جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری


در یکی دیگر از دیدارهای امروز، در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر پارس جنوبی در جم میزبان استقلال خواهد بود، دیداری حساس و جذاب که از چند جهت بازی ویژه‌ای است و حضور بازیکنانی در ترکیب دو تیم بر جذابیت آن افزوده است.
آینه جم  - علی تنگستانی:
شاگردان شفر در صورت پیروزی در این دیدار شانس صعودِ موقت به صدر جدول را خواهند داشت اما مسلما مصاف با شاگردانِ جوان و پرتلاشِ تارتار، آن هم در شرایط آب و هواییِ خاصِ جم، کار آسانی نخواهد بود. در ادامه این گزارش به بررسی وضعیت این دو تیم می‌پردازیم، تا ببینیم کدام یک از تیم‌ها شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی سخت و دشوار خواهد داشت. 
ابتدا از تیم پارس جنوبی‌جم شروع می‌کنیم. شاگردان تارتار تا اينجاى رقابت‌ها موفق شده‌اند ٤ امتياز به‌دست آورند و اين تيم به‌دنبال برد مقابل تیم فوتبال استقلال تهران است. بازيكنان تيم فوتبال پارس جنوبى‌جم که با سرمربيگرى تارتار در هفته گذشته مقابل نساجى مازندران بازى را با تساوى يك-يك به پايان رساندند. بی‌شك برای ارتقا در جدول به برد مقابل شاگردان شفر نياز دارند.
پارس جنوبی نسبت به فصل گذشته بازیکنان تاثیرگذار کمتری دارد ولی چیزی که باعث شده آنها تا به امروز نتایج خوبی بگیرند این است که آنها یک تیم واقعی هستند. تیمی که متکی به یک بازیکن خاص نیست و فقط به‌دنبال رسیدن به اهداف جمعی خود است. اگر آنها بتوانند در بازی با استقلال همانند بازی‌های گذشته عمل کنند، مطمئنا می‌توانند به پیروزی برسند.
 
در طرف مقابل تيم فوتبال استقلال تهران با سرمربيگرى وينفرد شفر موفق شده تا این مرحله از رقابت‌هاى ليگ برتر يك برد،٢ تساوى‌، ٥ گل زده و ٢ گل خورده را در كارنامه خود به ثبت برساند. شاگردان شفر همچنين با كسب ٥ امتياز رده چهارم جدول رقابت‌ها را از آن خود كرده‌اند. استقلالى‌ها در هفته گذشته مقابل تراكتورسازى موفق شدند با نتيجه ٣ بر صفر تيم فوتبال تراكتورسازى را شكست دهند و  شاگردان شفر در بازى مقابل پارس جنوبى‌جم بی‌شک به‌دنبال كسب ٣ امتياز هستند تا بدين ترتيب جايگاه خود را در جدول ارتقا دهند.
 
خاطره تلخ آبی‌ها از جم 
فصل گذشته اولین بازی استقلال مقابل پارس جنوبی در جم حواشی زیادی داشت. جایی که تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی توانست به‌خوبی از بحران تیم منصوریان بهره برده و با دو گل آبی‌های پایتخت را شکست دهد. شکستی که برای پارس جنوبی تارتار یک سکوی پرتاب در لیگ برای مدعی شدن در نیم فصل به‌عنوان یک پدیده شد و برای منصوریان استارت شمارش معکوس برای اخراج! با این حال این بازی حواشی دیگری هم داشت که یکی از آنها به نیمکت‌نشینی سیدمهدی رحمتی و بازی دادن منصوریان به سیدحسین حسینی بود. آن‌هم نیمکت‌نشینی‌ای که کلاه سر گذاشتن رحمتی آن را حسابی عجیب کرده بود. کلاهی که پوششی برای کبودی زیر چشم رحمتی بود که بابت آن تعابیر زیادی همان موقع مطرح شد. از حساسیت و ناراحتی برای پدر و دعوا با یکی از اقوام تا توپ خوردن در تمرینات که در نهایت هیچکدام تائید و نه به‌نوعی تکذیب شد تا تکلیف آن کبودی پنهان شده زیر کلاه مشخص شود. با این حال حالا دوباره استقلال اولین بازی خود مقابل پارس جنوبی را باید در جم برگزار کند. مسابقه‌ای که در آن نه تیم تارتار آن تیم فصل گذشته است و نه استقلال دیگر آن تیم بحران زده منصوریان که با آن همه خاطرات تلخ از بوشهر به تهران برگشت. رحمتی که این‌بار درون دروازه است و حسینی پشت خط او روی نیمکت نشسته است کار سختی در این مسابقه دارد. از یک‌سو برای پاک کردن خاطرات تلخ آن بازی و از سوی دیگر تداوم روند خوبش، تا بازهم عرصه را برای بازگشت رقیب تنگ‌تر کند.
 
نکات ویژه 
در ترکیب پارس جم هم چند بازیکن وجود دارند که بواسطه پرسپولیسی‌ بودنشان تقابل جذابی با استقلال دارند. محمد نوری، هافبک با تجربه پارس‌جم یکی از این نفرات است که پیش از این در پرسپولیس سابقه بازی داشته و در چندین دربی برابر استقلال قرار گرفته است. در کنار او محسن بنگر هم چنین سابقه‌ای دارد و هر دو بازیکن سابقه کاپیتانی پرسپولیس را هم داشته‌اند. در کنار این نفرات روح‌الله سیف‌اللهی هم از بازیکنان سابق پرسپولیس است که در ترکیب پارس جم به میدان می‌رود. سیف‌اللهی البته حضوری کوتاه مدت در پرسپولیس داشت و زیاد در این تیم به او بازی نرسید.
در استقلال فرشاد محمدی‌مهر در سمت راست خط دفاع بازی می‌کند. این بازیکن فصل گذشته در ترکیب پارس جم به میدان می‌رفت و در نقل و انتقالات تابستانی به استقلال منتقل شد و حالا باید به مصاف تیم سابق خود برود.
 
استقلال – تارتار به ایستگاه شماره 10 رسیدند
همانطور که در گزارش روز گذشته خواندید، مهدی تارتار روز پنجشنبه برای دهمین مرتبه در دوران مربیگری خود برابر استقلال قرار می‌گیرد. سرمربی حال حاضر پارس جنوبی فصل گذشته در ورزشگاه تختی موفق شد اولین برد خود را برابر استقلال کسب کند و تا به امروز در 9 تجربه‌ای که برابر آبی‌های تهرانی داشته، به همین یک برد بسنده کرده است. تارتار در 9 تقابل خود با استقلال یک برد، یک مساوی و هفت شکست در کارنامه دارد که تنها برد او در ورزشگاه تختی رقم خورده و سرمربی پارس جنوبی امیدوار است در دومین تقابل خود با استقلال در این ورزشگاه بتواند دومین برد خود را رقم بزند.
 
دانشگر به‌دنبال درخشش در پست جدید
محمد دانشگر، بازیکن برازجانی استقلال، یکی از بازیکنانی است که در دو بازی اول لیگ در پست دفاع وسط برای استقلال به میدان رفته بود اما غیبت فرشید باقری باعث شده او برای بازی با پارس جنوبی‌جم در پست هافبک دفاعی به میدان برود. باقری به‌دلیل درگذشت پدرش در بازی با پارس جنوبی‌جم حضور نخواهد داشت و به همین دلیل دانشگر در پستی باید بازی کند که تجربه بازی در آن را نداشته باشد. دانشگر در بازی با پارس جم در کنار علی کریمی در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و شفر باید امیدوار باشد او بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام بدهد.
 
شفر: از حضور در جم خوشحالم
وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پارس جنوبی‌جم در هفته چهارم لیگ برتر، گفت: اولین‌بار است که در شهر جم و این منطقه هستم و خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. وقتی با استقلال به اصفهان، تبریز یا جاهای دیگر می‌رویم، می‌توانیم مناطق مختلف را ببینیم، هر چند که زمان زیادی نداریم و از فرودگاه رفتیم به هتل و سپس به سالن کنفرانس و شب هم جلسه کادر فنی است. امروز هم بازی برگزار می‌شود. امروز بازی سختی خواهیم داشت، هوا به‌دلیل این‌که اینجا ارتفاع بیشتری دارد، گرم‌تر خواهد بود. می‌دانیم حریف سفت و محکم است و 90 دقیقه و حتی 95 دقیقه باید بجنگیم. باید فوتبال خوبی انجام داده و توپ را به گردش بیاوریم و قطعا شانس برای پیروزی داریم.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: زمانی که در منزل بودم، بازی‌های قبلی پارس را دیدم و خوشحالم که شما هواداران خیلی خوبی دارید. دیدم که تماشاگران پارس جنوبی در جایگاه‌شان موسیقی می‌نوازند که بسیار خوشحال‌کننده است. این همان چیزی است که می‌خواهم و آن را دوست دارم، مانند بازی قبلی که هواداران‌مان دنبال فوتبال بودند. در برنامه نود تصاویری نشان داده شد که نشان می‌داد برخی‌ها فوتبال را دوست نداشتند. وقتی بچه پنج ساله به ورزشگاه می‌آید و اشک می‌ریزد، برای فوتبال خوب نیست. این صحبت من برای کل هواداران فوتبال است. باید از دیدن فوتبال لذت برد، نه این‌که در آن خشونت باشد.
وی در مورد عملکرد بازیکنان جدید استقلال، تصریح کرد: بابت بازیکنانی که گرفتیم، خوشحالم. برخی از آنها دیر آمدند. بازیکن آخری که جذب شد، عراقی است که روز گذشته اولین تمرینش را با ما انجام داد. علی کریمی به‌خاطر قراردادش دیرتر به ما اضافه شد، همین‌طور الحاجی گرو. مرحله به مرحله تیم ما بهتر می‌شود و باید ببینیم کدام بازیکن در بازی بعدی به میدان می‌رود.
 
تارتار: روز سختی را برای استقلال پیش‌بینی می‌کنیم 
مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال، گفت: بازی از دیدگاه ما بازی شیرینی است و همیشه منتظر چنین مسابقاتی هستیم تا خودمان را نشان دهیم. ضمن احترام به استقلال روز سختی را برای این تیم پیش‌بینی می‌کنیم و باتوجه به آمادگی تیمی و هواداران پرشور روز سختی برای این تیم خواهد بود. بچه‌ها خیلی خوب تمرین کردند و کار را برای ما برای انتخاب 18 نفر سخت کرده‌اند که چالشی شیرین است. از دروازه تا خط حمله همه آماده هستند و ای کاش می‌توانستیم 24 نفر را توی زمین ببینیم. بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم در طول فصل از تمام آنها استفاده کنیم. به هر حال پارس جنوبی هواداران پرشوری دارد که در چنین مسابقات بزرگی یار دوازدهم ما هستند و امیدوارم فردا در پایان مسابقه نتیجه بازی به سود تیمی رقم بخورد که استحقاقش را دارد بازی خوبی را برای فردا پیش‌بینی می‌کنم.
تارتار در مورد این‌که محسن بنگر فردا مقابل استقلال بازی خواهد کرد یا نه، گفت: بنگر دیر به ما اضافه شده است و شاید از ابتدای مسابقه در ترکیب تیم قرار نگیرد اما بر اساس نیازمان در طول مسابقه از او استفاده می‌کنیم.
 
سرمربی پارس جنوبی در مورد این‌که یکی از لیدرهای این تیم هواداران استقلال را تهدید کرده است، گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است اما یک چیز را خوب می‌دانم این‌که پارس جنوبی یکی از با فرهنگ‌ترین هواداران را دارد و مردم شهر جم از بهترین و با فرهنگ‌ترین مردم کشور هستند. سه سال است که در شهر جم حضور دارم و کوچک‌ترین سنگی در دست هواداران ندیده‌ام و خون از دماغ کسی نیامده است. ندیده‌ام به شخص یا تیمی اهانت شود. تمامی مسوولان و ناظران مسابقه می‌توانند این مساله را شهادت دهند، اگر هم بحثی به وجود آمده بر این اساس بوده که طبق قانون ۱۰ درصد سکوهای ورزشگاه باید در اختیار هواداران استقلال باشد. شهر جم مردم بسیار با فرهنگی دارد. با مداد جنوب 
[کد خبر:AJ25564]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه