جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

 آینه جم/ خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه نایب رئیس شورای شهر گله دار در جنوب استان فارس در نامه ای به مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن مقایسه تاثیری پذیری  شهر جم و گله دار از تاسیسات عسلویه؛ خواستار تخصیص اعتبار آلایندگی به شهر خود شده است. وی در این نامه ادعا کرده «فاصله هوایی گله دار با تاسیسات عسلویه ۱۰ کیلومتر و جم با این تاسیسات ۴۰ کیلومتر است و در ادامه گفته برچه دیدگاه کارشناسی، جم متاثر از آلایندگی است؟» این در شرایطی است که فاصله هوایی برخی فلرهای تاسیسات پارس جنوبی (مثلا تمبک) تا اکوسیستم جم کمتر از ۱۰ کیلومتر است و علاوه بر اثرات زیست محیطی و نابودی محیط زیست و آب جم به دلیل برداشت برای صنایع گازی، اسکان ده ها هزار نفر از کارکنان صنعت نفت، عبور و مرور روزانه صدها ماشین سبک و سنگین نفت از تاثیرات نفت بر جم می باشد.
  • برخلاف وعده های وزیر صمت مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو در سال 1401 طبق بخشنامه جدید تنها قرعه کشی از سایت خودروسازها به سامانه متمرکز قرعه‌کشی منتقل می شود!
  • بعد از آنکه رایزنی‌های مناطق آزاد جهت واگذاری بیش از ۲۰۰۰ خودروی دپو شده در گمرکات کشور از جمله بوشهر با موانعی مواجه و به نتیجه نرسید، این بار به بهانه برگزاری جام جهانی و میزبانی احتمالی تماشاگران، از رئیس‌جمهوری درخواست شده تا مجوز واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به کیش و قشم را صادر شود.
  • رویه اخیر تعزیرات حکومتی استان بوشهر درخصوص پرونده های گرانفروشی واحدهای صنفی، در کنار جریمه نقدی، نصب بنر اطلاع رسانی محکومیت آنها در عین ادامه کسب و کار این مغازه ها می باشد. به عقیده مسئولان تعزیرات حکومتی استان، نصب بنر اعلام محکومیت موثر و در تکرار تخلف بازدارنده است.

  • بیش از ۳۸۰ فرهنگی و معلم استان بوشهر در بیانیه ای نسبت به بازداشت شماری از همکاران شان به دلیل تجمع روز معلم اعتراض کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: «از آنجا که تعدادی از همکاران ما بخاطر عدالت خواهی و احقاق حق عموم معلمان، به جای اینکه در آستانه روز معلم مورد تشویق قرار بگیرند و خستگی یکسال تلاش و زحمات خود را از تن بیرون کنند مظلومانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و الان در بازداشت بسر می برند، ما فرهنگیان استان بوشهر به حمایت از این عزیزان ضمن محکوم کردن این حرکت ناشایست که توهین به تمام معلمان می باشد، خواهان آزادی همکاران در بند، اجرای اصل ۳۰قانون اساسی (آموزش رایگان) و احترام به حق اعتراض مسالمت آمیز و توجه به خواسته‌های صنفی معلمان می باشیم.»
  • دفتر امام جمعه برازجان در اطلاعیه ای، انتقال امام جمعه این شهر به کازرون را شایعه فضای مجازی اعلام و عنوان کرده: «این مطلب کذب محض است و حجت الاسلام و المسلمین مصلح همچنان با عزمی راسخ و همتی بالا مشغول خدمت به مردم فهیم و انقلابی دشتستان است.»
  • دو طرح اولویت دار استان برای کسب مجوز از کمیسیون ماده 23 جهت اختصاص ردیف مستقل در لایحه بودجه مشخص شده است. براین اساس تکمیل بیمارستان 17 شهریور برازجان و راه دسترسی خشت، وحدتیه و شبانکاره در دست پیگیری برای داشتن ردیف بودجه مستقل است. باید دید پس از سالها، ردیف بودجه جدیدی به نام استان بوشهر در لایحه دولت اضافه می شود؟
  • با گذشت چند هفته از برقراری پرواز بوشهر- دوبی، یکی از انتقادات مسافران به عملکرد نیروهای مستقر گمرک است که به دلیل نبود دستگاه بازرسی الکترونیکی (ایکس ری)، بعضا چمدان مسافران به صورت دستی بازرسی و باعث نارضایتی شده است. شایسته است فرودگاه در تکمیل زیرساخت های موردنیاز پروازهای خارجی تسریع ببخشد.
  • مشکلات تکراری صاحبان کسب و کارهای خانگی و مجازی استان با پست استان ادامه دارد. به گفته برخی فعالان این حوزه، اخیرا شرکت پست به دلیل آنچه توقیف کامیون های خود در ایست های بازرسی پلیس عنوان کرده، از پذیرش برخی مرسولات خودداری می کند. آنها خواستار ورود استانداری به این مشکل تکراری هستند.
  • انتشار نامه‌ای که در آن جمال زارعی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست کرد تا زکات گندم کشاورزان به صورت هوشمند کسر شود؛ موجی از نگرانی را در بین گندم ‌کاران ایجاد کرد که ظاهرا باید به اجبار زکات خود را هنگام تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی این محصول پرداخت کنند. مجری سابق طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان این که دریافت اجباری زکات گندم تولیدی سابقه ندارد، گفت: اجبار کشاورزان به پرداخت زکات و کسر هوشمند مبلغ از پول گندم کاران بدون شک باعث کاهش خرید تضمینی گندم و قاچاق آن می شود.

  • اظهارات رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نگرانی درباره سلامت آب شهرستان را در پی داشته است. ماریا خویشدوست گفته: «وقتی جواب آزمایشات آب را دریافت می کنم و متوجه می شوم آب آلوده به مدفوع و کلیفرم است ولی باید سکوت کنم و بارها نامه را به اداره اطلاعات و فرمانداری انعکاس داده ام.» خویشدوست با اشاره به اینکه در منبع آب یکی از روستاها کرم زالو دیده ایم ادامه داد: «برخی اقدامات جهادی باید انجام گیرد؛ اگر پول نیست دستمان را به سمت خیرین دراز می کنیم همانطور که خیرین در مسئله بیمارستان ورود کردند؛ اگر مردم و خیرین کنارمان نبودند بیمارستانی در کار نبود‌.» در مقابل شرکت آبفا استان در جوابیه ای با اعلام اینکه آب توزیعی از طریق شبکه های آب این شهرستان هیچگونه مشکل کیفی و میکروبی نداشته و آمار مرکز بهداشت این شهرستان بعنوان دستگاه ناظر دال بر نادرست بودن اخباری از این نوع می باشد  گفته: «مواردی مانند وجود زالو در آب به دلیل پوشش مناسب مخازن و مبادی ورودی آب و ایزوله نمودن به هیچ وجه در منابع آبی تحت پوشش این شرکت در شهرستان دشتستان نبوده و متاسفانه پوشش خبری انجام شده نامطلوب بوده است. همچنین بالا بودن املاح در برخی مناطق محدود بدلیل افزایش مصارف بیش از سرانه و محدودیت منابع آبی بوده؛ لذا شرکت آبفا استان تلاش می نماید با ارائه طرح های ارتقا و تخصیص و تامین اعتبار موردنیاز جهت اجرای کارخانه های آب شیرین کن، گام بلندی در جهت تامین آب با کیفیت تر و خدمت رسانی مطلوبتر به مردم عزیز شهرستان بردارد.»
  • قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید کشور در حکمی سید «محمدصادق هاشمی» را به عنوان «معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد. هاشمی مسئول جبهه پایداری در استان و از مسئولان ستاد انتخاباتی رییسی در استان طی سالهای 96 و 1400 بود که در دولت احمدی نژاد بخشدار مرکزی تنگستان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر را در سوابقش دارد.
  • جلسه پرحاشیه هفته پیش شورای شهر گناوه که کلیپ درگیری تند لفظی میان دو عضو هم در شبکه های اجتماعی منتشر شد، منجر به زمزمه استعفای عرب زاده از ریاست شورای شهر شده است. در اوایل کار این شورا نیز شبانکاره منتخب اول شورا به دلیل ناهماهنگی و تنش بین اعضا، عطای عضویت و ریاست شورای شهر گناوه را به لقایش بخشید. خبر می رسد اختیارات مالی شهرداری گناوه به ۱۵۰ میلیون تومان تقلیل یافته، رقمی که کمتر از حدنصاب 650 میلیونی مصوب دولت است و عملا شهردار برای بسیاری از اقدامات نیازمند کسب مجوز شورا و بروکراسی ناشی از آن است. این موضوع زمزمه ها را برای تلاش مخالفان شهردار برای کنار زدن وی آن هم کمتر از چندماه از عهده دار شدن مسئولیت جدی کرده است.
  • روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر با سکوت گذشت، طوری که جز برگزاری نمایشگاه عکسی در موزه منطقه ای خلیج فارس و برخی تولیدات انجمن سینمای جوانان استان، عملا استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد، سمن ها و دیگر نهادهای متولی هیچ برنامه ای نداشتند. این درحالی است که هرمزگان هرساله برنامه های متعدد و بعضا در سطح ملی برای چنین رویدادی تدارک می بیند، این درحالی است که بارها مسئولان استانی در سخنان خود مدعی داشتن بیشترین مرز بوشهر با خلیج فارس هستند.
  • ماه عسل دولت به پایان رسیده و خصوصا در جریان گرانی چند برابری آرد و تورم اقلام خوراکی، حامیان دولت دست به انتقاد شده اند. در مجلس یک دست نیز بحث استیضاح برخی وزرا نظیر صمت و رفاه مطرح است.
  • دارو در داروخانه‌ ها کمیاب شده و مردم برای تهیه یک نسخه معمولی باید به چندین داروخانه مراجعه کنند. پیش از این مسئولین وزارت بهداشت اعلام کرده بودند با اقدامات صورت گرفته مشکلی برای گرانی دارو و فشار بر بیماران وجود نخواهد داشت.
  • دست آخر اینکه؛ با اینکه مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن به پایان رسیده، بسیاری از متقاضیان از جمله در بوشهر عنوان می ‌کنند هنوز پیامکی مبنی بر تایید، رد یا زمان پرداخت آورده اولیه دریافت نکرده اند. پیگیری از مسئولان مربوطه نیز حاکی از آن است که وضعیت متقاضیان بلاتکلیف به زودی مشخص و به آنها اطلاع‌ رسانی می‌شود
  • خلیج فارس .
[کد خبر:AJ38796]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه