IMG-20190518-WA0010.jpg

 

 

آینه جم:   مصطفی ارجمند: 
 
«روح الله زم» دستگیر شد و «آمدنیوز» پر سر و صدا هم به پایان راه رسید.
 
به اینکه گفته می شود «داستان مشکوک بود و کار خودشان بود و اصلا روح الله زم ترفندی امنیتی برای گیر انداختن مخالفان برانداز داخلی بود» کار ندارم و البته خیلی هم به این تحلیل های آبکی باور ندارم اما «آمدنیوز» را هیچگاه رسانه ای صادق نمی دانستم و چه بسا اصلا آن را رسانه نمی دانستم چرا که رسانه به معنای نوشتن بی حساب و کتاب و غیر مستدل و غیرمسئولانه نیست.
 
باوری عمیق دارم که اگر کسی دلش برای این آب و خاک می سوزد و به دنبال اصلاح اش هست نمی رود بیرون گود بنشیند و از دور داد بزند که «لِنگش» کن!
 
امام علی جمله ای دارند که:« کسی را که نزدیکانش واگذارند، بیگانه او را پذیرا می‌گردد».
 
سالهاست که کشور به بیماری مهلک تبدیل «دوست به ممتنع و ممتنع به مخالف» دچار است. چنان مردم را به خودی و غیر خودی تبدیل می کنیم که برخی ها، به جای بیان دردهای شان پیش دوست، به دامن بیگانه پناه می برند!
 
در دوران دانشگاه دوستانی داشتم که به دلیل نگاه و گفتارشان ستاره دار شدند و حقوق شهروندی شان به دلیل نگاه های بسته و امنیتی دوران «مهرورزی»، لگد مال شد! 
 
نتیجه آن رفتارها با منتقدان و دگر اندیشان، آتش زیر خاکستری بود که سال ۸۸، به بحرانی بدل شد که می توانست کیان نظام را به باد دهد.
 
«روح الله زم» ها همیشه بوده اند و کمی تدبیر می خواهد که ناقد را به دشمن خونی تبدیل نکنیم ولو اینکه نگاهش را غلط بدانیم. 
 
برای اینکه «زم» ها و «آمد نیوز» ها باز تولید نشوند کمی شفقت پدرانه و صبوری مادرانه ی وطن می خواهد که چالش ناقدانه به فاجعه ددمنشانه بدل نشود وگرنه باید هر روز هزار ترفند امنیتی به کار بست و با هزینه صد چندان، بساطی را برچید.
 
امروز زم را گرفتیم، فردا باید تور اطلاعاتی بچینیم و «مسیح» به صلیب بکشیم! و فرداها یکی دیگر و یکی دیگر و یکی دیگر ... 
 
«سیاسیون منتقد» را به «مخالفان برانداز» تبدیل نکردن، هنر حاکمان است وگرنه تولید دشمن خونخوار که هنر نیست!
 
 
*مصطفی ارجمند؛ کارشناس روابط عمومی فرمانداری جم
[کد خبر:AJ29812]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب