آینه جم به دنبال شیوع ویروس کرونا و هشدارهای جهانی در خصوص خطرات ناشی از آن، این بیماری توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرد. بسیاری از خبرگزاری های جهان به صورت روزانه تصاویر و آمارهای مربوط به شیوع این بیماری را منتشر می کنند. با این همه اغلب این تصاویر جنبه انسانی دارند و انسان مرکز توجه آن ها بوده است. تصاویری همچون مسافران هوایی که ماسک زده اند، توریست هایی که در یک کشتی های کروز محبوس شده اند و کادر پزشکی که همچون فضانوردان لباس های محافظ بر تن کرده اند.


به گزارش«آینه جم» به نقل از فرارو؛ هنوز در میان انبوه اخبار این بیماری همه گیر، توجه چندانی به خود ویروس کرونا- یا با نام دقیق تر کووید 19 – نمی شود. با اینکه ما هر روز با بمباران خبری درباره این ویروس مواجه هستیم، هنوز هیچگونه تصوری از شکل خود این ویروس نداریم.


اما اخیرا تصاویر جدیدی از این ویروس کرونای جدید توسط «پژوهشگاه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی» (NIAID) و با استفاده از میکروسکوپ های قدرتمند الکترونی، منتشر شده که به نوعی دقیق ترین و واضح ترین تصاویر از این ویروس به شمار می رود. این تصاویر در آزمایشگاه های کوهستانی راکی NIAID در همیلتون ایالات متحده تهیه شده که بخشی از انستیتوی ملی بهداشت است.

«امی د ویت»، رئیس واحد بیماری های مولکولی NIAID، نمونه ویروس را تهیه کرد. میکروسکوپ «الیزابت فیشر» تصاویر را تولید کرد و دفتر هنرهای تجسمی پزشکی آزمایشگاه به صورت دیجیتالی تصاویر را رنگ آمیزی کرد.

NIAID خاطرنشان می کند که این تصاویر کاملاً شبیه به ویروس کرونا قبلی MERS-CoV (ویروس سندرم تنفسی که در سال 2012 در خاورمیانه پدیدار شد) و ویروس اصلی سارس SARS-CoV (ویروس سندرم تنفسی حاد که در سال 2002 پدیدار شد) است.

این موسسه در یک پست وبلاگ توضیح می دهد که:"این تعجب آور نیست؛ چرا که سنبله های موجود در سطح کروناویروس، این نام خانوادگی «کرونا» را به آن می دهد که در زبان لاتین به معنای «تاج» است. بیشتر گونه های کروناویروس دارای چنین شکل تاج مانندی هستند." روز سه‌شنبه گذشته نیز، سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی نام بیماری جدید را COVID-19 گذاشت.

در ادامه تصاویر NIAID از ویروس جدید را خواهید دید

(تصاویر) انتشار دقیق‌ترین تصاویر از ویروس کرونا
(تصاویر) انتشار دقیق‌ترین تصاویر از ویروس کرونا
(تصاویر) انتشار دقیق‌ترین تصاویر از ویروس کرونا
(تصاویر) انتشار دقیق‌ترین تصاویر از ویروس کرونا
 
[کد خبر:AJ31553]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب