IMG-20190523-WA0026.jpg

 

 

آینه جم:   محمد رضا ملک‌پور :
آيا روزی خواهد رسيد كه متوليان شهرستان به بند كشيده و محاصره فلرها و شركت های صنعتی ، شهرستان عسلويه به خود آيند و ضعف خويش در برابر احقاق حق مردمان زجر كشيده در ميان نهند؟!  تا اين بينوايان ، فكری و چاره ای انديشه كنند. نام و اصطلاح  اين جان بهاء ، حق است. در صورتی كه قدم های راسخ در مسير احقاق اين حق ديده نمی شود. منطقه ی عسلويه ، منطقه ی تازه تأسيس نيست تا چنين رفتاری با آن صورت گيرد ، بلكه به قدمت اين خاك و مرز و بوم است. آوا و صدای اجداد در دريای خليج فارس و عمان و اقيانوس هند طنين انداز است با  هويتی منحصر به فرد جنوبی و عضوی برجسته از خانواده بزرگ ايران سرافراز است
 اين آرامش و مردانگی و مهمان نوازی و وطن دوستی آنان است ، مسير ميزبانی اين همه صنعت را هموار نمود و مهمترين و حساس ترين بُرهه ی زمانی را كاملاً درك و احساس نموده اند و با قدرت تمام در اعتلای نظام جمهوری اسلامی و تثبيت شعار استقلال آزادی سهيم و شریك بوده اند و هستند.
با اين همه فداكاری آيا شايسته است شاهد و شنيدن نعره های سهم خواهی و كم و كسری از حقوق آنان باشيم ؟!
چشمان نماينده ی شهرستان های غرب هرمزگان و نماينده ی جنوب فارس به اين حق ناچيز در مقابل زندگی سالم شهرستان عسلويه ، خيره شده است.
تصويب و يا در راه تصويب ٢٥ درصد از حق آلايندگی عسلويه ،در روزنامه ها و خبر گزاری های رسمی درج و خبر ساز می شود اما مسوولين استانی و شهر ستانی و نماينده ی مردم در مجلس در برابر اين خبر كُنشی و عكس العملی نشان نمی دهند.و اگر در اين حيطه اقدامی صورت گرفته باشد ، با رسانه ها كه زبان گويای مردم هستند بازگو نمی نمايند و حاضر به پاسخگويي نيستند. 
در ضمن در مقابل احقاق حق كارشناسانه ی ديگران اعتراضی نيست اما مردم شهرستان عسلویه با احقاق حقی كه بواسطه ی سلب حقوقشان صورت می گيرد قاطعانه مخالف و معترض هستند و مراتب اعتراض خود را اعلام می نمایند.
استاندار بوشهر ، نماینده مردم در مجلس مسولین شهرستان عسلويه ، فرماندار بزرگوار امام جمعه مردمی شهرستان و امامان جمعه و شوراهای شهر و روستا ، بخشداران و فرماندهان نظامی مستقر در منطقه همه و همه در اين راستا قدم خيری برداريد و در برابر ناحقی به اين مردمی كه آب و خاك و خون و زندگی آنان آلوده گشته است سكوت اختيار ننماييم و منتظر گذر زمان هم نباشيم ، بيش از اين اجازه ندهيم شهرستان عسلويه متضرر و متحمل ضربه ها شود.
*  محمدرضا ملک پور-  فعال رسانه ای شهرستان عسلویه و خبرنگار عسلویه نیوز
[کد خبر:AJ28423]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب