آینه جم: دومین حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی تمام شد، تا امیدها به این مربی برای رساندن فوتبال ایران به جام جهانی بیشتر از قبل شود.


اسکوچیچ که نفرات دعوت شده به تیم ملی برای او انتقاداتی به همراه داشت، با ترکیب امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، صادق محرمی، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، وحید امیری و کاوه رضایی وارد زمین شد و در جریان بازی نیز کریم انصاری فرد، امید نورافکن، سعید عزت اللهی، سیامک نعمتی، مهدی قایدی و علی کریمی فرصت بازی پیدا کردند. 


شاگردان اسکوچیچ موفق شدند پس از شکست ازبکستان، حالا در دومین دیدار دوستانه برابر بوسنی نیز نتیجه خوبی کسب کنند و با دو گل کاوه رضایی و مهدی قایدی با پیروزی از زمین مسابقه خارج شدند. 

در ادامه این مطلب به بررسی نفر به نفر بازیکنان تیم ملی پرداخته‌ایم.

https://native.yektanet.com/static/media/upload/CACHE/images/items/image__1bw2nap2qu/90/225x150.jpeg 225w, https://native.yektanet.com/static/media/upload/CACHE/images/items/image__1bw2nap2qu/90/300x200.jpeg 300w, https://native.yektanet.com/static/media/upload/CACHE/images/items/image__1bw2nap2qu/90/375x250.jpeg 375w, https://native.yektanet.com/static/media/upload/CACHE/images/items/image__1bw2nap2qu/90/450x300.jpeg 450w," src="https://native.yektanet.com/static/media/upload/CACHE/images/items/image__1bw2nap2qu/90/300x200.jpeg" style="max-width: 100%; padding: initial; box-shadow: none; width: 0px; height: auto; object-fit: cover; position: absolute; top: 0px; right: 0px; left: 0px; bottom: 0px; margin: 0px; box-sizing: border-box !important; border-width: initial !important;">
 

امیر عابدزاده 
از آن سال هایی که امیرعابدزاده از امیدهای پرسپولیس به فوتبال ایران معرفی شده بود و سپس در راه آهن بازی کرد و به فوتبال اروپا رفت، سال‌ها سپری شده؛ این دروازه بان حالا در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ثابتی در لیگ پرتغال برای خودش به دست بیاورد و مقابل بوسنی در روز نیمکت نشینی رشید مظاهری و پیام نیازمند به دروازه بان اول تیم ملی تبدیل شد و توانست نمایش خوبی داشته باشد. تیم ملی در مقابل بوسنی دفاعی بازی کرد و اجازه ایجاد موقعیت به مهاجمان حریف نداد ولی عابدزاده در خروج‌ها بی نقص و استادانه عمل کرد و یکبار هم شوت مهاجم بوسنی از پشت محوطه جریمه را در حالی که شیرجه زده بود، یک‌ضرب به آغوش کشید تا در مصاف با بوسنی یکی از بازی‌های ملی خوب خود را پشت سر گذاشته باشد.

حسین کنعانی زادگان 
مدافع میانی پرسپولیس پس از نمایش موفقی که با  این تیم داشت، زیر نظر اسکوچیچ هم حالا به یکی از نفرات اصلی خط دفاع تیم ملی تبدیل شده است. او که در کنار شجاع خلیل زاده و مرتضی پورعلی گنجی خط دفاعی سه نفره تیم ملی را در ترکیب 3-4-3 تشکیل می‌داد، به خوبی توانست از عهده انجام کارهای دفاعی برآید و در ارسال پاس هم همان دقت همیشگی را از او دیدیم.

شجاع خلیل‌زاده
خلیل‌زاده که طی ماه‎ اخیر یکی از خبرسازترین فوتبالیست های ایران بوده است، در مقابل بوسنی نیز شانس حضور در ترکیب اصلی را به دست آورد. او با همان سبک هجومی‌ای که شیوه بازی او به شمار می‎‌رود، در بسیاری از درگیری‌ها با مهاجمان حریف پیشقدم می‌شد و دو مرتبه هم این نوع بازی باعث برخورد او با مهاجمان تیم حریف شد. شجاع در دومین بازی ملی خود توانست نمایش قابل قبولی را ارائه بدهد.


مرتضی پورعلی گنجی 
شماره هشت تیم ملی ایران در اولین دیدار دوستانه تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ یکی از غایبان سرشناس تیم بود. او اما در اردوی دوم به سایر نفرات اضافه شد، تا تجربیاتش از حضور در فوتبال قطر، بلژیک و چین را به خط دفاعی تیم ملی اضافه کند. او یک بازی مطمئن دیگر ارائه کرد و با آگاهی محیطی خوبی که داشت، حتی مراقب توپ‌های ارسالی پشت دفاع هم بود و یکبار روی اشتباهی که کنعانی زادگان در ارسال پاس داشت، به خوبی پشت او را پر کرد.

صادق محرمی 
پست دفاع راست یکی از خبرسازترین مناطق تیم اسکوچیچ به شمار می رود؛ جایی که رامین رضائیان علیرغم ارائه نمایش‌های خیره کننده در قطر به تیم ملی دعوت نمیشود و وریا غفوری کاپیتان محبوب استقلالی‌ها هم یکی دیگر از غایبان سرشناس به شمار می رود. محرمی که در بازی برابر ازبکستان نمایش خوبی ارائه کرده بود، در مقابل بوسنی خیلی قابل قبول بازی نکرد و چندین بار پاس هایی که از احمد نوراللهی یا مدافعین به او رسید را لو داد. محرمی در فاز هجومی هم چندان موفق نبود و حضور زیادی در اطراف مجوطه جریمه حرف نداشت. البته که با تمام این تفاسیر تیم ملی با نتیجه 2 بر صفر برنده بازی شد و این یعنی اینکه محرمی نیز در بخش دفاعی وظایفی که به او سپرده شده را به خوبی انجام داده است.


میلاد محمدی 
این مدافع چپ در مقابل بوسنی در نقش وینگر چپ انجام وظیفه کرد. محمدی در کارهای دفاعی با استفاده از قدرت فیزیکی و سرعت خود، فشار زیادی روی مهاجم حریف ایجاد می‌کرد و در این کار کاملا موفق بود.


احمد نوراللهی
هافبک میانی سرخپوشان پایتخت حالا دیگر اعتماد به نفس خوبی در ترکیب تیم ملی پیدا کرده است. شماره 9 تیم ملی مقابل بوسنی در کارهای دفاعی به خوبی از عهده انجام وظایف خود برآمد  و همیشه در پست خود حضور و دخالت به جا داشت.


احسان حاج صفی
نوراللهی در خط میانی 4 نفره تیم ملی بازیکن سمت راست بود که بیشتر با صادق محرمی نزدیکی فیزیکی داشت و احسان حاج صفی هم به عنوان مکمل او در سمت چپ با میلاد محمدی زوج سازی داشت. حاج صفی که قدرت حفظ توپ بالایی دارد و به سادگی توپ‌هایش را لو نمی‌دهد، مقابل بوسنی در صد و یازدهمین بازی ملی خود با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد و نمایش قابل قبولی داشت. او در پرس بازیکنان حریف خوب عمل کرد و هر وقت صاحب توپ می‌شد، پاس ها و حرکات او بازیکنان تیم حریف را به زحمت می‌انداخت.


وحید امیری
امیری مثل همیشه جنگنده بازی کرد و تمام وجود و تمرکزش را روی بازی گذاشته بود و شاید هم به این دلیل بود که هنوز ثانیه‌هایی از نیمه دوم بازی سپری نشده بود که روی یک پرس شدید دیگر که از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم، امیری توپ را از مدافع چپ بوسنی دزدید و پاسی در عرض برای کاوه رضایی ارسال کرد و این بازیکن هم به دقت و کیفیت هر چه تمام، گل اول بازی را در دقیقه 46 ثبت کرد. امیری وظیفه خود را در دیدار برابر بوسنی انجام داد و علاوه بر موفقیت در شروع پرس روی مدافعین حریف، در گلسازی که یکی از اصلی ترین وظایف او به شمار می رود، نمره قبولی گرفت.


علی قلی زاده 
تیم ملی در بازی برابر بوسنی از سیستمی دفاعی استفاده می‌کرد که بلافاصله پس از تصاحب توپ قصد طراحی ضدحملات سریع را داشت. هدف بازیکنان تیم و به خصوص 4 هافبک تیم رساندن توپ ها به قلی زاده بود تا این بازیکن با استفاده از سرعت و تکنیکی که دارد، به دروازه حریف  حمله کند. او در گلزنی موفق نبود ولی همواره بازیکنان حریف را آزار داد و خطری دائمی روی دروازه بوسنی بود.


کاوه رضایی 
رضایی در اردویی که طارمی و آزمون هر کدام به دلائلی غایب بودند، نشان داد مهره کاملا قابل اتکایی به شمار می‌رود و چه بسا حتی در حضور آنها تهدیدی برای این دو بازیکن طراز اول برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باشد. رضایی دقیقا همان مهاجمی است که در دیدار تدارکاتی مقابل بوسنی، اسکوچیچ به او نیاز داشت؛ یعنی بازیکنی که بتواند در صدم ثانیه از اشتباه مدافعین حریف استفاده کند و این همان کاری بود که رضایی روی پاس وحید امیری در شرایطی که با سه دفاع محاصره شده بود، انجام داد.


تعویضی های تیم ملی 


کریم انصاری فرد
با حضور تعویضی در زمین و بستن بازوبند کاپیتانی همچنان فشار را روی دروازه بوسنی نگه داشت  و از سمت چپ و راست چندباری استارت زد. در کارهای دفاعی و پرس هم موفق بود و نمایش قابل قبولی داشت و مثل سال های اخیر بازیکن موثری برای تیم ملی بود.


امید نورافکن 
هافبک دفاعی سپاهان که نویدکیا هم دیگر از او در پست مدافع چپ استفاده نمی‌کند، پس از ورودش به زمین جنگندگی خوبی از خود در میانه زمین نشان داد. او که جانشین حاج صفی شده بود، چند بار با سماجتی که داشت هافبک‌های بوسنی را وادار به اشتباه کرد. نورافکن اما در فاز تهاجمی نتوانست پاس های کلیدی ارسال کند.


سعید عزت اللهی

در کنار قایدی، باید از سعید عزت اللهی به عنوان تعویض های برتر و سرنوشت ساز اسکوچیچ در دیدار برابر بوسنی نام برد. با حضور او در زمین، سعید پس از مدت‌ها بار دیگر مقابل خط دفاعی تیم ملی قرار گرفت و نمایش بسیار امیدوارکننده ای ارائه داد. عزت اللهی که از دقیقه 76 وارد زمین شد، فرصت چندانی برای نشان دادن توانایی هایش نداشت ولی یکبار روی یک توپ برگشتی از خط دفاعی بوسنی، به خوبی و با یک ضرب توپ را روی سینه مهدی قایدی انداخت تا این بازیکن هم با یک کنترل و شوت زیبا کار او را تکمیل کند.


 سیامک نعمتی 
نعمتی که مقابل بوسنی در پست وینگر راست از دقیقه 77 جانشین صادق محرمی شد، نمایش خوبی داشت و در حملات حضور پیدا می کرد.


 مهدی قایدی 
ستاره این روزهای استقلال، در ترکیب تیم ملی برابر بوسنی هم به درخشش خود ادامه داد و در دقیقه 91 روی پاس دقیق سعید عزت اللهی،  پس از اینکه توپ را با کنترل سینه مقابل پای راست خود انداخت، با روی پای چپ، شوت محکم و دقیقی به زاویه مخالف گلر بوسنی زد، تا تیم ملی در مقابل حریفش با دو گل از دو مهاجمش با پای غیرتخصصی از زمین خارج شود.

  • وزش3
[کد خبر:AJ34172]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب