00002189652.jpg

آينه جم - در آیینی با حضور استاندار بوشهر، نماینده استان در مجلس و مسئولان محلی طرح آبخیزداری جم در فاز اول، مرکز بهداشتی و درمانی بهارستان جم و مدرسه ۱۲ کلاسه فاطمه زهرا در شهر جم افتتاح شد.

به گزارش آينه جم، استاندار بوشهر عصر یکشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان جم بیان داشت: در هفته دولت ۸۹ پروژه مهم در شهرستان جم افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

مصطفی سالاری بیان داشت: پروژه انتقال آب شیرین از دریا به جم در حال انجام است و تلاش می شود ۱۸ ماه دیگر این پروژه افتتاح شود.

وی گفت : در زمینه تقویت سفره های زیرزمینی جم نیز طرح آبخیزداری با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در حال اجرا است که فاز اول افتتاح و اجرای فاز دوم نیز کلنگ زنی آغاز می شود.

سالاری با تمجید از همدلی مسئولان در جم خاطرنشان کرد: ساختار شهر جم با بقیه شهرها متفاوت است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: یک مرز فیزیکی میان شهر و شهرک های نفت در جم وجود دارد که باید این مرز برداشته شود.

سالاری ادامه داد: آسیب‌هایی که به ساکنین شهرک‌ها وارد شده است فراتر از تصور است و در داخل شهر هم نارضایتی وجود دارد.

بر اساس گزارش آينه جم، طرح آبخیزداری جم در فاز اول با اعتبار پنج میلیارد تومان، مرکز جامع بهداشتی و درمانی بهارستان جم با اعتبار ۱.۵ میلیاردتومان و مدرسه ۱۲کلاسه فاطمه زهرا در شهر جم با اعتبار ۲.۷ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر، نماینده مجلس و مسولان شهرستان جم افتتاح شدند.

 در آئینی با حضور استاندار بوشهر، نماینده مجلس و مسئولان شهرستان جم فاز اول آبخیزداری شهرستان جم افتتاح و فاز دوم کلنگ زنی شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و طرح های آبخیزداری استان بوشهر عصر یکشنبه در آیین کلنگ زنی فاز دوم طرح آبخیزداری شهرستان جم اظهار داشت: طرح مطالعه آبخیزداری شهرستان جم در ۹۰ هزار مترمکعب انجام شده است و امروز فاز اول با اعتبار ۵میلیارد تومان افتتاح می شود.

سهیل مهاجری افزود: فاز دوم طرح که در بخش مرکزی شهرستان جم کلنگ‌زنی می شود با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول که در بخش ریز شهرستان جم انجام شد ۷۳ سد سنگی و ملاتی اجرا شده است و در فاز دوم در بخش مرکزی جم ۱۰۰ سد سنگی و ملاتی اجرا می شود.

مهاجری از ذخیره یک میلیون متر مکعب آب در سدهای فاز اول خبر داد و بیان داشت: با اجرای فاز دوم، ذخیزه آب در سدهای جم به سه میلیون مترمکعب می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر بیان داشت: در استان بوشهر وزارت نفت حدود ۱۰ میلیارد تومان و ادارات گاز، آب و راه نیز حدود ۱۷میلیارد تومان خسارت به منابع طبیعی وارد کرده اند نیاز است در بودجه های سنواتی ، به جبران خسارات بپردازند.

 در این آیین با حضور استاندار بوشهر فاز اول طرح آبخیزداری جم با اعتبار ۵ میلیاردتومان در بخش ریز افتتاح و فاز دوم با اعتبار ۲۰میلیاردتومان در بخش مرکزی جم کلنگ زنی شد.

 نماینده دیر، کنگان، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث دانشکده فنی و مهندسی جم از مطالبات به حق مردم شهرستان جم است.

 سکینه الماسی عصر یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان جم ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان بیان داشت: وضعیت آب در جم بحرانی است و امیدواریم با اجرای طرح های آبخیزداری و انتقال آب از دریا بخشی از مشکل حل شود.

وی بیان داشت: به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تلاش خواهیم کرد در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی و تقویت سفره های زیرزمینی در استان های محروم، برنامه های خوبی گنجانده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: وضعیت راه های شهرستان جم مطلوب نیست و از خواسته های مهم مردم بخش ریز و منطقه اجرای راه ریز به دژگاه است.

الماسی خاطرنشان کرد: دانشکده مهندسی جم از مصوبات سفرهای دولت قبل بوده است نیاز است احداث آن در برنامه مسئولان قرار گرفته شود.



























































[کد خبر:AJ17767]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # جوهری جمی 1395-06-09 10:30
ریخت و پاشهایی که فقط برای افتتاح یا کلنگ زنی همین پروژه ها می شود واقعا گزاف است و هیچ سنخیتی با اقتصاد مقاومتی ندارد. هزینه ایاب و ذهاب استاندار و هیات همراه با ماشینهای لوکس و گرانقیمت خارجی اصلا با روح اقتصاد مقاومتی و ساده زیستی در تضاد کامل است. نمایش های مسخره و خیمه شب بازی و ریاکاری و بزرگنمایی در این موارد واقعا بیش از حد و اندازه است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب