریکایی است. اگر چه او چند سالی ست که هیچ فعالیتی در سینما ندارد، اما در حوزه‌های دیگری، چون نویسندگی فعالیت دارد. او تاکنون چندین کتاب از جمله رمان‌های تاریخی را به چاپ رسانده است.
نورمن لوید؛ ۱۴۰ سال
نورمن لوید هنرپیشه، تهیه‌کننده، و صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۱۹۳۲ میلادی تاکنون، یعنی نزدیک ۹ دهه، مشغول فعالیت بوده‌است. او در سال ۱۹۸۰، پس از بازی در درام «St. Elsewhere.» بر تعداد طرفداران خود افزود.
جون لوکارت؛ ۹۴ سال
جون لوکارت هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است که از سال ۱۹۳۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. البته اوج فعالیت او بیشتر بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ بوده است. او تاکنون ۲ بار نامزد جایزه امی و یک بار برنده جایزه تونی شده است.
کرک داگلاس؛ ۱۰۲ سال
کرک داگلاس هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی و در واقع جزو آخرین بازمانده‌های عصر طلایی هالیوود است. در طول فعالیت‎اش، او در بیش از ۹۰ فیلم هنرنمایی کرده است. شاید برایتان عجیب باشد، اما کرک داگلاس در یک سانحه هوایی و هنگامی که سوار بر هلی‌کوپتر بود به طرز معجزه‌آسایی از مرگ گریخت، اما نزدیک بود در یک سانحه هوایی دیگر جانش را از دست بدهد. پس از این دو اتفاق، او زندگی خود را وفق بهبود روحیه‌اش کرد.
[کد خبر:AJ28783]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب