جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

  (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران باغ...

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس آینه جم-زندگی...

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل آینه جم-...

 

 

آینه جم: خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده می شود حضور سید پیروز موسوی در مدیرعاملی منطقه ویژه پارس نهایی شده است. وی اکنون مدیرعامل پایانه های نفتی است و قبلا نیز سابقه مدیریت این سازمان را داشته است. گویا محی الدین جعفری از مدیران بومی برای این مسئولیت مطرح بوده، ولی ظاهرا حمایت نماینده جنوب استان از موسوی، شانس وی را در وزارت نفت بیشتر کرده است.
  • شنیده شده مهدی یوسفی مدیر فعلی منطقه ویژه پارس هم از گزینه های مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.
  •  شنیده ها حاکیست پس از بخشنامه وزیر نفت مبنی بر جابه جایی چهار ساله ها مدیران، این بار نوبت به محمدرضا بابایی مدیرمنابع انسانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی رسید. اکنون خبر می رسد که به زودی جواد سهیلی رئیس بازرگانی این شرکت جایگزین بابایی از اهالی شهرستان لامرد استان فارس می باشد.
  • به نظر می رسد حمایت نمایندگان استان از اشتغال بومی‌ها صوری و ظاهری است. از شمال تا جنوب استان حداقل پنجاه کرسی مهم مدیریتی نفت وجود دارد که هیچ گاه نمایندگان استان برای سپردن آنها به نیروهای شایسته بومی مطالبه خاصی از نفت نداشته اند. گفته می شود کرسی سازمان منطقه ویژه پارس به زودی به یک نیروی غیربومی سپرده می شود و دلیل این موضوع نیز امتناع نماینده جنوب استان از حمایت از نیروی بومی مدنظر شرکت ملی نفت است.
  • بررسی میدانی فعالیت آن دسته از ادارات استان که روزهای پنجشنبه فعالیت خود را از سر گرفته اند، نشان می دهند عمده مدیران کل در محل کار حضور نمی یابد، اما بسیاری از کارکنان ناگزیر به حضور در اداره می باشند.
  • استاندار فارس از فعالیت یک ایرلاین جدید در شیراز تا دی ماه خبر داد. به گفته تبادار، شرکت هواپیمایی تازه تأسیس «فلای پرشیا» به عنوان ایرلاین بخش خصوصی به مرکزیت شیراز فعالیتش را آغاز می کند که علاوه بر افزایش تعد‌‌‌اد‌‌‌ پروازها و حمل و نقل مسافر د‌‌‌ر فرود‌‌‌گاه بین المللی شیراز، می‌تواند‌‌‌ د‌‌‌ر امر تجارت و بازرگانی د‌‌‌اخلی و خارجی نیز تسهیل کنند‌‌‌ه باشد‌‌‌.
  • گرانی های اخیر روی قیمت ها در بازارهای هفتگی بوشهر هم اثرگذار بوده است. مثلا بررسی ها نشان می دهد قیمت برخی اقلام عرضه شده در جمعه بازار بوشهر تفاوتی با برخی مغازه های سطح شهر نداشته و در برخی موارد گرانتر هم می باشد.
  • شنیده می شود غیبت های یکی از اعضای شورای شهر بوشهر با کنایه برخی همکارانش در جلسه های علنی همراه شده و وقتی نام وی به میان می آید، به شوخی می گویند: ماموریت رفته است! ظاهرا برخی اعضای شورا نسبت به مرخصی های همکاران شان که در قالب ماموریت صورت می گیرد معترض بوده و معتقدند براساس قانون ماموریت اعضا باید در جلسه شورا بررسی و تایید شود.
  • پرونده بدهكاران سكه مهريه خارج از نوبت بررسي مي‌شود. رییس قوه قضاييه در دستوري جديد پرونده محكومان مهريه را به دليل افزايش چند برابري قيمت سكه و با هدف جلوگيري از زنداني شدن مردان بدهكار، خارج از نوبت بررسي مي‌كند. گويا در اين بررسي‌ها قرار شده است مهلت براي پرداخت، بيشتر تعيين شود.
  • برخی از هم استانی ها که در ایام باقی مانده به اربعین و ماه صفر نذری دارند، از کمیاب شدن مرغ منجمد در سطح بازار گلایه مند بوده و می گویند: قیمت مرغ گرم به 10 هزارتومان رسیده و آنها را برای ادای نذرشان با مشکل مواجه کرده است.
  • یارانه مددجویان کمیته امداد ناقص رسید. برخی از مددجویان این نهاد که طی ماههای گذشته به همراه یارانه نقدی، کمک کمیته امداد (مجموعا 90 هزارتومان برای هر نفر) به حساب شان واریز می شد، می گویند این ماه تنها یارانه 45500 تومانی به حساب شان واریز شده است. در پیگیری موضوع از کمیته امداد، مسئولان این نهاد می گویند به دلیل اشکال فنی در پرداخت مبلغ باقی مانده تاخیر رخ داد که طی هفته جاری به حساب مددجویان واریز می شود.
  • پرواز پنجشنبه شب هفته قبل از تهران-بوشهر مربوط به شرکت آسمان که به دلیل شرایط جوی در شیراز به زمین نشست، بدون هرگونه خدماتی مسافران را در این شهر پیاده کرد. گویا کادر پروازی پس از حدود 2 ساعت که در شیراز به زمین نشسته بود؛ اعلام کرد مجددا به تهران برمی گردند که این موضوع با اعتراض مسافران همراه شده و آنها به نشستن پرواز همزمان زاگرس در بوشهر اشاره کردند. نهایتا بسیاری از مسافران ترجیح دادند در شیراز پیاده شده و بصورت زمینی به بوشهر منتقل شوند. طبق شنیده ها، چون پرواز برگشت از بوشهر لغو گردیده، هواپیمایی آسمان انگیزه ای برای رساندن مسافران از شیراز به بوشهر نداشته و برگشت به تهران را ترجیح داد.
  • شهردار بردخون بازنشسته شد. شورای شهر بردخون با استعفای ارسلان حصیری از شهرداری موافقت و هادی حصیری را به عنوان سرپرست تعیین کرد. دلیل این استعفا، قانون منع بکارگیری بازنشستگی اعلام شده است. براساس قانون، مشمولان این قانون که تا 24 آبان مسئولیت خود را ترک نکنند تخلف محسوب می شود.
  • شنیده شده امان الله شجاعی از مدیرکلی جذب سرمایه گذاری استانداری بوشهر استعفا کرد. گویا استعفای وی در راستای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بوده است.
  • رتبه ناامیدکننده آموزش و پرورش استان بوشهر در میانگین نمرات رشته های نظری (پیش دانشگاهی) منتشر شد. مقایسه دو سال تحصیلی 95 و 96 نشان از رتبه نازل بوشهر در میان استان های کشور دارد.

  • شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص اختلاس رخ داده در بوشهر اعلام کرد: «متهم اصلی تحت تعقیب این پرونده هفته پیش در داخل کشور دستگیر شد، ضمن اینکه هشت متهم در این پرونده شناسایی شده که همگی در حال حاضر دستگیر شده‌اند و اکنون هیچ متهم متواری در این پرونده وجود ندارد. طبق بررسی‌های انجام شده مبلغ این تخلف مالی 52 میلیارد ریال اعلام شده است.»
  • از شما چه پنهان، دو عضو شورای شهر آبدان در شهرستان دیر که پیش از این مدعی بودند با هزینه شخصی خود با کد کارگاهی شورا بیمه شده اند؛ با برگرداندن هزینه های پرداختی شهرداری در سه ماه گذشته؛ از ادامه بیمه خود دست کشیدند.
  • پس از نان سنگکی ها، نانوایی های بربری آزادپز بوشهر هم قیمت را بالا می برند. گفته می شود طی هفته جاری، نرخ نان بربری ساده در آزادپزهای بوشهر از 1000 به 1200 و بربری کنجدی از 1500 به 2000 افزایش می یابد.
  • شنیده می شود ایستگاه هواشناسی عسلویه به محلی برای بازگشت به کار بازنشستگان مبدل شده است. گویا مدیرکل پیشین این اداره کل که اخیرا بازنشسته شده هم در مسیر فعالیت در این مرکز قرار دارد. انتظار می رود با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان، درخصوص بکارگیری مجدد بازنشستگان نظارت جدی تری صورت بگیرد.
  • با خبر شدیم مدیر تعاون روستایی استان بوشهر پس از حدود 10 سال تغییر کرد. براین اساس شيرعلي بهادري رييس فعلي جهاد كشاورزي شهرستان دشتي حكم مديرکل این اداره را دریافت کرده و طی هفته جاری معارفه می شود. علي قنبري مدیر پیشین این اداره بازنشسته شده است.
  • دست آخر اینکه دبیر انجمن آبزیان بوشهر مدعی شده: 3 کشتی چینی در اجاره 3 نفر از مسولان داخلی است و یکی از آنها سابقه وزارت دارد. زارعی این مطلب را در نشست اخیر اعضای اتاق بازرگانی مطرح کرده و نسبت به کاهش صید آبزیان ابراز نگرانی کرده است. طی ماههای گذشته فعالیت کشتی های چینی در آبهای کشورمان خبرساز شده است.
[کد خبر:AJ26167]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # بوشهر 1397-07-29 07:53
چرا اخباری که از صحت آن اطلاعی ندارید منتشر می کنید.
آقای علی قنبری رئیس سازمان تعاون روستایی استان بوشهر بازنشسته و به جای ایشان آقای سید محسن معروف به عنوان جانشین معرفی و حکم سرپرستی دریافت نمودند. هیچ اثری هم از آقای شیرعلی بهادری نیست........
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه