جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

 آینه جم/خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

 مجوز اولین شرکت هواپیمایی استان بوشهر صادر می شود. خبر می رسد با توجه به مذاکرات استاندار با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، بزودی مجوز هواپیمایی لیان برای هواپیماهای کوچک تا پنجاه نفره صادر می‌شود. سرمایه گذاری این ایرلاین توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر می باشد.

 

گرانی بلیط کنسرت های موسیقی باعث تبدیل آن به کالای لوکس شده که فقط برخی خانواده ها امکان استفاده دارند. در بوشهر نیز برای کنسرت های موسیقی بلیط های 300 هزارتومانی فروخته می شود که مشابه بلیط برخی کنسرت ها در تهران است و عملا خانواده سه نفره باید 900 هزار تومان بدون هزینه های جانبی برای آن پرداخت کنند.

 

 در نشست اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دشتستان در فرمانداری این شهرستان مصوب شده که حضور مشترک کارمندان خانم و آقا در اتاق ادارات ممنوع باشد.

 

قیمت گوشت مرغ مجددا سیر صعودی در پیش گرفته و به کیلویی 50 هزارتومان رسیده است. این درحالی است که در ابتدای جراحی اقتصادی، دولت قیمت مرغ را کیلویی 60 هزارتومان اعلام کرد، ولی نرخ بازار حدود 20 هزارتومان افت داشت. برخی کارشناسان معتقدند کاهش جوجه ریزی و صدور مجوز صادرات مرغ، از دلایل رشد قیمت آن است.

 

 انحصار در بازار لوازم خانگی و ممنوعیت واردات رسمی، باعث شده این صنعت هم راه خودروسازها را در پیش بگیرد. جدا از افزایش قیمت هر از گاه و بدون برنامه، به گفته برخی شهروندان بوشهری، یکی از برندهای مشهور وطنی در زمان ثبت سفارش مشتریان و دریافت بخشی از پول، تحویل لوازم خانگی را به 80 تا 90 روز آینده موکول می کند و عملا شیوه پیش فروش را در پیش گرفته است.

???? گرانی اخیر هر کیسه سیمان از پاکتی 50 هزارتومان به 65 هزارتومان و در برخی مناطق تا 80 هزارتومان به محدودیت های اخیر برای برق کارخانه های سیمان مرتبط دانسته شده است.

???? اعتراض اصناف به روش‌های جدید سازمان امور مالیاتی برای وصول مالیات از جمله بررسی پوزهای بانکی، مصرف‌ کنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است. به‌ تازگی برخی اصناف برای کاهش تراکنش ‌های بانکی و فرار از مالیات، از مراجعه ‌کنندگان و خریداران می ‌خواهند به جای کشیدن کارت، وجه نقد پرداخت یا آن را به کارت شخصی واریز کنند. این موضوع باعث شده تا شکایت ها از مواردی که مردم در زمان خرید کالا یا دریافت خدمات، برای استفاده از دستگاه پوز محروم و ناچار به پرداخت وجه نقد شده‌ اند، بیشتر می‌شود و اگر شکایتی از این دست قبلا فقط به مطب برخی پزشکان محدود بود، حالا بسیاری از اصناف را دربرگرفته است. 

???? شلوغی نانواهای بوشهر خصوصا در محلات جنوبی شهر باعث گلایه مندی مردم شده است. انتظار می رود فرمانداری ضمن نظارت بر نانوایی ها، برای افزایش ساعت پخت و سهمیه نانواها پیگیری شود.

????در انتخابات اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات کشور که در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مجددا مازیار هوشمند از فعالین رسانه ای استان بوشهر به عنوان مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور انتخاب شد.  

????شنیده می شود در نشست هفته پیش کمیته مسئولیت های اجتماعی پارس جنوبی، دفاع مدیرکل کار استان از حقوق نیروهای بومی خوشایند برخی مدیران شرکت های پارس جنوبی نبوده و میان وی و این افراد بحث هایی ایجاد شده است. باستین معاون اقتصادی استانداری و فرمانداران شهرستان های جنوبی نیز در این جلسه حضور داشته اند. 

???? عبدالمجید دراهکی مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر ابقا شد. طی حکمی از سوی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان های بوشهر، قم و مازندران ابقا شدند. 

???? طرح تجهیز نانوایی های بوشهر به کارتخوان های هوشمند شروع شده و قرار است از اواسط تیرماه فروش نان صرفا از طریق این کارتخوان ها باشد. مسئولان دولتی هدف از این کار را برای مقابله با قاچاق آرد اعلام کرده و وعده داده اند نان گران نمی شود.

???? از زمان افزایش قیمت کالاهای اساسی، جدا از گرانی های بی قاعده بسیاری از کالاها، کم فروشی در بازار خصوصا اقلامی که به صورت بسته بندی می باشد شایع تر شده است، طوری که حجم و وزن جنس به رغم حفظ ظاهر دستخوش تغییر می شود. ضرورت دارد اداره کل استاندارد در کنار تعزیرات حکومتی درباره این کم فروشی ها طرح های نظارتی بر بازار داشته باشند.

???? به تازگی برخی شهروندان بوشهری گرفتار کلاهبرداری در پیش فروش واحدهای آپارتمانی شده اند و فرد فروشنده نیز از کشور خارج گردیده است. این فرد واحدهای ساختمانی نیمه کاره یا در شرف ساخت را به چندین نفر پیش فروش کرده که برآورد اولیه حکایت از گرفتار شدن 30 شهروند با ارقام میلیاردی دارد.

????صدور مجوز مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی از ادارات راهداری استان ها به میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است. این تصمیم اعتراض سازمان راهداری کشور را در پی داشته که معتقدند این موضوع مغایر قانون است و تغییر در متولی این مجوز باید از سوی مجلس باشد.

???? فضای انتخابات آینده مجلس برای برخی چهره ها در حال شکل‌ گیری است‌. گویا برخی پیش ‌بینی اختلاف میان اصولگرایان و رقابت بین آنها را دارند. در این بین نمایندگان استان هم که در سال سوم فعالیت شان هستند، تکاپوی تبلیغاتی شان را بیشتر کرده اند.

???? افزایش سامانه ‌های غیرحضوری و اینترنتی مردم را سردرگم کرده، طوری که برای هر مراجعه به ادارات، سامانه‌‌ای تعریف شده که عدم راهنمایی کافی ارباب رجوع، باعث طولانی شدن و افزایش هزینه در برخی امورات اداری شده است.

???? بعد از افزایش نرخ ماکارونی میزان تقاضا برای خرید ماکارونی حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده است. گویا این کاهش به دلیل خرید و ذخیره خانگی ماکارونی به نرخ قبل، پیش از قیمت‌گذاری جدید، از سوی مردم بوده است.

???? قیمت صبحانه حاضری و پرطرفدار بوشهر طی یک ماه دومین افزایش را تجربه کرد. براین اساس پاکورا که در ابتدای جراجی اقتصادی دولت از هر عدد 5 هزارتومان به 8 هزارتومان افزایش یافته بود، طی روزهای اخیر به 10 هزارتومان رسیده است.

???? در لیست جدید تحریمی آمریکا برای مختل کردن درآمد ایران از پتروشیمی، شرکت پتروشیمی خارگ هم قرار دارد.

???? در برخی محافل از مصطفی رامشی به عنوان گزینه مدیرکلی اداره استاندارد استان بوشهر یاد می شود. وی اکنون مدیر این اداره در کنگان می باشد.

????دست آخر اینکه مدتی است رانندگان اسنپ از مسافران خود درخواست می کنند تا گزینه لغو سفر بزنند تا هزینه کمیسیون پرداخن نکرده و همه کرایه به آنها برسد.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ39117]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه