تجمعات اعتراضی علیه نتانیاهو و درخواست استعفای او در اسرائیل ادامه داد.

به گزارش اینه جم، معترضین تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "فاسد از دست تو خسته شدیم"، " دور افتاده (از واقعیت)، "اخلاق کجاست؟ ارزش ها کجا هستند؟" " چقدر ضرر".

پلیس نیز از فشار آب برای متفرق کردن معترضان استفاده و تعدادی را نیز بازداشت کرد.

معترضین با اشاره به اتهامات علیه بنیامین نتانیاهو و محاکمه‌اش، خواستار استعفا و کناره‌گیری وی از نخست‌وزیری اسرائیل هستند.

نتانیاهو هم اکنون به سه اتهام "فساد مالی، غش و خیانت در امانت" در سه پرونده جداگانه در حال محاکمه است.

این تظاهرات و تجمعات اعتراضی از چند ماه قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. آخرین آن دیشب (شنبه شب) برگزار شد.

علاوه بر موضوع اتهامات فساد مالی نتانیاهو، کابینه او نیز متهم است که در مقابله با کرونا ضعیف بوده و مقصر است.

سایت الجزیره نوشت: هزاران اسرائیلی شنبه شب در نزدیکی اقامتگاه رسمی نخست‌وزیری در قدس شرقی و خانه شخصی نتانیاهو در شهر ساحلی "قیساریه" تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراضات قبلی در تل‌آویو و شهر قدس برگزار می‌شدند اما این برای نخستین بار است که معترضان به نزدیکی خانه شخصی نتانیاهو در شهر قیساریه رفتند.

الجزیره ادامه داد: اعتراضات جدید ادامه اعتراضات قدیمی است که علیه اوضاع بد اقتصادی اسرائیل شکل گرفت. حالا علاوه بر اتهامات فساد مالی علیه نتانیاهو، معترضان می‌گویند عملکرد بد دولت نتانیاهو در برابر کرونا باعث تضعیف اقتصاد اسرائیل شده است.

اعتراضات ضدنتانیاهو به رهبری جنبش "پرچم های سیاه" برگزار می شود. این جنبش معتقد است نتانیاهو دیگر صلاحیت حضور در قدرت را ندارد. این جنبش نتانیاهو را متهم می‌کند که همه امکاناتش را برای فرار از محاکمه و خدمت به منافع شخصی‌اش به کار گرفته است.

کابینه فعلی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو که با ائتلاف با رهبر حزب آبی سفید (بنی گانتس) شکل گرفت متهم به عجله در بازگشایی اقتصاد و رفع قرنطینه و ناتوانی در انجام اقدامات مناسب علیه شیوع کروناست.

هم اکنون میانگین ابتلا به کرونا در اسرائیل (با جمعیت 9 میلیون نفری) به روزانه حدود 1000 نفر رسیده است. تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در اسرائیل از 60 هزار نفر عبور کرده که 455 نفر آنها فوت کرده‌اند.

نتانیاهو 70 ساله  از سال 2009 تاکنون (به مدت 11 سال) در سمت نخست وزیری است.

[کد خبر:AJ33305]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب