0002250366orig.jpg

آینه جم ، همزمان با اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی مرجان و ارایه آمار مستند از سوی آن شرکت در این زمینه، میزان پذیرفته‌شدگان بومی این آزمون 56درصد(فراتر از مصوبه هیات محترم دولت) اعلام شده است که این افراد پس از طی فرآیند تشریفات اداری جذب و بکارگیری آنان در این شرکت انجام خواهد شد.

 به گزارش آینه جم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در پی اعلام فراخوان آزمون استخدامی پتروشیمی مرجان در بهمن ماه سال گذشته که با برخی ابهامات و نواقص همراه بود،سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با جدیت به این مساله ورود کرد و هم اکنون بر اساس آمار اعلامی از سوی آن شرکت، 56درصد از پذیرفته شدگان این آزمون از میان داوطلبان بومی استان بوشهر می باشد.

سهمیه پذیرش داوطلبان بومی در آزمون های استخدامی شرکت های مستقر در منطقه بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران  ۵۰ درصد می باشد که در دو سفر اخیر مقام محترم ریاست جمهوری به منطقه نیز بر تحقق این خواسته بحق جوانان تاکید شده است. 

بر اساس آمار ارایه شده از سوی شرکت پتروشیمی مرجان ،84 نفر از 150 نفر نیروی پذیرفته شده این شرکت در آزمون استخدامی از میان داوطلبان بومی استان بوشهر می باشد، ضمن اینکه از این تعداد24 نفر فقط از میان داوطلبان شهرستان عسلویه در این آزمون پذیرفته شده اند. همچنین در گامی دیگر و  با هدف ارتقای سهمیه پذیرفته شدگان داوطلبان بومی و با رایزنی های فشرده که از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با شرکت پتروشیمی مرجان در زمان بررسی نتایج آزمون کتبی و مصاحبه عمومی و  تخصصی انجام شد، داوطلبانی که حایز حد نصاب لازم برای قبولی در این آزمون نشده اند نیز  اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا (شستان) ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون افزون از ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به شمار می رود. ظرفیت تولیدی این واحد پتروشیمی سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول خواهد بود.

ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠ میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافقهای صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ٥,١ میلیارد نرمال متر مکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه سرویس‌های جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس‌های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم عسلویه) تامین شود.

این طرح همسو با توسعه صنایع پتروشیمی و همچنین استفاده از گازهای استحصالی منطقه عسلویه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال با مالکیت ٥١ درصدی بخش خصوصی و ٤٩ درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

 

خبر مرتبط: «مرجان» و دهن کجی به مصوبه پنجاه درصد بومیان پارس جنوبی

[کد خبر:AJ17810]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # باقر 1395-06-09 16:53
متاسفم برای بی عدالتی پس حق جوانان شهرستان جم را چرا پایمال کردید حضرات.... واقعا که ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # حسن 1395-06-09 17:06
این همه سایت زدن حق خوری شده اونوقت شما میاین میگی بومی گرفتن تف بر شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # عباس 1395-06-09 17:13
اگر واقعا این خبر راسته پس حق داوطلبانی ک ب ناحق رد شدن هست ک این لیست قبولی ها و نمراتشون رو ببینند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # رضا 1395-06-09 17:14
اگر واقعا این خبر راسته پس حق داوطلبانی ک ب ناحق رد شدن هست ک این لیست قبولی ها و نمراتشون رو ببینند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # علی 1395-06-09 18:39
اگه واقعا عدالتی درکاربود چرا نمرات وامتیازها رو نزدن درصورتی ک خودشون توسایت اعلام کردند ک امتیازات اعلام میشه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مختار 1395-06-10 12:22
از کل شهرستان جم تو مقطع دیپلم تا به الان که خبر داریم فقط 1 نفر پذیرفته شده..یعنی چی ،تا کی اخه؟؟!لطفا اگه ممکنه به گوش این مسولین برسونین تا نمرات و نحوه ی جذب در مرحله ی مصاحبه را شفاف سازی کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محبان احل بیت 1395-06-12 00:08
تا بوده همین بوده هر که بامش بیش برفش بیشتر خواهشا از مردم بومی وبومی بودن دم نزنید مردم بومی چوبهای نرده بان هستند وغیر بومیها وعوامل دولتی در تهرا ن وشهرستانهای بزرگ به ناحقی و پلیدی از روی این چوبهای نردبان بگذرند برای رسیدن به قله سعود منظورم دراین پروژهها استخدام ورسمی بشن !؟ازمسولان بومی خواهش دارم رگ غیرت شان تکان بخوره وبگن ما زلیل ومحروم نیستیم که بومیها فقط مشاغل خدمات و راننده وحراست شاملشان بشه واز قسمت اداری خبری نباشه چرا برای مهندس وکارمند اداری شرکتها برای مردم بومی درصد تعیین نشده خواهش دارم مرد باشید و باغیرت وپیگیر کننده داغ درون بومیها وسلام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب