جدیدترین ها از استان بوشهر

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

khodadost22.jpg

به گزارش آینه جم: پروفسور علی‌اصغر خدادوست، چهره‌ ماندگار علمی فارس و ایران، فوق تخصص و جراحچیره‌دست چشم پزشکی و پیوند قرنیه، صبح امروز در شیراز فوت کرد.جزئیات درگذشت نابغه چشم‌پزشکی و زندگی نامه او را در در ادامه بخوانید
درگذشت نابغه چشم‌پزشکی
علی اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشتو به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار معلمی شد. در سال ۱۳۳۳ در امتحان ورودی دانشکدهپزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکدهمشغول به تحصیل شد. دوره ۶ ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشتو پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازیدانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ از طرف دولت برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده انتخاب شد.

 Ali-Asghar-Khodadoust-biographya-com

دکتر خدادوست به عنوان اولین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاهجانز هاپکینز در سال ۱۳۴۱ پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.
وی در این دوران علاوه بر تحصیل در علوم بالینی به طور فعال مشغول تحقیقات در علوم پایه بودو مقالات متعددی در مجلات مختلف به چاپ رسانید. پس از پایان دوران، یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال ۱۳۴۷ علیرغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد.
از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۹ وی هر دو سال یک بار به عنوان استاد مدعو ۶ ماه را در بخش چشم دانشگاهجانز هاپکینز برای ادامه برنامه‌های تحقیقاتی گذراند و در این دوران چندین مرتبه به عنوان مدرسدر کشورهای متعددی از جمله چین، ترکیه، سوریه، عمان، پرو، اکوادور و ایتالیا دعوت شد. دکتر خدادوست در سال ۱۳۵۹ عازم آمریکا شد و به عنوان استاد در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز مشغول به کار شد.
درگذشت نابغه چشم‌پزشکی دکتر خدا دوست

http://www.niaz711.com/images/stories/news/Khodadost2.png
وی در سال ۱۳۶۱ به عنوان استاد و رئیس بخش چشم دانشگاه سیسیل انتخاب شدو در سال ۱۳۷۱ مرکز چشم پزشکی کنتیتکت در شهر نیوهیون را تاسیس کردو به عنوان مسؤول آن مشغول به کار شد. از سال ۱۳۵۹ به طور مکرر سالی دوبار به وطن خود بازگشتو در فعالیت‌های بالینی و آموزشی در بیمارستان‌های مختلف تهران و شیراز شرکت کرد.
وی توسط شخصیت‌های برجسته چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیهدر دنیا معرفی شده تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به نام وی نامگذاری شده است.
درباره پرفسور خدادوست بیشتر بدانید
دکتر خدادوست دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ از طرف دولت وقت برای گذراندن دوره تخصصی در آمریکا انتخاب شد.
وی به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در سال ۱۳۴۱ پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.
او در این دوران علاوه بر تحصیل در دانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رسانید.
دکتر خدادوست پس از پایان دوران تحصیل علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و تا سال ۱۳۵۹ در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز مشغول فعالیت شد.

درگذشت نابغه چشم‌پزشکی
دکتر خدادوست

وی در سال ۱۳۵۹ عازم آمریکا شد و به عنوان استاد در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز مشغول به کار شد.سپس در سال ۱۳۶۱ به عنوان استاد و رئیس بخش چشم دانشگاه سیسیل انتخاب شد و در سال ۱۳۷۱ مرکز چشم پزشکی کنتیتکتدر شهر نیوهیون را بنیان گذاشت و به عنوان سرپرست آن مشغول به کار شد. از سال ۱۳۵۹ ایشانبه طور پیاپی سالی دوبار به ایران بازگشته و در فعالیت‌های بالینیو آموزشی در بیمارستان‌های گوناگون تهران و شیراز شرکت کرده‌است.

1175290_519595658124826_1045660471_n
دکتر علی‌اصغر خدادوست یکی از چشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی استکه در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پردازد.

پروفسور علی‌اصغر خدادوست
وی به طور متناوب توسط شخصیت‌های برجسته‌ای در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیهدر دنیا معرفی شده‌ است و شهرت او علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گستردهدر زمینه‌های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه‌ایبر ناراحتی‌های سطح قرنیه‌است، تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به افتخار ایشان Khodadoust line نامگذاری شده‌است.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2018/03/Ali-Asghar-Khodadoust-1.jpg
بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست در شیراز و ساختبیمارستان چشم پزشکی سرعین در استان اردبیل از فعالیت‌های او در ایران است.

پرفسور علی اصغر خدادوست، جراح عالی‌قدر ایرانی ساعت ۱:۴۸ بامداد روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۶ (ساعت ۱۶:۱۸ روز ۹ مارس ۲۰۱۸ به وقت محلی) به دلیل ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های امریکا فوت کرد.

 

دانلود ویدوئی حضور پرفسور خدا دوست در برنامه خوشا شیراز

لینک اصلی 

دانلود مصاحبه با دکتر خدادوست ، خاطرات دانشجویی + نحوه پذیریش در دانشگاه آمریکا

 لینک اصلی  -  لینک کمکی

 

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) نیز در آیین ویژه ای از خدمات علمی و اجتماعی پرفسور علی اصغر خدا دوست دانشمند و چشم پزشک شیرازی تجلیل کرد. او از سوی شخصیت های برجسته در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شده است
 
 
 

 

 

[کد خبر:AJ24208]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه