جدیدترین ها از استان بوشهر

گزارش تصویری

آینه جم : محدثه جمالی نفر برتر کنکوری که موفق به درصد بالای 70 در زیست شناسی شد ، مهمترین عامل موفقیت را اراده و پشتکار خود برای سربلندی خانواده و پدر فرهنگی خود دانست.

photo_2018-09-13_18-45-07.jpg

به گزارش آینه جم محدثه جمالی دختر بوشهری که با کسب رتبه دو هزار ایثارگران موفق به قبولی در رشته دبیری زیست شناسی مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان شیراز شد ، در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: سال اول به سختی مجاز به انتخاب رشته شدم ولی در سال دوم با تلاش زیاد این ناکامی خودم را جبران کرده و موفق به کسب دو هزار ایثارگران با درصد بالای 70 درصد در درس زیست شناسی شدم.

وی افزود: به نظرم هرکسی دنبال موفقیت باشد ، فعل خواستن را صرف کند و با تلاش و پشتکار خوب به درس خواندن ادامه بدهد ،قطعا در کنکور موفق به کسب رتبه مورد نظر خود خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول دوران کنکور هیچ کلاسی تقویتی یا کنکوری شرکت نکردم و معتقدم کلاس کنکور معجزه نمیکند و در صورتی این کلاسها موثر خواهد بود که در کنار آنها مطالعه جدی انجام بشود.

جمالی درباره نحوه درصد بالای زیست شناسی گفت:بدون شک مهترین عامل درصد بالای زیست شناسی معلمان دوس داشتنی زیست در دوران راهنمایی و دبیرستان بودند که به شدت به آنها علاقه داشتم.

وی با بیان اینکه مرور نکات نوشته شده تستها در حاشیه کتاب زیست که حکم جمع بندی فصلها را دارد، روش بسیار خوبی است اظهار داشت: من با تلاش و پشتکار زیاد توانستم درصد زیست شناسی از 0 ٪ سال۹۶ به ۷۴٪ سال۹۷ رسیدم.


وی افزود: در دوران کنکور زیاد زیست میخوندم حتی بعضی وقتها که قصد نداشتم درس بخونم یا وقت استراحت بود، کتاب زیست را برمیداشتم و مثل یک کتاب داستان و با علاقه می خواندم که بعضی اوقات به 5 ساعت مطالعه زیست در طول یک روز میرسید.

جمالی خاطر نشان کرد: زیست شناسی در رشته تجربی درس مهمی است که هرچه برای آن وقت بگذارید ،کم است.

محدثه جمالی تصریح کرد: مهم ترین منبع برای زیست شناسی همان کتاب درسی است که مطالب و مفاهیم مهم آن فقط با مطالعه عمیق قابل درک است.

وی افزود: بعد از مطالعه کتاب درسی تست کار میکردم و نکاتی که در پاسخ تستها جدید و جالب بودند را یادداشت میکردم.

وی عنوان کرد: به کنکوری ها خلاصه نویسی زیست را پیشنهاد نمیکنم ولی نوشتن نکات کلیدی تستهاس زیست از الزامات است.

جمالی اظهار داشت: کنکوری ها با غلط زدن تست نباید نا امید بشوند و به مرور زمان ،تکرار تست زدن ، درک مطالب مفهومی و کسب مهارت به راحتی موفق به درصد بالا در زیست خواهند شد.

photo_2018-09-13_18-45-16.jpgمحدثه جمالی درباره منابع مهم برای درس زیست شناسی اظهار داشت: کتابهای سه بعدی الگو مهمترین منبعی هستند که پاسخ نامه های خیلی خوبی دارند و از خود تستهای نیز مهمتر است. کتاب های فاگوزیست که کتابهای مفهومی هستند منابع خوبی برای کسانی که دنبال درصد بالای زیست هستند پیشنهاد میکنم.

وی تصریح کرد: کتاب ژنتیک تخته سیاه که حجم زیادی دارد و ساده است منبع خوبی برای تستهای کنکور سراسری است. کتاب ای کیو گاج کتاب بسیار خوبی است که به صورت های مختلف تست طراحی کرده و میتواند جایگزین خوبی برای نشر الگو باشد اما به دلیل سختی به بچه های قوی و متوسط پیشنهاد میشود.

 

وی افزود : در طول دوران کنکور به صورت خیلی کم از طریق تلگرام با مشاورم در ارتباط بودم و وقت استراحت به مطالعه جملات و مطالب انگیزشی اختصاص میدادم.

محدثه جمالی با بیان اینکه پیشنهاد من این است که داوطلبان به موسسات نروند و در مدرسه با راهنمایی‌های معلمان درس بخوانند، گفت: خانوادم بخصوص پدرم در برقراری و ایجاد شرایط لازم برای موفقیت من بسیار تلاش کردند و از آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

[کد خبر:AJ25816]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه