00000000000000163333303248WA0011.jpg

آینه جم، یکی از موضوعاتی که اخیرا در فضای عمومی شهرستان جم مطرح شده است بحث برداشته شدن دیوارهای شهرک های مسکونی در شهر جم است.

از زمان تاسیس پالایشگاه فجر جم، فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی های مستقر در منطقه؛ به منظور اسکان کارکنان این صنعت گاز و پتروشیمی شهرکهایی با امکانات زندگی در شهر جم برای این افراد وخانواده های آنان احداث شد که از ابتدا با نگاه منفی بومیان اصلی شهرستان جم روبرو بوده است ، براساس آمارها از جمعیت حدود 30 هزار نفری شهر جم ، حدود 10 هزار نفر شهرک نشین هستند.

حذف مرزهای فیزیکی در چندین جلسه مسئولان شهرستان و مسئولان نفتی بحث شده است ،گرچه خبری در این زمینه تاکنون در فضای رسانه ای مطرح نشده است اما می توان پیش زمینه این برداشته شدن دیوارها را به راهبردهای جدید وزارت نفت در مناطق عملیاتی اشاره کرد.

مسئولان وزارت نفت در یک سال گذشته بارها بر اسکان کارکنان نفت در میان شهروندان بومی شهرهای مناطق عملیاتی تاکید کرده اند و بیان داشته اند که شهرک سازی را از دستور کار خارج می کنند.

شاید جدی ترین اظهارنظر درباره برداشته شدن دیوارهای شهرک های جم را استاندار بوشهر بر زبان آورده است.

مصطفی سالاری اخیرا در جم گفته آسیب های اجتماعی شهرک های گاز و پتروشیمی در شهر جم فراتر از تصور است.

مصطفی سالاری در ادامه صحبتهاییش بیان داشته دیوارهایی که روز اول برای مهمانان پتروشیمی ها و صنعت گاز در شهر جم در نظر گرفته شد باعث ایجاد آسیبهای اجتماعی شده، که تاثیر این آسیب ها بر ساکنان آنها فراتر از تصور است و کسانی که در بیرون از این دیوارها ساکن هستند نیز این شیوه را نمی پسندند ، لزومی ندارد که بین مردمان یک شهر مرز فیزیکی وجود داشته باشد بلکه همه آنها باید بدون تفاوت خاصی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

سالاری برای برداشتن مرزهای فیزیکی در شهر جم نیز پیشنهاد داده همانطور که امروز شرایط لازم برای خرید خانه توسط کارکنان صنعت نفت در بافت قدیمی و اصلی شهر امکان پذیر است باید برای تمامی شهرواندان قدیمی نیز این امکان وجود داشته باشد که بتوانند در شهرک ها خانه خریداری کنند و در آن ساکن شوند تا این مرزها برای همیشه در ذهن پاک شود، شهرکها و ساکنان آن جزیی از جمعیت شهر جم هستند که باید در زیر ساختهای شهر نیز مشارکت داشته باشند ، وقتی ساکنان شهرکها (کارکنان صنعت نفت) در تمامی بافت شهر ساکن شدند، الزاما در زیر ساخت های شهر و امکانات آن مشارکت پیدا می کنند و گامی در جهت توسعه شهر جم با همدلی برداشته می شود.

به نظر می رسد فرمانداری جم به تبع دستورات استاندار برای حذف این دیوارها، آستین بالا زده است.

در جلسه اخیر یکی از مدیران نفت، مدیر شهرک ها و نماینده مجلس نیز بحث حذف دیوارها به طور جدی مطرح شده است.

فتح الله نوروزی فرماندار جم در گفتگویی با خبرنگار آینه جم خبر حذف دیوارهای شهرک های مسکونی جم را تکذیب نکرد و بیان داشت موضوع در دست بررسی است و هر کاری در شهرستان انجام شود قطعا بدون کار کارشناسی نخواهد بود.

این حذف دیوارها در شهر جم منتقدان و طرفداران جدی دارد منتقدان و طرفدارانی که هر کدام حاضر هستند در مناظره ای، دیگری را به چالش بکشند.

طرفداران این طرح تقریبا همان صحبت های استاندار را تکرار می کنند اما منتقدان این حذف دیوارها را در شرایط فعلی به ضرر شهر جم می دانند.

منتقدان مهمترین نقد را به بیکاری جمعی کثیری از کارکنان تاسیسات، اداره مستغلات ، حراست و فضای سبز شهرک ها می دانند ، فرصت هایی که با وجود تاثیرات منفی شهرک ها بر شهرستان ، سبب اشتغال ده ها نفر از شهروندان بومی شده است.

دیگر منتقدان معتقدند فضای سبز شهرک های مسکونی جم برای شهرداری هزینه های زیادی در بر خواهد داشت و همچنین زیرساخت های شهرک های جم به ویژه تاسیسات آب فرسوده شده اند.

برخی از منتقدان نیز طرح این بحث در شرایط کنونی را از اساس باطل می دانند و معتقدند موضوع دیوار شهرک ها و فاصله بین شهر و شهرک ها مربوط به دوره ای بود که فاصله رفاهی میان این دو بخش زیاد بود و شهر جم از امکانات اولیه ای چون پارک ، فضای سبز و ... برخوردار نبود و اکنون این فاصله به شدت کاهش یافته و حتی معکوس شده به طوری که فضاهای تفریحی شهر جم به مقصد تفریحی شهرک نشینان بدل شده است.

این عده بر این باورند سیاست های وزارت نفت در این زمینه صرفا در راستای کاهش هزینه هاست و منجر به بیکاری جمع زیادی از بومیان شاغل در شهرک ها خواهد شد.

اینان معتقدند از این تغییرات، شهرداری جم بیشترین زیان را متحمل خواهد شد چرا که مجبور خواهد بود بر خلاف رویه گذشته که اعتبارات کل جمعیت شهر و شهرک ها در شهر هزینه می کرد به تمامه هزینه نماید و این موضوع نارضایتی از عملکرد نه چندان مطلوب شهرداری جم را نیز افزایش می دهد.

حال باید دید نتیجه این تصمیمات به کجا خواهد انجامید؟

[کد خبر:AJ18157]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+18 # بیداری 1395-06-31 23:25
درود و سپاس. هرچند برداشتن دیوارها ربطی به معضل بیکاری نداره. ولی در کل بعید میدونم اهالی جم موافق برداشتن دیوارهای شهرکها باشن چون براشون اهمیتی نداره . اتفاقن پیشهاد میکنیم دیوارها رو بلندتر و محصورتر کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # مينا 1395-07-01 00:15
باسلام اقاي سالاري استاندارمحترم شما دراين مدت كار مفيدتان چه بوده وشما معلوم نيست فردا استاندار باشيد يانه وميخواهيد ميراث به جا بگذاريد ميفهميد چه تعداد نيرو به صورت مستقيم وغيرمستقيم درشهركهامشغول به كارهستند شما به جاي اينكه آماربيكاري مردم شهرستان را كم كنيد تعدادي را به بيكاران اضاف ميكنيد خانم الماسي هم به خاطر تجربه كمي كه دارند دنباله روي بعضي ازافرادي شده اند كه قصدي به غير ازسواستفاده ازاين موضوع ندارند وزارت نفت بعد ازاين همه اختلاس در پروندهاي مختلف سالهاي اخير به اين كارها ميخواهد از هزينه ها كم كند ولي به هيچ وجه مردم شهرجم وكاركنان شهركها اجازه چنين كارهايي را نخواهند داد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-22 # رضا حیدری 1395-07-01 12:54
به نظرم عواقب بعدیش هم باید در نظر بگیرن یهویی ازادش نکن که بی بندباری و دزدی و قتل وووووو غیره اتقاق بیفته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # همشهری 1395-07-18 22:07
نیروهای الانی بیان شهرداری استخدام بشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # جمی 1395-07-01 06:42
استاندار جوان و ناپخته و نماینده مردم و فرماندار به جای اینکه به فکر اشتغال بومیان منطقه باشند این فرصت شغلی را نیز از مردم خواهند گرفت حداقل هزار نفر به صورت قراردادی در شهرکهای توحید و تندگویان شاغلند تکلیف این افراد چ میشود؟ دیوار فیزیکی ک برای کسی مانعی ایجاد نکند لزومی به برداشتن ندارد.فضای پارک نخلستان تندگویان که تفریحگاه ساکنین جم هست هدلی جز بیکاری مردم در این تفکر وجود ندارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # فاضل جمی 1395-07-01 06:44
... این گرگ سالهاست با گله آشناست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+25 # طالب مؤذنی 1395-07-01 09:41
به عنوان کسی که همیشه مخالف دیوار و دیوارکشی دور شهرک ها بوده، شدیدا موافق نظر استاندار هستم. وجهه اجتماعی و شهری جم بهتر می شود وقتی ببینیم که همه خیابان ها و پیاده روها به هم وصل هستند و به هم راه دارند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-13 # بانوان ساکن شهرک 1395-07-02 15:05
به نقل از طالب مؤذنی:
به عنوان کسی که همیشه مخالف دیوار و دیوارکشی دور شهرک ها بوده، شدیدا موافق نظر استاندار هستم. وجهه اجتماعی و شهری جم بهتر می شود وقتی ببینیم که همه خیابان ها و پیاده روها به هم وصل هستند و به هم راه دارند.

اقای محترم میشه بپرسم ازتون وجه اجتماعی چیه وجه اجتماعی این هست که گدا پاکستانی و کولیها تو شهر بیداد میکنن کارشون به بیمارستان کشیده ودارن از ما نفتیها اخاذی میکنن وجه اجتماعی اینه که جوانهاتون از زور بیکاری دارن خودکشی میکنن وجه اجتماعی اینه که جم آمار بالایی تو استان بوشهر از نظر خودکشی داره نه دیوار واقعا که متاسفم براتون که وجه اجتماعی شهرتون با یک دیوار خراب میشه واقعا جای تاسف داره ......
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+25 # طالب مؤذنی 1395-07-02 22:13
بعد از بیش از دو دهه زندگی شرکتی ها در جم خیلی متاسفم که هنوز بعضی چنین دیدی نسبت به شهروندان جم دارند. مسئولان این شرکت ها بارها با برهان و زبان خود اذعان کرده اند که جمی ها میزبانان و مهمان نوازان بسیار خوبی برای شرکت ها بوده اند. وجهه اجتماعی جم یعنی اینکه جمی ها به لحاظ اجتماعی با اینکه حقوق اجتماعی و اقتصادی شان از این شرکت ها به خاموش ترین شکل ممکن به فراموشی سپرده شده، اما مثل یک صاحب خانه مهربان، مهمانان محترم نفتی و گازی خود را نوازش می داده اند. چه آن زمانی که شهرکی ساخته نشده بود و کارکنان آنها اجاره نیشین مردم جم بودند و چه بعد از آن، چه در شهرک های بی دیوار و چه در ساختمان های نوساز درون شهر.
در مورد حضور افغانی ها و پاکستانی ها باید دقت کرد که همان تبعاتی که این تبعه ها برای ساکنان دیگر نقاط شهری شهرستان دارند برای شهرک ها هم خواهند داشت. نمی توان گفت که ساکنان شهرک ها در مقایسه با دیگر ساکنان شهر نسبت به افغانی ها آسیب پذیر ترند.
ضمناً مقایسه یک شهرک با یک مجتمع مسکونی با هر تعداد خانوار درست نیست. شهرک توحید جم یک شهر کوچک است و نه یک مجتمع مسکونی بزرگ. یک شهرک بیمارستان، پارک، پیاده رو، مدرسه، مهد کودک، آموزشگاه، ورزشگاه، سینما، مهمانسرا، خیابان، بلوار و سالن اجتماعات دارد اما یک مجتمع مسکونی اینها را ندارد و به جای آن، راه پله، آسانسور، پارکینگ، باغچه، آیفون در بازکن و نگهبان دم در دارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-5 # سعید 1395-07-03 09:45
آقای موذنی عزیز ، همونطور که از بین دوستان عزیز بومی گاها تندروی هایی میشه این مدل افراط در بین غیر بومی ها هم ممکنه گاها دیده بشه ، پس دید یک بومی عزیز به غیر بومی و بالعکس نمیتونه همگانی باشه
من به شخصه ارادت خاصی به جمی های عزیز ، همکارهای جمی خوب و انسانم و مردم خونگرم جم دارم و البته که گاها از شنیدن یک سری مطالب یه کم دلخور میشم ولی اصلا این دلیل نمیشه این دلخوری رو بسط بدم به همه عزیزان جمی .
اما باور کنین اصلا دوست ندارم به واسطه این صحبت ها دوستهای خوب جمی خودم رو از دست بدم
به نظرم مطرح کردن این جور‌مطالب به جز بهم زدن آرامش دو طرف و دید منفی و به طبع زندگی منفی در کنار هم هیچ ارمغانی نداره
دوست عزیز جمی من ، همشهری من ، دیوار شهرک هیچ مانعی رو بین من و شما ایجاد نکرده ، دیواری که از سه سمت به بیابون وصل میشه و امنیت من و خونواده من رو تامین میکنه سد نیست ، درب ورودی که با بودنش و فقط با چک کردن ورود و خروج ها امنیت من دور از خونواده م رو تامین میکنه و درب اون به روی همه دوستان بافرهنگ جمی من همیشه بازه نباید وسیله ای باشه برای بحث و جدل بین من و همسایه من
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-20 # بانوان ساکن شهرک 1395-07-02 15:12
اقای محترم وجه شهر وقتی قشنگ میشه که شماها گداها را که اکثرا پاکستانی هستن جمع کنی نه دیوارها در همه جا حتی تهران بزرگ خانه هابه سبک 2500 واحدی حراست داره شهرتون وقتی قشنگ میشه که امار خودکشی تو شهر بیاد پایین نه این که ببشترین امار در استان بوشهر دارد برو به جای فکرای بیهوده کار مردم جم و راه بنداز نه به جای برطرف کردن یک چیز الکی مشکل اساسی شهرتون و با منحرف کردن اذهان عمومی خراب کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # دانشجوی ارشد 1395-07-11 13:23
با دکتر طالب موافقم... شما چطور جرات میکنین به نخبه جم توهین کنین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # حسین 1395-07-01 10:29
با سلام. خانم الماسی که این همه جامعه کارگری از شما در جم حمایت کرد. بجای اینکه به فکر بیکاری مردم باشی. میخواهی هزار نفر بیکار کنی. چرا از افراد بی تجربه داری مشورت میگیری. با این کاری که در پیش گرفتی مردم شریف جم حتی اجازه سخنرانی شما در شهر جم نخواهد داد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جابر 1395-07-01 11:21
با سلام. ضمن خسته نباشی خدمت مدیر محترم سایت. استاندار کی از مردم جم حمایت کرده همیشه دنبال ضربه زدن به جم بوده. خانم الماسی دیدگاه غلطی که در پیش گرفتی صرفه نظر کن. نفرین خانواده کارگر پشت سر خود قرار نده. سیاست غلط در پیش نگیر. همیشه فکر این باش که چند نفر سرکار بیاری نه اینکه بیکار کنی
............................................................................
پاسخ سردبیر: کاربر محترم؛ ضمن سپاس از دیدگاه شما ، یادآور می شود خانم الماسی نماینده محترم هنوز اظهارنظر رسمی در این زمینه نداشته اند. با تشکر از شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # عباس رجایی 1395-07-01 12:53
با سلام کلا مخالفم چون تموم تاسیسات شهرک ها و لوله های آب و برقش کامل فرسوده شده.هزینه بسیاری رو دس جم میارن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # مهدی 1395-07-01 13:08
با برداشتن فنسهای شهرک نفت هزینه های شهرداری بسیار زیاد خواهد شد ضمن اینکه با توجه به افزایش مسئولیت شهرداری وضعیت خدمات شهری با اینکار کاهش میابد و جم و شهرک نفت اسف بار خواهد شد.این فقط یک حرکت در جهت کاهش بار مالی وزارت نفت هست برای بیکاری افراد زیادی که اغلب بومی شهرستان هستند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # جمی 1395-07-01 13:25
واقعاً دست مریزاد!
یعنی الان با برداشتن دیوار شهرک ها مشکلات ناشی از آن مثل بیکاری، دزدی، ازدواج جوانان، مسکن، آلودگی هوا، نا امنی، فقر و ... حل شد! ببینید چه مسئولین بافکر و دلسوزی داشتیم خودمون خبر نداشتیم!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # رضا 1395-07-01 17:15
همه شما میدونید پایگاه هوایی و دریایی بوشهر و منازل سازمانی که تو دل شهر واقع شده و دور تا دور آن دیوار چینی شده و چه مشکلاتی برای مردم بوشهر درست کردند. جناب استاندار اگه به فکر مردم هست مشکلات مردم بوشهر درست کنه .ما جمیا باشهرک نفت و شهرک نشینان هیچ مشکلی نداریم .مطمئنا شهرک نشینان هم با برداشتن دیوار اطراف شهرک و برداشتن نیروهای حراست از جم میرن چون خانه ای که حیاط نداره و درب حیاط نداره و هزینه ی آب وبرق گاز هم که بدن اینجا نمیمونن همگی اغماری میشن و میرن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # خروس بی محل 1395-07-01 21:16
وجود دیوارها برای عده ای نون و آب دارد و این منافع شخصی اجازه نمی دهد دیوار ها برداشت شوند. مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # یکی از دوستان 1395-07-02 01:57
با برداشته شدن دیوار درسته مرز بین جم و شهرک از بین میره
ولی شما اینم در نظر داشته باشین که همین جوری چقدر دعوا و بحث بین بچه ها جم و شهرک اتفاق میوفته.همین جوری چقدر کارهایی دیگه ایی اتفاق میوفته که اصلا جایه صحبتش اینجا نیست
دوستان جمی ب راحتی میتونن برن بیان و از شهرک امکانات لازم رو استفاده کنن اعمم از مجموعه های ورزشی. سینما و.‌‌‌‌.....
بنظرم اگر این کار ینی دیوار بر داشتن صورت بگیره خیلی از شهرکی ها به صورت ۱۴ روز استراحت ۱۴ روز کار دربیان اخه دیگه ارامشی وجود نداره
همین جوری هزاران مشکل ب وجود میاد با اینکه این همه دوستان حراست هستن دوربین هست ولی بازم مشکل هست
کاش به جای تند روی و ی تنه به میدون رفتن یکم به فکر شهرک هم میبودین!!!!! گناهی نکردیم که ما شهرکی شدیم
که بخوایم بریم بیرون ناسزا بشنویم!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!
لطفا کاریی ب دیوارا نداشته باشین همینجوری ک از اول بوده بزارین بمونه مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # ناشناس 1395-07-02 09:39
با سلام من یکی از ساکنان شهرک هستم فنس های شهرک حکم دیوار برای منزل ما هستن ما به هیچ وجه اجازه برداشتن اینهارو نمیدیم و همه جای ایران شهرک های نفت منازلی جدا از شهر هستن ما مخالف صد درصد هستیم لطفا به فکر آباد کردن جای دیگر باشید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # یه شهروند 1395-07-02 09:39
اونایی که به فکر اجرای این طرح هستن به این فکر کردن که درآینده شهرداری چطوری میخواد از پس هزینه های مربوط به حفظ و نگهداری فضای سبز شهرک و ابرسانی به انها و دفع پس ماند فاضلاب و ... بر بیاد . میدونید چه بار مالی هنگفتی رو دوش شهرداری میزاره و از طرف دیگه ساکنین شهرک بدون حراست چطوری تو خونه هایی که در و پیکر نداره و ماشیناشون تو خیابونه زندگی کنن و همکارای محترم شیفت چگونه با خیال راحت نیمی از زمان کاریشون رو در سال که در شیفت شبه کار کنن و به صبح برسونن و نخوان به این فکر کنن که منی که الان سر کارم خانواده ام در چه حاله و خدای نکرده کسی متعرض خانواده ام نشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # سالومه 1395-07-02 09:46
این کار بسیار بیهوده است.مشکلات شهر با بردشتن این حصارها نه تنها کم نمیشه بیشتر هم میشه.این کار بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی داره.در صورتی که یکی نیست بگه هیچ کار بهتر و ماثر تری نبود که دست رو نصار شهرک گذاشتین.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # خانم پورمعصومی 1395-07-02 10:39
سلام خدمت همه ی عزیزان
بزرگترین نعمتی که ما رو نزدیک به ده سال تو غربت نگه داشته بحث امنیت شهرک هست .ما هر گز خودمون رو از مردم عزیز جم جدا نمیدونیم همه با هم هموطن هستیم اما حصار شهرک برای ما حکم حیاط خونه وحریم شخصی رو داره کدوم شهروند جمی حاضر میشه حیاط خونش رو خراب کنه؟
ما دراینجا دور از همه عزیزانمون زندگی میکنیم تنها دلخوشیمون هم همینه با خیال راحت بچه هامون تو محوطه با امنیت کامل بازی میکنن وخودمون تنها جای تفریحی مون پارک شهرکه اگه قرار باشه هر پاکستانی وافغانی که توی شهر جم فراوونه پاشون تو شهرک باز بشه من خودم ترجیح میدم از اینجا برم در ضمن جمی های عزیز به اندازه کافی از امکانات شهرک استفاده میکنند وهیچ محدودیتی ندارن از محوطه گرفته تا سینما پس چرا باید به این فکر برداشتن حصار باشید؟در تمام ایران شهرک ها جدا از شهر هست چون ملک شخصی هست این یعنی وارد شدن به حریم خصوصی که همه میدونیم خلاف انسانیت واخلاقه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # دانشجو 1395-07-15 10:09
خیلی متاسفم با این دیدگاه بسته!!!.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # فرزاد 1395-07-02 10:58
آقای استاندار آگه دلسوزی چرا برا خود بوشهر کاری نمیکنی. شما چند ماه دیگه بیشتر نیستی هیچ کاری برا مردم جم نکردی از این پس خواهشن کاری نکن. آقای فرماندار جم جهت استحضار حضرتعالی هم هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # بهلول 1395-07-02 13:18
قطعا دیوار ها برداشته نخواهد شد این گونه صحبت ها حتی از زبان وزیر نفت و استاندار بوشهر یک سیاست می باشد تا اول اینکه بگویند ما می خواهیم کارمندانمان نیز مثل مردم زندگی کنند و در ثانی بتوانند هجمه ای بر علیه شهرداری و دیگر نهادهای دولتی به راه بیاندازند و بگویند اکثر کارگران و... باید زیر نظر این نهادها مدیریت شوند که قطعا شهرداری و دیگر نهادهای دولتی همچون اداره ورزش و جوانان که بی مرتبط با کارمندان ورزش شهرک ها نخواهد بود قادر به مدیریت این افراد نخواهند بود و ثالثا اگر با برداشته شدن دیوار ها مسائل امنیتی پیش خواهد آمد و مطمنا اگر حراست نباشد باید نیروی انتظامی یک کلانتری در شهرک ایجاد کند و مطمنا شرایط بدتری پیش خواهد آمد. برای مثال اگر اکنون حراست اجازه به جوانان جمی نمی دهد که با موتور وارد پارک و... بشوند در آن زمان نیروی انتظامی با اسلحه حضور دارد و شرایط خوبی ایجاد نمی شود.
در هر حال من مطمن هستم که دیوار ها برداشته نخواهد شد و نیروهای حراستی هم اخراج نخواهند شد.
کمی با خود فکر کنیم الان با امنیتی که حراستی های زحمتکش در پارک های شهرک ها ایجاد کرده اند خیلی راحت خانواده های جمی نیز می توانند استفاده کنندو ساعات خوشی را در کنار خانواده داشته باشند ولی پارک های شهر جم را نگاه کنید یا این امنیت شهرک ها را دارد.
بیاییم بپذیریم که شهرک ها مربوط به پالایشگاه و شرکت ها می باشد هرچند طی سالهای اخیر تعاملات بسیار خوبی نیز با شهرستان برقرار کرده اند که می توانستند برقرار نکنند.
بیاییم بپذیریم که شهرک ها ایرانی کوچک هستند و با برداشته شدن دیوار ها و حراست ها چون فرهنگ های زیادی در این منطقه حضور دارد سبب نا امنی و شرایط مضری برای شهرستان خواهند شد.
با تشکر از آیینه جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # کارگر ساده 1395-07-02 14:05
سلام خسته نباشی اقای استاندار نه میخاد به فکر مردم جم باشی خانم الماسی من بچه جم هستم من به شمارای دادم که بهه فکر ما جوانان باشید نه که ما که در شهرک کارمی کنیم بیرون کنی الان داخل شهرک بیش از هزار تا کارگر ساده دارن کار میکنند بیشتر انان هم زن وبچه دارن جواب زن وبچه ایناکی میده خانم الماسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # مهدی 1395-07-02 14:14
سلام خانم الماسی واستاندار بابرداشتن دیوارها هزار نفر بیکار میشوند همه انها هم زن و بچه دارن جواب اینها کی میده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # مهدی 1395-07-02 14:22
  • سلام خانم الماسی استاندار شما دو نفر به نظرم خیلی بی تجربه هستید به فکر کارگران انجا باشید که بیش از هزار نفر هست همه انها قسط وزن وبچه دارن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # بانوان ساکن شهرک 1395-07-02 14:57
باسلام خدمت استاندار محترم نظرات دوستان را خواندم همانطور که میدانین بانوان ساکن شهرک همه مخالف این مسئله هستن همانطور که مادران و زنان جمی نگران از دست دادن شغل فرزندانشان هستن بانوان که همسرانشان شبکار هستن و کسایی که فرزندانشان در منزل تنها میمانند ومادرانشان به همین مردم خدمت میکنن نگران هستن شما به فکر بیکاری جوانانتان هستین ما به فکر امنیت خود همانطور که میدانید تمام خانه های 2500 واحدی فاقد حیاط هستن ما ماشینها و دوچرخه های بچه هامون بدون در و پیکر هستن و همچنین منازلمون به صورتی هست که نیاز به حراست داره کما این که در هر شهر بزرگی با توجه به موقعیت خانه ها به سبک 2500 واحدی حراست داره اگر این طور نباشد چه طور یک فردی همسرش را تنها در خانه بزارد و شیفت دهد به نظرتون خیالش راحت هست من نمیخواهم خدایی نکرده به مردم جم بی احترامی کنم الان چند سال هست که افغانی و پاکستانی در شهر زباد شده است و متاسفانه هر روز به تعد اد آنها اضافه میشود کما این که مردم جم هم شاکی شده اند ولی همان هست که بلاخره اونها حیاطهای دیواری دارن و هر کس بخواد وارد خانه اشان شود بابد اجازه بگیرد حالا این فنسها هم مانند دیوارهای خانه ما هست نگزارین امنیت خانواده هایی که همه ناموس ایران هستن به خطر بیافنه استاندار محترم هم اگر به فکر جم هست لطف نمایند و این گداها را ازسطح شهر جمع کند که آبروی شهر در خطر هست بیایید دست به دست هم بدهیم و در کنار هم زندگی مصالحت آمیز داشته باشیم ما هم هر کدوم به امید در کنار همسرانمان به این شهر اومدیم اگر قرار باشد احساس نا امنی کتیم بر می گردیم این حرف بیش از 90 درصد بانوان ساکن شهرک هست و این بازم دودش به چشم مردم جم میرود چون نصف در آمد آنها از شهرکیها هست بیایید عقلانی تصمیم گرفت در همه جا حتی شهر های بزرگ شهرک و حراست بوده و هست باز هم تکرار میکنم دیوار ها به مانند حریم خصوصی ما شهرکیها هست ایا دوست دارین دیوار حیاط خانه هایتان خراب شود خودتان را به جای ما بگذارید ممنون و یپاسگزارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # پرتو 1395-07-07 11:15
بانوان گرامی حالا شما یه دقیقه دندون رو جیگر بذارین . درست میشه ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # شركتى 1395-07-02 18:51
شهرك ملك اختصاصى شركت نفت هست و هرملك شخصى ديوار داره مثل خونه همه كه ديوار دورش هست اگر جميها حاضر بشن ديوارهاى دور خونشون رو خراب كنن اونوقت ديوار شهرك رو هم خراب كنيد، كمى قانونمند باشيد نه احساساتى در همه جاى دنيا شهركهاى دولتى ديوار دارن و حراست و چيز عجيبى نيست متأسفانه اكثر جميها هيچ وقت از شهركيها غريبنوازى نكردند و محيط آرامبخشى رو براى ما فراهم نكردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+23 # طالب مؤذنی 1395-07-02 22:29
دقت کنید که شرکت نفت، یک شرکت ملی است و نمی تواند ملک شخصی داشته باشد. شهرک نمی تواند ملک شخصی کسی باشد. دیوار شهرک با دیوار شخصی خانه مردم تفاوت دارد. خانه های شخصی درون شهرک ها هر کدام جداگانه یک دیوار دارند.
بنده کوچک چند تا کشور کوچک و بزرگ را که دیده ام هیچ جا ندیده ام که دور یک شهرک دیوار کشیده باشند. برعکس، بسیاری از مجتمع های مسکونی و حتی منازل شخصی بسیار زیادی را دیده ام که اصلا دیوار ندارند. تمام دانشگاه ها و بیمارستان های یک کشور که شخصا مراجعه کرده ام بی دیوار بودند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # سعید 1395-07-03 09:25
آقای موذنی عزیز ، منم این چیزایی که میفرمایید رو دیدم ، اما خواهش میکنم اونجا رو با اینجا مقایسه نکن ، کشورهای توسعه یافته و جهان اولی رو با کشور خودمون مقایسه نکن
شما اونجا سرقت مسلحانه از بانک و طلا فروشی دیدی ، سرقت از همون منازل بدون دیوار دیدی ، تجاوز به اشکال مختلف دیدی ، متلک های زشت موتور سوارها به یه زن با دوتا بچه همراهش رو دیدی ؟؟
من صحبت های خیلی از دوستان خانم که متاسفانه احساسی بیان میشه رو قبول ندارم ، ولی جسارتا این مقایسه رو هم قبول ندارم ، چندین و چند بار برا خانمم با بچه هام که تو ماشین بودن توی شهر و شهرک مزاحمت ایجاد کردن حین رانندگی ( که این مزاحمت ها هم از طرف دوستان عزیز بومی توی شهر و هم عزیزان شهرک نشین بوده ) طوری شده که دیگه تنهایی جایی نمیره ، این مشکل رو نه فقط همسر بنده که خیلی از خانم های دیگه هم دارن
شما اونجاهایی که تشریف بردید این مدل چیزها رو هم دیدید ؟؟!
دیدید به یه دختر خانم که مثل همه دوست داره دوچرخه سواری بکنه با ماشین تنه بزنن و بندازنش توی جوی آب و برن ؟؟
پس مقایسه و ایجاد حساسیت روی این دیوار ( که هیچ‌کس هم به جز تعداد معدودی که دلیلش هم مشخص نیست ) به جز افزایش تنشها و سلب آرامش همه دوستان هیچ ارمغانی نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ناشناس 1395-07-03 17:48
میشه بپرسم کدوم کشور رفتین والا ما که از شهرهای بزرگ اومدیم تو شهرهامون هم شهرک بوده هم حراست مشکلات دیگتون و حل کنید شما دلسوز مردم جم نیستین دشمنین چون مردم بی کار میشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # پرتو 1395-07-07 11:17
خودنسرد باشین لطفا . آقای موذنی خیلی جاها رفته ن ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # حسابرس 1395-07-02 21:05
سلام وقت همکاران به خیر و شادی.
درخصوص برداشتن دیوارهای اطراف شهرک مسولین بایستی به این نکته توجه داشته باشند که کل زمینهای محصور شده جزو دارایی های وزارت نفت میباشد که قبلا خریداری شده است و چنانچه بخواهند دیوارها رو بردارن بایستی شهرداری مجدد این زمین ها رو خریداری کنه.
دوستان شاید به خاطر داشته باشند که زمین جلوی درب خروجی شهرک 2500 واحدی متعلق به یکی از آقایون در دادگستری بود که حاضر نشده بود بفروشه و ما مجبور بودیم از درب فرعی تردد کنیم و مسیر خاکی رو بپیماییم، پس رایزنی های زیاد با ایشون این زمین با مبلغ ملیاردی خریداری شد و درب فعلی شهرک ور آن احداث گردید.
امیدوارم مسولین محترم با دید باز تصمیم گرفته و از سرمایه های نفت پاسداری نماییند چرا که ممکن است وزیر بعدی عقیده ای بر خلاف آقای زنگنه داشته باشه و اون موقع دیگه نمیشه اینکار رو انجام داد.
پس کمی صبر و تامل و انجام کار کارشناسی لازم به نظر میرسد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # پرتو 1395-07-07 11:18
نه که خیلی هم وزارت نفت این زمینا رو خریده . شما که اسم خودت رو گذاشته ای حسابرس ، در مورد زمینهایی که زوری ، غصبی و ارزان گرفته شده هم یه نظری بده .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # دلواپس 1395-07-02 21:06
خانم الماسي خيلي پشيمونم كه بهتون راي دادم شما جوون هاي جم و داري بيكار مي كني اسايش شهرك نشين ها رو هم ريختي بهم خيلي بي تجربه هستي.
كاري به كار ما و شهركيها نداشته باش ما سالهاست با هم صلاح امديم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # حاضر سلام 1395-07-02 21:07
چرا ما اینقد حرص میخوریم فقط به این استاندار وفرماندار ونماینده بی تجربه چیزو برسینیم که ما که دنبال یه بهانه بودیم که به پیش خانواده هامون برگردیم شما این کارو بکنید ببینید خاکش تو چشم شما میره یا ما ،،،،،اگه همچین کاری بشه اصلا خودمونو خسته هم نمیکنیم بندو بساتمونو بر میداریم میریم اقماری میشیم حتی یه خانواده هم اینجا نمیمونه شما میمونید با میوه وبازاراتون، بیکاری جوناتون بر میگردین به همون دوران روستاییتون فقط دلم بحال مردم جم میسوزه که بایدبا بی تجربگی های شما بسوزن ،چرا حرص بخوریم میریم اتفاقا به نفع ما تنها میشه ،اینا میمونن با یه تاریخ بعد ،اینهمه سازمان :سپاه ،ارتش،شرکت های نفت وگاز ،خیلی سازمانای دیگه تو کشور هر سازمانی واسه خودش حریمی داره این ندید بدیدا اومدن یه طرح هایی ریختن یکی نیست از اینا بپرسه شما را چه به شرکتاو حصاراش ،چقد اینا تازه کار تازه بدوران رسیدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # همشهری 1395-07-18 22:19
اتفاقا نظر وزیر هم همینه که از نیروهای ساکن و بومی استفاده بشه و خیلی موافق طرح اقماری نیستن لذا اگه میتونی اقدام کن چون بعدا نمیشه اقماری شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # حاضر جواب 1395-07-02 21:10
سلام اول شعرک ملک اختصاصی وزارت تفت هست که با قیمت میلیاردی از اهالی محترم جم خریداری شده است پس اگر قراره حصار ها برداشته شود شهردار مخترم سر کیسه را شل و به ترخ روز از وزارت خریداری کند.نماینده محترم هم به جای اینولرها به فرماندار فشار بیاره که پاکستانی ها و افغاتی هایی که تعدادشون از جنی ها بیشتر شده رو از سطح شعر جم کته که گدایی چهره شهر رو زشت کرده نه حصار شهرک
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # پرتو 1395-07-07 11:21
در خلال اینکه این کارایی که گفتین انجام بشه ، شما هم رو املاتون یه کمی کار کنین . خوبیت نداره .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+12 # شاکی 1395-07-02 21:12
به فکر ما که نیستید له فکر حضرات و روسای ادارات جم باشین که همه در بهترین خونه های شهرک ساکن هیتند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # رضايي 1395-07-02 21:18
باسلام من همسريكي ازكاركنان وساكنين شهرك هستم زمانيكه همسرم شيفت شب هستش باوجودحراست تاصبح خواب ندارم خداوكيلي اونايي كه موافق اين طرح هستن يه شب زن وبچشونوتنهابذار ن وكيلومترها دوربشن تااين روبهتردرك كنن ومتوجه نگراني امثال بنده باشندبيايد همگي متحدباشيم وبه فكرهم مامسلمانيم ومن وامثال من كه كيلومترهادورازخ انواده وشهرمون هستيم نيازبه امنيت داريم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # پرتو 1395-07-07 11:22
خب شما برین مشاوری چیزی ...
ما توی شهرجم شبا تخت می خابیم .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # شهروند ایرانی 1395-07-02 22:07
اتفاقا بسیار طرح خوبی است مگه پرسنل رسمی نفت و گاز جدا از کارمندای دولت هستند که این قدر شکمشون سیر شده این دیوار ها باید ریخته شود و این کارمندان هم مثل همه پول اب برق گاز و ... بدن اتفاقا این یه تبعیضه و باید این اختلاف ها حذف بشه باید این شهرک ها حذف و طرح اقماری هم حذف بشه اینجوری فقط افراد بومی و استان های اطراف میان سرکار دیگه لزومی نداره نیرو از تبریز و مشهد و تهران و .... استخدام کنن همین جوونای بومی به راحتی میتونن این صنعت رو بچرخونن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سعید 1395-07-03 05:12
خیلی جالبه ، یه عده نیروی متخصص از کل ایران تو بدترین شرایط زمانی که اینجا یه روستا بود بلند شدن اومدن اینجا و سالیان سال زحمت کشیدن و چرخ اقتصاد مملکت و شهرستان و استان رو راه انداختن حالا که یه کم احتیاج به آرامش دارن بهشون میگیم پاشید برید ، شما شکمتون سیر شده ، پاشید ما نیروی متخصص داریم به تعداد لازم ، نیروی فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر مملکت رو بیرون کنیم و به جاش نیروهای بومی دانشگاه آزاد که مجموعا یک هفته سر کلاس درس حاضر نشدن رو بذاریم جاشون ، اینجوری فکر کردین اینجا گلستان میشه دیگه
دوست عزیز اگه شما جز نیروی متخصصی و کاری از دستت برمیاد و دانشش رو داری پاشو بیا سر کار ، اونی که زن و بچه ش رو برداشته هزاران کیلومتر آورده اینجا و جونش رو تو جاده های نا ایمن اینجا روزانه به خطر میندازه ، اون مهندس تحصیل کرده دانشگاه های معتبر که داره هر روز به سرطان نزدیکتر میشه آسایش میخواد ، نزن این حرفا رو ، ابن حرفی که میخواید پاشید برید ما نیروی متخصص داریم خیلی هم داریم ، قرار نیست اون تحصیل کرده ای که عمر و جوونیش رو گذاشته و زحمت کشیده همونقدر از زندگی و امکانات استفاده کنه که یه بیکار علاف موتور سوار مزاحم نوامیس مردم استفاده ببره ، قرار نیست اون حقوقی که به اون میدن به شما هم بدن به صرف اینکه اینجا شهر شماست ، یه کم منطقی بنویس دوست من
اقتصاد این شهر به یک سوم جمعیت شهرک نشین وابسته است و آرامش و آسایش من شهرک نشین به دوستی تو با من ، پس برداشتن حصار دور شهرک که اگه دقت کنی همون حصار هم هیچ‌ مانعی برای تو نیست مشکلی از من و تو حل نمیکنه که آرامش و آسایش رو از ما میگیره
دور تا دور شهرک بیابونه و خندق و تنها قسمت هایی هم که قابل عبور و مرور هست درب ورود و خروج داره ، مثل همه مجتمع های مسکونی توی همه شهرها ، اگه شما رو تو یه مجتمع مسکونی راه ندن میری اعتراض که این دیوارهای مجتمع رو بردارین که مودت و دوستی ما زیادتر بشه ؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # پرتو 1395-07-07 11:29
دوست عزیز ... خیلیای شما با آشنابازی اومدین سرکار . و آشناهاتونم آوردین بعدن . دارین کاری میکنین و توی این مملکت بیشترین حقوق و مزایا رو میگیرین . مگر معلما چه کم دارن که با شما زمین تا آسمان فرق دارن ؟! قبول کنین که مرفه ترین قشر حقوق بگیر شمایین توی این مملکت .
بعدشم مگه کسی خواسته بیاد توی حیاط و پذیرایی شما ؟!
کی چکار به حریم شخصی شما داره ؟ بحث امکانات و رفاهه . آبی که شما توی این شهرستان کم آب اسراف می کنین و خبر ندارین که روستاهای نزدیک و دور اینجا آب ندارن و مردم چقدر در عذابن توی این گرما و فضای سبز و تفاوتهایی که توی شهرکه و بیرونش چقدر آزاد دهنده س برای مردم رو شما نادیده گرفتین و حق هم دارین انگار و طلبکارین .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ناشناس 1395-07-03 17:53
عزیزم جوانان بومیتون فقط دوست دارن حراستی باشن چه قدر هم این شغل برازندتون هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # پرتو 1395-07-07 11:30
جوانان مستعد و کاربلد کم نداریم . متاسفانه راه شون نمیدن به سیستم کاری نفت . مگر شغلهای پست و پایین .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # پرتو 1395-07-07 11:25
آفرین ...این درسته !
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # خانمهای شهرک 1395-07-02 22:18
متاسفانه هردم از این باغ بری میرسد .متاسفم برای شرکت نفتی که یه زمانی حسرتشو میخوردن .در این 6سال اخیر کارمندان شرکت نفت در عسلویه صدمات روحی و روانی زیادی رو تحمل کردن .از لحاظ حقوق و مزایا.از لحاظ آلودگی و سختی کار ..نه برنامه شاد و مفرح نه تورهای تفریحی .متاسفانه شهرک جم 99 درصدساکنین به افسردگی دچار شدن از صدقه سریه یک عده بی درد که نشستن توی پایتخت و رفاه کامل و دم از بی دردی شرکت نفتیها میزنن ..آقایون شما وقتی میتونید در مورد شهرک نفت جم صحبت کنید که یک سال باخانواده ساکن جم بشین و ببینم چطور دم از رفاه میزنید ..چطور یک شب زن هاشونو تنها میذارن به امید اینکه توی شهر پر از افغانی و پاکستانی هیچ اتفاقی نمی افته .برای همه متاسفم .من یک زن شهرکی هستم و از دوری خانوادم داغون شدم ولی به خاطر همسرم و شرایط زندگی مجبورم که اینجا بمونم وفقط و فقط دلخوشی من و من های دیگر امنیت شهرک هست که آقایان این شرایط رو هم زیادی میدانن .متاسفم متاسفم و هزاران تاسف و. .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+12 # شهروند ایرانی 1395-07-02 22:39
خانم محترم با نام خانمهای شهرک اتفاقا هدف دولت و وزارت نفت این است که همسران شما و امثال شما دیگه تو این مناطق استخدام نشن که خدای ناکرده دچار افسردگی روحی و سختی و ... نشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # سعید 1395-07-03 08:49
دوست من ، با چهار نفر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد جم که درس فیزیک شون رو یه دبیر دبیرستانی درس میده میخوای نیروهای کل پارس جنوبی و پالایشگاه ها رو راه بندازی ؟؟!!
نیروی متخصص و کارا چه بومی و چه غیر بومی ، چه دوستان عزیز و محترم جمی و چه هم وطن آذربایجانی ، همه یک هدف دارن و اونم چرخوندن چرخ اقتصاد مملکته ، شما و امثال شما ( چه بومی عزیز و چه غیر بومی محترم ) که بدون ذره ای فکر کردن و فقط از روی تعصب کورکورانه و فقط به صرف آشنایی با تایپ شروع به نوشتن میکنی بهتره قبل از لمس صفحه گوشیت یه کم فکر کنی و منطقی بنویسی
از نوع نگارش و نگرش تون میشه مدرک تحصیلی تون رو هم حدس زد ، شما کدوم نیروی متخصص بومی بیکار رو دیدی ؟؟
نیروی متخصص و کارا ، نه اینکه شما توقع داشته باشی لیسانس ادبیات رو حتما باید پالایشگاه استخدام کنن و یه جا براش پیدا کنن
حصارهای سه سمت شهرک به طرف بیابونه و مطمین باش ما اجازه نمیدیم حصارها که حریم شخصی خونواده من هستن خراب بشن ، کما اینکه درب خونه من به روی هر دوست عزیز جمی ( که کم هم نیستند این دوستان گرانمایه و عزیز ) بازه ، اما حصار دور شهرک دیوار خونه منه و من برای داشتن یه شیفت شب بدون استرس به این دیوار خونه م احتیاج دارم ، این حصار توهین به هیچ کس نیست ، این دیوار دیوار خونه منه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+14 # شهروند ایرانی 1395-07-02 22:41
وقتی نیروی بومی استخدام بشه دیگه دیگه صدمات روحی و روانی خونواده ها حذف و کارایی پرسنل هم بالاتر میرود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # احمدی 1395-07-03 20:01
ببخشیدشماونیرو های بومی دیگه واقعااگه اینقدرنگران کاریدبریددرستون روبخونیدچندتادا نشگاه معتبربریدسوادتو ن بره بالا مثل مابقی کارکنان تشریف بیاریدسرکاراخه اگه شما نیروی متخصص وتحصیلکرده ازدانشگاه هایی معتبررابادانشگا ه ازادجم مقایسه میکنیدمعلومه چقدرمیتونید پالایشگاه بچرخونیدوفکرتون تاچه حدیه ببخشیدا اینجور کارا عرضه میخواد یکم تلاش کنید ونفت وگازهم میراث پدریتون نیس که متعلق به کل کشوره پس کارکنان هم بایدازکل کشورباشن. یاعلی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # پرتو 1395-07-07 11:33
شما یه تحقیقی کنین ببینید چقدر درس خوانده ی دانشگاههی خوب هست توی جم که به کاری که باید برسن نمیرسن توی این سیستم رابطه مند نفت ! ببینید چقدر متخصص جمی داریم که خارج از جم به کار مشغولن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # منتقد 1395-07-03 01:31
اگر خانم الماسی به فکر ابادانی ورفاه شهرستان جم هستی به جای اینکه به فکر برداشتن دیوارهای شهرک باشی واگر واقعا دلت برای مردم جم میسوزه به فکر کمبود امکانات پزشکی دربیمارستان باش به خاطر نبود یک دستگاه سی تی اسکن یا ام ار ای سونوگرافی چقدر عزیزان جمی یاشهرک نشین باید راه طی کنن برن شیراز یا بوشهر چقدر مریض های بدحالی که به خاطر یک عکس برداری ساده جان خودشون را دربین راه ازدست دادن وچه خانواده هایی که داغدارشدن شما به جای اینکه کار اقای وزیر راکه هدفش ازاین تصمیمات کم کردن هزینه ونیرو است راراحت کنی به فکر این مردم بیچاره باش که نبود امکانات پزشکی درشهر جم بیداد می کنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+17 # جوهری جمی 1395-07-03 09:00
ضمن احترام به بانوان محترم ساکن شهرک چند نکته را به استحضار این بانوان شریف و گرامی می رسانم
1- جناب دکتر طالب موذنی از نخبه های ایران هستند که خوشبختانه یک جمی اصیل می باشند. نظرات ایشان همیشه متین و با دلایل عقلی و منطقی است .هرچند در اینجا قصد دفاع از ایشان و یا مخالفت با شما عزیزان راندارم و صرفا می خواستم اطلاع حاصل بفرمایید که طالب موذنی کیست.
2- وجود گداها در شهر چه ربطی به مردم جم دارد؟ مگر مردم از این قضیه راضی اند؟ مگر مردم عامل ورود آنها به جم هستند؟ در ثانی فراموش نفرمایید با همه عوارض و تبعات ناخوشایندی که این گداها دارند اما بازهم انسان هستند. آیا اگر مردم جم خدای ناخواسته با آنها بدرفتاری کنند زیبنده است؟ اتفاقا یکی از وجهه های خوب این مردم همین است که حاضر نیستند حتی با گدایان خارجی بدرفتاری نمایند. بازهم تاکید می کنم که اینجانب کاملا مخالف ورود این گدایان هستم اما متاسفانه شیوه شما در این خصوص فرافکنی و فرار رو به جلو می باشد.
3-اشاره فرموده اید که به فکر خودکشی و دیگر معضلات باشید البته بنده نمی دانم از کی به جم تشریف آورده اید اما بدانید و آگاه باشید که خودکشی، دزدی ،آسیبهای اجتماعی و بسیاری دیگر از این معضلات همزمان با ورود صنعت نفت به این منطقه گسترش یافت و یا بعضی از این موارد اساسا با ورود نفت متولد گشت. ضمنا مگر در پایتخت ایران که به آن اشاره کرده اید دزدی و قتل و خودکشی و گدا و راهزن و کلاهبردار وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
4-شما و برخی از دوستان دیگر منت بر سر جم گذاشته که ما از اینجا می رویم و یا زمانی که آمدیم چنین و چنان بود. ضمن احترام مجدد و خالصانه به شما مگر نامه فدایت شوم برایتان ارسال کردیم؟ شما نیز اگر به اینجا تشریف آوردید به این دلیل بود که در شهر و دیار خود هیچ منبع درآمدی نداشتید و اصولا هیچ شغلی نداشتید و اکنون از قبل همین شغلی که در این شهر دارید خداراشگر به لحاظ مالی از وضعیت بسیاری خوبی برخوردار شده اید و بیشتر فرصاتهای شغلی را نیز از چنگ مردم بومی درآورده اید. اصلا لحظه ای درنگ نکنید و تشریف ببرید یقین بدانید هیچ اتفاق منفی برای جم و مردمش به وقوع نخواهد پیوست هرچند که ما دوست داریم همچنان میزبان خوبی برای شما باشیم. این قصه سر دراز دارد و حرفهای ناگفته بی شماری هنوز باقی مانده ولی ضمن پوزش از شما از اطاله کلام خودداری می کنم. سربلند و کامروا باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # احمدی 1395-07-03 20:08
ببخشیدجناب محترم ماشایدخیلی وقت نباشه که اومدیم جم ولی یادمون نرفته جم ازروستا به این وضعیت رسیده حتی جاده ماشبن رو هم وجودنداشت مابقی بمانداین راشمابهترمیدانی دکه رونق بازاروزمین هایتان بخاطرروجودماست مطمیننننننن باشید رفتن ساکنین به ضرر جم هست وبس اونوقت ببینید چه کسی پاشو اینجامیذاره درمورد کارافرادبومی هم خدمتتون عرض کنم افرادبومی که علمشوداشتن الان سرکارهستن مابقی هم چندتادانشگاه درست وحسابی برن وتشریف بیارن سرکار شرکت نفت هستش زمین فوتبال نیس که هرکسی بیادکارکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # پرتو 1395-07-07 11:36
این ترقی و رشد و تبدیل از روستا به شهر برای همان روستای خودتان که الان شاید شهر شده باشد هم پیش آمده . برای همه جا بوده . خود طهران دویست سال پیش ییلاق شاهان قاجار بوده که روستایی بیش نبوده ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جمی 1395-07-03 09:09
بنظر بنده بعنوان ی شهروند که تا حدودی اشنایی با وضعیت شهر جم دارم باید بگم اولا نع طراحی منازل شهرک جوری بوده که این دیوارها بعنوان حریم ساکنین و حیاط منازل محسوب میشه که با برداشته شدن ان مشکلاتی دامنگیر خواهد شد بجای اینکار اولا مسئولین دیگه نباید اجازه ساخت شهرکهایی اینچنینی بدن در عوض باید به نفت و گاز اجازه بدن در نقاط مختلف شهر منازل سازمانی خود بر اساس اصول شهر سازی ساخت نمایند از طرف دیگر با الحاق روستاهای همجوار با شهر محدوده شهر توسعه بدیم و شهر در یک محدوده کوچک خلاصه نکنیم چرا که وقتی شهر بزرگ باشه دیگه بودن یا نبودن دیوار اطراف چندتا منزل سازمانی باعث بوجود امدن اینگونه افکار و تضاد ها نخواهد شد موضوع مهم در اینجا باید فرمانار محترم بجد پیگیرش باشن همین الحاق روستاهای علی اباد ، جنوب جم ، بهارستان و بهر باغ و ... به شهر باشن و بجد با نظر اشخاصی که مخالف موضوع هستند بایستند چرا نباید در جنوب ایران با این ثروت و سرمایه شهری لااقل با جمعیت 500 هزار نفر با امکانات مناسب برای زندگی مردم وجود داشته باشد اگر توجه داشته باشیم بغیر از شیراز و بندر عباس چند تا شهر که بشه بعنوان یه شهر درست حسابی جوابگوی نیازهای ساکنان این خطه باشه وجود داشته باشه مشکل اساسی ما اینه که دست اندکاران در این زمینه یا نمیتونن یا اینکه به اصلا بفکر نیستند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+14 # ttt 1395-07-03 09:33
بانوی ساکن شهرک هشتاد درصد خودکشی که مربوط به خود شما ها است هی نگید خودکشی زیاده . دوما اگر اینجا اومدید دارید زندگی می کنید بهمعنای واقعی نه پول آبی ، برقی ، گازی یا تلفنو اجاره خونه حقوق هم که ملیونی می گیرید تهدید به رفتن می کنید نه هیجا برای زندگی ندارید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # سعید 1395-07-03 09:54
دوست خوب من ، من آمار خودکشی ها رو خیلی خوب دارم ولی خواهش میکنم شما یه صحبت و نوشته احساسی رو دوباره احساسی جواب ندید ، دوستان عزیز برای به کرسی نشوندن صحبت هاتون تهمت نزنید ، دروغ نگید ، خواهش میکنم ، تنش ایجاد نکنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-5 # سميه 1395-07-10 18:56
جالبه اين حقوق مليوني كجاست ما تو شهرك خانمهايي داريم كه مقطع دكتري دارن ولي بيكارن يادتون رفته ده سال پيش وقتي سرويس شهرك خانوادها رو مياورد وسط شهرك پياده ميكرد شما جمع ميشدين خانمهاي شهركو ببينيد اينقدر براتون اين خانمها عجيب بودن خخ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # همشهری 1395-07-18 22:29
الان شماها شبها میایید بیرون تا جمیها شما راببینند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+14 # احمدسعیدی 1395-07-03 09:33
با نظر استاندار محترم و فرماندار محترم کاملا موافقم.برداشته شدن دیوار انقلابی در حوزه تعملات نفت و گاز با محیط پیرامونی صورت میگیرد که آینده به نتایج بسیار عالی آن خواهیم رسید درود بر استاندار با تدبیر استان دارالحماسه استان بوشهر که با تصمیم های به موقع مایه غرور استان بوشهر است و مردم نجیب این استان قدردان زحمات ایر عزیز هستند و انشالله با برداشتن این دیوار گامی بزرگ به سوی عدالت و توسعه برداشته می شود و مردم جم هم توقع و انتظار دارند هر چه سریعتر این دیوار برداشته شود و مطمنا حداقل بعد از آن در ویزیت های بیمارستان هم عدالت رعایت میشود و جلوی این تبعیض های ناروا گرفته مششود و ما جمی ها را مثل یه نوکر نگاه نمیکنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-9 # سعید 1395-07-03 09:59
آقای سعیدی عزیز ، کی به شما به این دید نگاه کرده ؟؟ نکنید این صحبت ها رو ، برای ثابت کردن حرف خودتون اینقدر خودتون خودتون رو تحقیر نکنید ، من مخلص همه عزیزان تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده انسان هستم
دوست بافرهنگ من دوست منه حالا میخواد اهل هر کجا باشه یا به هر کاری مشغول باشه
من تمام سعی خودم رو میکنم که دید منفی رو از معدود دوستان غیربومی بگیرم و شما هم همینکار رو با اندک همشهری های خودت بکن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-7 # احمدی 1395-07-03 20:12
ببخشیدالانم براتوت بدنشده زیرسایه شهرکیا سینماکه صدسال دیگه هم نمیامدجم استفاده میکنیداین بیمارستان هم تعلق به نیروی تحصیلکرده نفت هستش وجم یک روستایی بیش نیس پس شمامدعی نباشید واینکه شماهم تلاش میکردید قبول میشدید شرکت نفت کی جلوی شماروگرفته بود!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # پرتو 1395-07-07 11:38
شما بفرما از کجا آمدی که بزرگتر از جم بوده ؟!
بیشتر آقایان و خانمایی که توی شهر جم پز می دن و ماشین مدل بالا سوارن ، بیشترشون از روستاها اومده ن . حالا میگن جم روستایی بیش نیست . خب ول کن برو ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # نلشناس 1395-07-03 20:23
دوستان جمی ماباشماکاری نداریم وشماروتهدید ویاغیره نکردیم زحمت کشیدیم درس خوندیم ازمون نفت قبول شدیم ازشهرای بزرگ اینجااومدیم وحقمونومیخوایم شماهم فراموش نکنید جم قبل ازشهرک چطوربودوالان چطوره !!واقعا دوست داریدبیایدسرکار تلاشتون روبکنید زندگی هرکس بسته به عرضه اون شخصه ونیازنیس شمانگران چطورمدرک گرفتن ماباشید شماهم زرنگ باشیدبگیرید ماوخوانوادمون نبازبه ارامش داریم شهرک روهم شرکت نفت خریده مال پدرشماکه نیست اختیارش بایددست خودش باشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # محمد 1395-07-04 08:25
استاندار اگر دل سوز برای مردم بوشهر دلسوزی میکرد و بین پایگاه هوایی جاده میزد تا مردم نخان این همه مسیر ساحلی و برج رو برای رفتن به شهر دور بزنن؟؟ هروقت دیوار پایگاه دریایی و هوایی بوشهر رو برداشت دیوار شهرک نفت هم برداره!!!!
در ضمن استاندار تاریخ مملکت رو فراموش کردن!! یک بار نیروهای نفت اعتصاب کردن و دیدن چی به روز مملکت اومد ، پس باید بدونین که اعتصاب کارکنان ساکن عسلویه که هر ثانیه کارکردش مهمه و داره چرخ مملکت رو میچرخونه چه ضربه ای به مملکت میزنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # حشمت فردوس 1395-07-03 10:18
جناب سعیدخان عزیز به گفته جوهری جمی چندتا نامه فدایت شوم برات ارسال کردن؟ اصلا کی گفته شما اینجا تشریف بیارید؟ مگه جمی ها شمارو مجبور کردن؟ جم خدارا شکر نحبه هایی داره که تو دنیا میدرخشن نه دیگه تو بوشهر یا ایران. شما که اومدی اینجا واسه اینه که باید تو شهر و دیار و احتمالا دهات و روستای خودت غاز می چروندی. حالاهم اصلا دیر نشده یه لحظه هم درنگ نکن و تشریف ببر همون شهر و دیارت و اصلا هم غم غربت به جون نخر و باعث افسردگی خانم و بچه ها هم نشو. مگه مردم جم به دستان و پاهای مبارک حضرتعالی و خانواده محترمتون غل و زنجیر زدن؟ چرا اینقدر بی انصاف هستید؟ ضمن احترام به نیروهای متخصص غیر بومی اما اطلاع کامل و کافی و وافی دارم که بیش از 70 درصد آنها با مدارک جعلی، قلابی و در بهترین حالت ممکن از دانشگاه های در و پیتی و با دادن پول اخذ مدرک نموده اند. بله کاملا می پذیرم که اتفاقا رنج و سختی و مرارت و خون دل متعلق به 10 درصد متخصص واقعی است. مگر نمی بینی بسیاری از همین همکاران خودت که دیپلم نداشته اند نسبت به خرید دیپلم اقدام کرده و سپس در همین جم و عسلویه در رشته های مختلف لیسانس می گیرند و تعدیل مدرک می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!! اسم اینها رو می ذاری متخصص. یه امتحان واقعی انجام بگیره تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. مردم کر و کور نیستند و همه چیز رو به خوبی تشخیص می دن. الان هم که به لطف دولت تدبیر و امید حسابی کارخونه های مدرک فروشی فعال هستند هرچند که بسیاری از کارخانه های صنعتی و تولیدی به خاک سیاه نشستند و تعطیل شدند!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # سعید 1395-07-03 10:51
آقای حشمت عزیز ، با احترام به نظر شما و قبول قسمتی از صحبت هاتون و انتقاد از نوع نگارش تون و عذرخواهی بابت سوتفاهمی که از نوشته قبلی من پیش اومده ، باز هم دعوت میکنم ازتون که از ایجاد تنش خودداری کنید
و دعوت میکنم نوشته های قبل تر بنده رو هم مطالعه بفرمایید
خواهش میکنم بحث های پیش اومده که برآمده از احساسات هست و گاها درشون توهین شده که من از طرف خودم عذرخواهی میکنم رو با توهین پاسخ ندید
نوع نوشته و نگارش شما خیلی چیزها رو‌نشون میده ، پس تو نوشتن دقت کنید
من بازم اگه تو نوشته هام کوچکترین احساسی از خدایی نکرده توهین هست عذر میخوام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # نماینده 1395-07-03 11:03
با سلام خدمت همه سروران گرامی
بنظر بنده برداشته شدن دیوار شهرک هیچ مشکلی رو حل نمیکنه بلکه مشکلات رو نیز افزایش میده

خانم الماسی آگاه باش و هوشیار
شاید عده ای باشند که سعی در تخریب شما دارند
با برداشته شدن دیوارها مشکلی درست میشه که جمع بشو نیس که هم افت شهر و شهرک باعث شده و هم هزینه های شهرداری بجای شهر باید صرف شهرک بشه چرا که هزینه تعمیر و نگهداری شهرک زیاده

خانم الماسی مردم از جمله قشر کارگر به هزار امید و آرزو به شما رای دادن و اینکار فرصت های شغلی هزاران خانواده از بین میبرد که خود عامل نا امنی و آشوب بین شهر و شهرک میشه

در آخر بگم که واقعا نیروهای حراست برای شهرک نیاز هست و و تعهد کاری بالایی دارند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # حشمت فردوس 1395-07-03 11:32
در نوشته های این حقیر هیچ توهینی نبوده و نیست و انشاء... در آینده هم نخواهد بود اما مسئله حیاتی و اساسی اینجاست که شما تاب شنیدن حرف حق ندارید و اساسا در همه حال خودرا محق می دانید. این حقیر اصلا نظری در خصوص بودن یا نبودن دیوار شهرکها ندارم و هیچ نظری هم در باره خوب و بدش ندارم. حرف من این است که شما اگر در این شهر فعالیت می کنید از حقوق و مزایایی بهره مند هستید که در حال حاضر بسیاری از مردم همین مملکت از فرط بیکاری و نداری حاضرند با کمتر از نصف این حقوقها در مناطقی بسیار محروم تر کارکنند (حتی با داشتن مدرک فوق لیسانس و بعضا دکتری از دانشگاه های معتبری چون شریف،تهران....) و شما نباید باوجود خودتان در این شهر منتی بر سر مردمش بگذارید. همانگونه که قبلا عرض کردم مردم جم کوچکترین گناهی در این خصوص ندارند و حتی کوچکترین نقشی هم در خصوص مهاجرت شما نداشته و ندارند. بنابر این بی انصافی است که آنها را مورد هجمه قرار دهید و انگ بی سوادی و بی تخصصی به آنها بچسبانید. مجددا با صراحت اعلام می کنم که در کل پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی اعم از بومی و غیر بومی حداکثر 10 درصد دارای سواد واقعی و مدرک واقعی و درست وحسابی از دانشگاه های معتبر هستند و خصوصا از یک دهه پیش به این سو اکثر این مدارک پولی و قلابی و با واسطه است. بنابر این تکرار می کنم فقط با منت نهادن شمامخالفم و کاری هم به بودن یا نبودن این حصارها ندارم. ضمنا یک مسئله را به خاطر بسپارید با یکی از دوستانم که اتفاقا تهرانی است صحبت می کردم می گفت باید این عزیزان در استانهایی دیگر می بودند و برخورها را می دیدند اون موقع قدر اینجا را حسابی می دانستند. شرمنده که نمی تونم بیشتر در این خصوص توضیح بدم. ضمنا اگر باور ندارید حاضرم با هزینه خودم شمارا به پایتخت برده و در نقاط مختلفی شمارا با انواع و اقسام متلکها که نثار خانمها می شود آشنا کنم اما آیا می شود همه پایتخت و تهران را با این موضوع سنجید و محکوم کرد و خط بطلان بر همه محسناتش کشید؟ در همین پایتخت ناب ترین فحشها و رکیک ترین کلمات را به راحتی در اماکن عمومی می شنوی اما آیا همه مردم تهران اینگونه اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا روزی هست که در تهران دختر ربایی نداشته باشیم؟ ولی کدام وجدان بیدار و کدام آدم با انصافی این موضوع را به پای همه مردم تهران می نویسد؟ حالا از زورگیری و خفت گیری و کیف قاپی و سرقت منازل و خودکشی ووووو صرف نظر می کنم. ولی با همه این معضلات آنچه از تهران در ذهن این حقیر هست مردمانی خوب و فهیم و با فرهنگ و نوع دوست می باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-13 # سعید 1395-07-03 12:12
آقا حشمت عزیز من هم در هیچ کجای نوشته هام به مردم جم هجمه وارد نکردم ، من عرض کردم بارها خدمتتون از زندگی در کنار مردم خونگرم جم رضایت دارم ، از دوستان خوب جمی که تو مدت چندین ساله اقامتم افتخار آشنایی باهاشون رو داشتم خیلی خرسندم ، اینکه من و امثال من سر شما منت بذاریم کار درستی نیست ( ومن منتی هم نداشتم فقط گفتم کار درستی نیست گردانندگان چرخ صنعت اینجا رو بعد از اینهمه زحمت اینچنین برخوردی باهاشون بشه ) و اینکه شما بابت حقوقی که من دارم اینجا میگیرم سر من منت بذاری کار صحیحی نیست ، رشته های زیادی هستن که ممکنه حتی با دکترا کار نداشته باشن این دلیل نمیشه رشته تخصصی من رو کم ارزش جلوه بدید ، همونطور که حقوق های پایین تر از من زیاد هست دریافتی های خیلی بیشتر از حقوق سالانه پرسنل نفت که قبول کنید فشار زیادی رو متحمل میشن و‌ مطمئنا در آینده با بیماری های زیادی دست و پنجه نرم میکنن خیلی بیشتره ،
شما کف حقوق کارگر شاغل تو‌ اینجا رو با حقوق شهرهای دیگه مقایسه کن ، الان یه کارگر زحمت کش پیمانکار حقوقی برابر با برادر من داره که کارشناس ارشد دانشگاه شیراز و کارمند رسمی یکی از ارگان های دولتی هست ، پس انصاف رو تو نقدهامون رعایت کنیم و اگه حقوق من رو با هم رشته ای من تو شهر دیگه مقایسه میکنید یه نیم نگاهی هم به حقوق ها و دستمزدهای دوستان خوب و زحمت کش کارگر اینجا بندازیم هر چند من اعتقاد دارم باید بیشتر از اینها هم بگیرن ، ما از تاثیرات مثبت و منفی شهرهای مهاجر پذیر به خاطر وضعیت جغرافیایی شون کاملا آگاهی داریم ، من هیچ‌وقت کسی رو مقصر ندونستم ، من هیچ وقت چندتا ارازل و اوباشی که شهر من هم از وحودشون بی نصیب نمونده رو با بقیه مردم فهیم جم جمع نبستم
کلا مشکل اینه که بحث به خاطر احساسات خانم ها به بیراهه رفته ، قبول کنید جمع کردن اینهمه نیروی متخصص تو یه شهر با این جمعیت ، حتی کل استان شدنی نیست
آقا حشمت عزیز ، شغل من وابسته به نفت و گاز نیست ، اینجا کار نباشه با درآمد بالاتر جاهای دیگه کار دارم ، البته بازم عرض کنم خدمتت زندگی بین مردم خونگرم اینجا رو ترجیح میدم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # ناشناس 1395-07-03 18:03
اقای محترم شما حق دارین وقتی خود جمیها با خودشون خوب نیستن و روزی نیست که دعوا نکنن اگر سری به بیمارستان جم برنید و آمارها رو در بیارین متاسف میشین منم که از شهر بزرگ اومدم با خودم میگم اینا به خودشون رحم نمیکنن به ما میخوان رحم کنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # پرتو 1395-07-07 11:44
مگر توی شهر شما دعوا و اختلاف و دادگاه و این چیزا نیست ؟! از سوییس اومدین ؟!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+12 # حسین‏ ‏ 1395-07-03 11:43
باسلام‏ ‏خدمت‏ ‏همه‏ ‏هم‏ ‏وطنان‏ ‏عزیز‏ ‏مسولین‏ ‏تمام‏ ‏مشکلات‏ ‏ما‏ ‏رو‏ ‏حل‏ ‏کرداند‏ ‏و‏ ‏فقط‏ ‏فقط‏ ‏مونده‏ ‏یه‏ ‏فنس‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏شهرک‏ ‏ان‏ ‏شاالله‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏فنس‏ ‏هم‏ ‏برداشته‏ ‏بشه‏ ‏شهر‏ ‏ما‏ ‏اباد‏ ‏و‏ ‏تمام‏ ‏مشکلات‏ ‏ما‏ ‏جل‏ ‏خواهد‏ ‏شد‏ ‏
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # شهروند ایرانی 1395-07-03 12:04
با سلام
متاسفانه ساکنین شهرک یکطرفه قضاوت میکنند و مردم شهر جم را متهم میکنند به ورود به شهرک و استفاده از پارک و ... به نظر من اگر قرار باشد این دیوار ها خراب نشود بایید ارتفاع آن هم دو برابر کنند و اجازه و رود هیچ شهرکی را به شهر ندهند تا ببینند آیا با این امکاناتی که گاز براشون گذاشته میتونند زندگی کنند چرا همش شهرکی ها گلایه دارند از ورود غیر شهرکی ها اگر به این شیوه است ما غیر شهرکی ها هم دوست نداریم شهرکی ها به سطح شهر بیاییند و از امکانات شهر ولو یه گشت و گذار ساده استفاده کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-5 # سعید 1395-07-03 12:43
آقای شهروند کدوم دوست شهرک نشین شما رو متهم به ورود به شهرک و استفاده از امکانات اینجا کرده ؟؟! کی مخالف حضور شما و خانواده محترم شما تو بوستانهای شهرکه ؟؟! شما پنج شنبه و جمعه شب تشریف بیار شهرک و تجمع زیاد خونواده ها شهرکی و غیر شهرکی رو در کنار هم ببین ، ببین که حضور یه موتوری دو ترک که اقدام به حرکات نمابشی میکنن و یا ماشینی با صدای بلند موسیقی خونواده ها رو چقدر اذیت میکنه ، و البته که حراست از ورود موتور و ماشین های مخل آسایش خونواده ها جلوگیری میکنه که خیلی هم کار پسندیده ای هست به نظر من ، و البته منظورم از موتور و ماشین ها فقط خودروهایی نیست که از بیرون وارد شهرک میشن و گاها اغلب از خود ساکنین هستند که بازم اقدامات حراست تو برخورد باهاشون قابل ستایشه ، وجود شما باعث راحت شدن زندگی تو اینجا و تحمل دوری از خونواده هامونه و وجود دوستان شهرک نشین هم باعث رونق اقتصادی اینجا ، پس اینکه میفرمایید یا دیوارها به کل برداشته بشه یا بلندتر بشه مسلما نظر خوبی نیست و به سود هیچ کسی نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # میثم 1395-07-04 08:38
اگر شهرکی ها به شهر نیان کی میخاد از مغازه های سطح شهر ما خرید کنه و اقتصاد مردم جم رو بچرخونه!!یک سوم جمعیت جم مربوط به شهرک هاست!!همشهری های عزیزم خواهش میکنم احساساتی چیزی نگید،فکر کنید،دیوار شهرک چه مزاحمتی برای ما ایجاد کرده؟؟؟؟؟هر وقت دوست داشته باشیم میتونیم بریم داخل شهرک !!!حالا دیوار نباشه چه دردی از من و شما دوا میشه!!!!کاش مسئول سایت بجای این همه مطلب تفرقه افکن ،ی مطلب میذاشت و معظل بیکاری ما جوان ها و ازدواجمون رو برای مسئولین شرح میداد تا بدونن مردم چقدر بدبختی دارن!!من کار میخام ،شغلی میخام که بتونم باهاش زندگیم رو اداره کنم!!!
ای کاش کمی بیشتر فکر میکردم تا اینکه بخام بر اساس احساس حرفی بزنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # جمی 1395-07-03 13:20
چرا شما ایقدر گیر دادیدین به این دیوار اطراف شهرک مگه نمیبینید این عزیزان دارن مرتب تهدید میکنن میریم از اینجا نکنید اینکارو که اگه یه موقع برن ما جمی ها از گرسنگی میمیریما ول کنید این موضوع را مرتب میگن میریم میریم شما هم دست بردار نیستید اون از نخبه بودن هاشون انهم از دست گلهایی ک مرتب به باد میدن و سرمایه های ملی دود میشند چیزی که چند روز پیش در پتروشیمی مبین شاهدش بودیم تازه این یه موردش بود حالا بیان بگین ما نخبه ایم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # حشمت فردوس 1395-07-03 13:37
جناب سعید عزیز تصور می کنم شما به هیچ وجه نمی خواهی واقعیت را بپذیری. من هم به عنوان آخرین جواب برایت آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. ولی بدان که هیچ کارگری در اینجا حقوق بالا نمی گیرد هرچند که سخت ترین کارها را انجام می دهد. تماما بر مبنای قانون کار حقوق می گیرند و اتفاقا بسیاری از این کارگران حتی مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های دولتی دارند ولی چون استخدام رسمی نیستند همان حداقل قانون کار،بن کارگری،حق مسکن و احیانا اگر اضافه کاری داشته باشند و هیچ چیز اضافه ای هم نمی گیرند. شما صحبت از تخصص کردی بنده هم عرض کردم بسیاری از این مدارک همکاران شما و حتی خود بنده جعلی و تقلبی است. مثال متلک زدن را گفتی بنده هم عرض کردم در تهران هم اینگونه موارد زیاد است. خانمها فرمودند به فکر خودکشی باشید عرض کردم بسیاری از معضلات اجتماعی کنونی در جم(تاکید می کنم نه همه آنها) در نتیجه ورود و استقرار صنعت نفت است. برخی از این معضلات زاییده این صنعت است و اصلا وجود نداشته و برخی از مشکلات هم وجود داشته و تشدید شده است ولی این ابدا به منزله مخالفت این حقیر با کل صنعت و پرسنلش نیست و هیچ عقل سلیمی هم نمی گوید و قبول نمی کند به خاطر بروز پاره ای مشکلات بر رونق و آبادانی و عمران و توسعه خط بطلان بکشیم. اما عمل مهمی که باید از سوی مسئولان رده بالای نفت و حتی استان و شهرستان انجام می گرفت تا این مشکلات رخ نمایان نکند و یا گسترش نیابد ،انجام نگرفت. در واقع خطای اصلی و بزرگ از اینجا ناشی می شود و الا نه مهمانان عزیز و گرامی مقصرند و نه میزبانان. با قدری دلسوزی و انسانیت و مدیریت صحیح و علمی میشد به راحتی جلوی بسیاری از این آسیبهای اجتماعی را گرفت که متاسفانه مسئولینی که به آنها اشاره کردم این رسالت خودرا اصلا انجام نداند. نکته آخر اینکه توقعات شما نیز بسیار بالاست و در نوشته های قبلی هم اشاره کردم که سعی دارید به هر نحوی از انحاء که شده خودرا محق جلوه دهید و این مطلق انگاری ره به جایی نمی برد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # ح‏ ‏.‏ ‏ک‏ ‏ 1395-07-03 16:59
دست‏ ‏خانوم‏ ‏الماسی‏ ‏و‏ ‏استاندار‏ ‏درد‏ ‏نکنه‏ ‏ممنون‏ ‏که‏ ‏چقدر‏ ‏به‏ ‏فکر‏ ‏مردم‏ ‏هستید‏ ‏‏ واقعا‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏فکر‏ ‏و‏ ‏پیشنهاد‏ ‏مسولین‏ ‏این‏ ‏استان‏ ‏ما‏ ‏استان‏ ‏بوشهری‏ ‏ها‏ ‏حقمون‏ ‏هست‏ ‏همین‏ ‏طور‏ ‏از‏ ‏تمام‏ ‏استان‏ ‏های‏ ‏دیگه‏ ‏عفب‏ ‏تر‏ ‏بمونیم‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏اینکه‏ ‏به‏ ‏فکر‏ ‏‏ وحدت‏ ‏بین‏ ‏مردم‏ ‏باشید‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏اینکه‏ ‏با‏ ‏همدلی‏ ‏و‏ ‏همرای‏ ‏تمام‏ ‏اقشار‏ ‏جامعه‏ ‏برا‏ی‏ ‏حل‏ ‏مشکلات‏ ‏براید‏ ‏بیشتر‏ ‏تفرقه‏ ‏و‏ ‏ایجاد‏ ‏دلخوری‏‏‏ ‏می‏ ‏کند‏ ‏عحب‏ ‏مسولین‏ ‏دور‏ ‏اندیشی‏ ‏اقای‏ ‏استاندار‏ ‏خانوم‏ ‏الماسی‏ ‏به‏ ‏جای‏ ‏این‏ ‏کارها‏ ‏برید‏ ‏نگاه‏ ‏چنید‏ ‏ببینید‏ ‏و‏ ‏درس‏ ‏بگیرید‏ ‏که‏ ‏نمایندگان‏ ‏و‏ ‏استاندارن‏ ‏شهری‏ ‏شمالی‏ ‏چه‏ ‏بودجه‏ ‏های‏ ‏برای‏ ‏استان‏ ‏و‏ ‏شهرشون‏ ‏از‏ ‏وزارت‏ ‏نفت‏ ‏و‏ جای‏ ‏دیگه‏ ‏که‏ ‏نمی‏ ‏گیرند‏ ‏بودجه‏ ‏عمرانی‏ ‏استان‏ ‏بوشهر‏ ‏در‏ ‏ ‏حالی‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏همه‏ ‏سرمایه‏ ‏های‏ ‏گازی‏ ‏و‏ ‏نفتی‏ که‏ ‏در‏ ‏استان‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏کمتر‏ ‏از‏ ‏پانصد‏ ‏میلیون‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏در‏ ‏صورتی‏ ‏که‏ ‏شهر‏ ‏های‏ ‏شمالی‏ ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏بالای‏ ‏یک‏ ‏هزار‏ ‏میلیارد‏ ‏بودجه‏ ‏عمرانی‏ ‏داشتند‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-7 # شركتى 1395-07-03 18:18
با سلام اصلاً دليلى نداره راجع به ديوار شهرك صحبت كنيم شركت پول داده زمين رو خريده به كسى ربطى نداره كه دور ملكش ميخواد ديوار بزاره يا سيم خاردار، مگر جميها حاضر هستن ديوار خونشون رو خراب كنن؟ در ضمن اگر شركتيها حقوق ميليونى ميگرن حقشونه همه تحصيلات عاليه دارن و دارن توى بيابون توى اون شرايط بد هوا كار ميكنن و چرخ اقتصاد مملكت رو ميچرخونن اينه جوابه ايم زحمت كشان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # پرتو 1395-07-07 11:47
شرکت پول داده خریده ....
عموجان شما احتمالن درجریان نیستین که نفت خیلی وقته ملی شده ...
مگر پولش از کجااومده . از نفت زیر پای همین مردم که گرما و دودش و سرطانش و آلودگیشو تا همیشه باید به جان بخرن و خریده ن .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-8 # زهرا 1395-07-03 18:50
اول که شرکت نفت کلی پول پرداخت کرده واسه خرید این زمینها و اگه بخواد دیوارها برداشته بشه باید از طرف شهرداری این زمینها دوباره خریداری بشه،بعد هم معلومه که هیچکی حاضر به زندگی تو جایی نیست که هیچ حصاری دور ملک نباشه مثل اینه که بیان و حیاط خونه جمی ها رو هم بردارن!همه ما شهرکیها با مشکلات دوری از خانواده ها و برخوردار نکردن بچه هامون از امکانات و مدرسه های شهرهای بزرگ اومدیم تا پیش همسرانمون باشیم تا دیگه خیلی دغدغه و نگران دوری از زن و فرزندانشون رو نداشته باشن و تنها چیزی که اینجا واسه ما داره و میتونیم دوری از خانواده ها و کمبود امکانات نسبت به شهرهای خودمون رو تحمل کنیم امنیت اینجاست که اگه اینم ازمون بگیرن دیگه دلخوشی واسه موندن نداریم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # پرتو 1395-07-07 11:47
ما که دلمان سوخت ... باشه اشکال نداره .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # علی 1395-07-07 12:21
خوش اومدین اگه دلخوشی ندارین یا علی بگید وبرید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # سعید 1395-07-03 20:40
يك روز رو هم وقت بزاريم براي "آشتي" كردن
نگفتم"حلاليت"،چون اولين چيزي كه به ذهن ميرسه،مُردنِ...
بياين آشتي كنيم با هم...
"ما مسئولِ رفتارِ آدما نيستيم"
كافيه به اين درك برسيم،اونوقت ديگه از هيچكس كينه اي نميگيريم...
هر آدمي تو يه خانواده اي،با يه تربيتي بزرگ شده
ما نميتونيم همه رو شبيه خودمون دربياريم...
آشتي كنيم
لذت ببريم از كنارِ هم بودن
زندگي بدونِ همديگه هم جريان داره،اما زهرِ مار ميشه يه وقتا
كنارِ هم كه باشيم،از پسِ همه چيز برميايم...
همين الان آشتي كنيم لطفاً
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # محمود عباسی 1395-07-03 21:10
انشالله حتما این دیوار اطراف شهرک ها برداشته بشه تا اینقدر تبعیض ها صورت نگیره و اینقدر فاصله بین غنی و فقیه افزایش پیدا نکنه.نفتی ها انگار نه انگار که دولت مستقلی هستن.این بیگانگی ها و دو گانگی ها از بین بره.فقط خدا کنم این حراست ها بیرون بشن تا قدر عافیت بدونن و اینقدر به جمی ها گیر ندن.میگن چوب خدا صدا نداره.مثل اینکه نفرین جمی ها دامن گیر حراستیها ی شهرکها شده.مثل حکومت نظامی های دوره های شاه شده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # نماینده 1395-07-04 06:29
واقعا واسه کوته فکری شما متاسفم
حذف دیوار شهرک ها فقط و فقط باعث نابودی و حذف شغل های بومیان منطقه میشه و هزاران کارگر جمی بیکار میشن
الانم بیشتر مردم دارن از امکانات شهرک استفاده میکنن و فقط چهارتا الف بچه مثل شما برای خرابکاری خواهان این هستن که دیوار شهرک برداشته بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # همشهری 1395-07-18 22:43
یعنی شهرک 6000 نفری 1000 نیروی حراست و خدماتی داره؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # جمی 1395-07-03 23:05
یکی از اهداف مهم این موضوع می توان به کاهش هزینه ها برای نفت و گاز اشاره کرد
بجای اینکه بشینم و یه راه حل اساسی برای معظل بیکاری برنامه ریزی کنیم خودمون با دست خودمون داریم باعث بیکاری هزاران نیرو می شیم بدون شک پیگیری این موضوع و حذف دیوار حفاظتی مشکلات جدی هم برای ساکنین و هم برای مردم بومی ایجاد میشه
برادر من اولویت اصلی مردم این نیست که شما باعث بشی هزاران کارگر و خانوادشون رو بیکار کنید
ما به خانم الماسی رای دادیم که شغلی ایجاد کنه نه اینکه از همین حالا کارگران با استرس بیکاری مواجه شدن
و امیدشون رو از دست بدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # جمی 1395-07-04 07:43
جای تاسف داره که متاسفانه برخی افرا داظهار نظرهایی میکنند که بیشتر باعت ایجاد تنش در منطقه میشه بعضی ها با اظهار نظرهاشون متاسفانه به نوعی مردم یک منطقه را زیر سئوال میبرند مگر شما جایی را سراغ دارید که همه مردمانش فاضل و خوب باشند نه اینچنین نیست هر جا برید نگاه کنید خوب دارد بد هم دارد پس این دلیل نمیشه که اینجوری اظهار نظر مینمایید اقای غیر بومی که برای کار و کسب شهر و دیار خودت رها کردی و اومدی اینجا با رابطه یا ضابطه سر کاری رفتی و به نان و نوایی رسیدی نباید اینچنیین همه را زیر سئوال ببری جنابعالی اگر صبحها گذرت بیفته به خیابان وسط شهر خواهی دید اقوام و اشناهایت و یا هم شهریانت چطور رو سر همدیگه و کارگران افغانی میپرند برای یه روز کار روزمزد بنده تمام نقاط ایران رفتم نقاط زیادی دیدم که از فقر و بیچارگی مردمانش واقعا نون شب ندارند بخورند کم نیست اینچنین نقاطی انوقت شما ها که چند سال قبل یکی از انها بودید الان نباید همه چیز و اصالتت از یاد ببری و منت بر سر ما بگذاری حتما خوب میدانید در احداث و راه اندازی شرکتهایی که الان شما مشغولید چقدر از کره ، ژاپن ، فرانسه و .... تو اون شرایط سخت کار میکردند افرادی که همه مهندس و کاربلد به تمام معنی هستند انهم بهترین شرایط اب و هوا و غیره رها کرده در اینجا مشغول به کار شدند ولی هیچوقت مثل جنابعالی منطقه را زیر سئوال نبردندو منت بر کسی نگذاشتند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # ج-جمی 1395-07-04 07:47
در مورد گستاخی ها و بی ادبی های آقای احمدی بنا به نص آیه شریفه و اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما به ایشان سلام می گویم و امیدوارم خداوند به ایشان ذره ای عقل،سر سوزنی خرد، به اندازه ارزنی اندیشه،مثقالی انصاف،چندگرمی حجب وحیا و عفت کلام عطا فرماید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # جبار ابریشمی 1395-07-04 08:04
آفرین به ج-جمی. سخنان نابخردانه احمدی حاکی از خشم و عصبانیت و جهالت است. نهایت درماندگی و استیصال و عقده در کلامش موج می زند. از طرفی به شدت خود شیفته و دچار غرور کاذب شده است و به قولی بدجوری خودش برای خودش نوشابه باز می کند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # خشایار مستوفی 1395-07-04 09:51
واقعا جواب این احمدی گستاخ را دادن حکایت صحبت با آدم احمق است. مصداق این امر به منزله کشتن پشه یا مگس بر روی صورت خود است. چه مگس را بکشی و چه نکشی یک سیل محکم از سوی خودت بر صورتت فرود آورده ای. شک ندارم که این احمدی فقط با پارتی آومده و حتی سواد کافی هم نداره. از طرفی شک ندارم از جایی اومده که شاید هنوز هم راه ماشین رو نداشته باشه. شما اصلا در حد و اندازه ای نیستی که بر سر جم و جمی منت می گذاری. خدارا شکر جم اینقدر نقاط قوت و مثبت دارد که گاز فقط یکی از آنهاست و هیچ احتیاجی به حضور جنابعالی و امثال شما نیست. اتفاقا بر عکس این شما هستی که محتاج وجود جم و زندگی و کار در جم هستی و از صدقه سر این دیار لقمه نانی به کف می آوری و لی چون جاهلی به غفلت می خوری. این شما هستی که جان و وجودت به وجود جم گره خورده است و برعکس جم مطلقا به شما نه کاری دارد و نه نیازی. جم دیار مهربانی و سخاوت و مهمان نوازی است و قدم هر مهمانی را بر چشم می گذارد. البته ما حساب چند نفر جاهل و نادان و گستاخ همانند جنابعالی را کاملا از سایر هموطنان شریف و عزیز که در شهرکها و شهر جم با افتخار میزبانشان هستیم جدا می کنیم زیرا اکثریت قریب به اتفاق آنان عزیز و با ادب و با فرهنگ و انسان واقعی هستند. ضمنا به خاطر زدودن اندکی جهل از وجودت به اطلاعت می رسانم هر منطقه ای یا شهری نه تنها در ایران که در هرجای کره زمین پتانسیلی خاص خودش دارد و همان سبب رونقش می گردد. احمقانه ترین طرزفکر این است که بگوییم اگر مشهد فلان چیز نداشت فلان طور می شد. اگر شیزراز سعدی و حافظ و.. نداشت چنان می شد. اگر تهران پایتخت نبود آنطور می شد. اگر خوزستان نفت نداشت بهمان می شد. واقعا اینگونه تفکر نهایت کوته بینی است و این اگرها آخر حماقت و جهل است. حال شماهم هرچه سریعتر بار و بندیلت را بردار و زحمت را کم کن و تشریف ببر . اصلا هم نگران جم نباش. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/عرض خود می بری و زحمت ما می داری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-15 # شاغل بیمارستانی 1395-07-04 10:08
اون اقایی که فرمودن خودکشی تو شهرکیها باده باید بگم اطلاعتت نداری بالاترین امار خودکشی و جم دلشته که از این امار 2 نفر فقط شهرکی بودن بقیه جمی در ضمن اقعا امنیت تو شهر جم و حومش کمه وقتی برادر برادرش و میکشه وقتی کسایی که بک روز طایفه هم بودن روی هم چاقو میکشن به خاطر زمین با ناموس رو ب نیست که درگیری بیمارستان نیاد همش هم مال جم و حومه ان هست خوب ما هم حق داریم امنیت میخوایم تنها دلخوشیمون اینجا همین امنیت و ندادن پول آب و برق و گازه هست که الان چشم شما را گرفته ولی فکر نکردید اگر دیوار برداشته بشه باید پول استخر و سینما به جای 500 مبلغ 10 هزار بدبن دیگه مجانی نیست نمیتونین فکو فامیلو از دویتاهاتون بیارین تا از ایتخر و سینما استفاده کنه ما که به قول خودتون ملیاردی در امد داریم برامون فرق نمیکنه ولی شماها......پس با تدبیر عمل کنید این دیوادها براتون مجانی همه چیزو تمام میکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # احمدی 1395-07-04 17:04
به نظرم طرح جالبی باشه.در این حزوه عملیاتی بشه تا حداقل این تبعیض های ناروا از بین بره .اینقدر آب و برق و گاز زیاد این شهرکیه ا استفاده میکنن . که باعث فقر سفرهای زیر زمینی نیز شده .اینقدر داخل شهرکها چراغانی و زیبا کردن که بهشتی برای بعضا بی معرفترین و بدترین و کثیفترین شاغلین شده.شاغالی که در خواب هم این همه امکانات خوب نمیدیدن.حالا فرهنگ ناب جم ما را هم نابود کردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # یه جمی 1395-07-05 13:07
احمدی شما بهتره به جای اینکه بگید وقتی اومدید جم چه جوری بوده اول بگید خود گشنه گداتون چی داشتید که حاضرشدین زندگی نداشته تون ول کنید بیایید جاییکه به گفته خودتون جاده هم نداشته و مثل زالو خون مردم اینجا بمکید و دو قورت ونیمتون هم هنوز باقیست ،شماها برید نمیخواد اینقدر نگران جم باشید ممکنه ازاین همه نگرانی کچل شید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # موسوی 1395-07-06 12:41
واقعا متاسفم که این دیوار خیلی جمی ها را از نفتی ها جدا کرده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+12 # یه جمی 1395-07-05 13:12
درضمن قبل از انکه شماها بیایید اگه مردم جم نفعی از نفت و گاز نمیبردند که الان هم نمیبرند ولی حداقلش اب داشت باغ داشت هوای خوب داشت نفت و گازش هم مونده بو و زیرزمینش خالی نبود که هرلحظه منتظر رانش زمین باشیم مردممون هم یا کشاورزی میکردن یا میرفتن قطر یاهر کاری وضعشون صدبرابر بهتر از شماهای گشنه گدای ندید پدید بود سرطان هم نمیگرفتیم به حضرات دلواپسی مثل شماهم نیاز نداریم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # حشمت فردوس 1395-07-06 07:50
دوصد درود و آفرین به یه جمی. واقعا این احمدی ندید بدید و گدا گشنه و معلوم الحال است. از افکار سمی و حرفهای نابخردانه اش می توان به ماهیت و شخصیتش پی برد. اما بازهم ما جمی ها حساب این قلیل افراد نادان و نابخرد و بی ادب و گستاخ و گداگشنه را از سایر هموطنان شریف و نجیبمان که پرسنل محترم نفت و گاز هستند جدا می کنیم. بگذار تا این آدم و افراد قلیلی مثل او در جهل و گمراهی و منجلاب متعفن فکری خود دست و پا بزنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # مهدی 1395-07-06 08:10
آقا یه کم منصفانه قضاوت کنین وقتی دیوار شهرک ها برداشته بشه انقلابی به سمت عدالت و دوری از تبعیض ها صورت میگره و از استاندار محترم و فرماندار محترم بی نهایت سپاسگزاریم.انشا لله هر چه زودتر عملیاتی بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-12 # سینا 1395-07-06 08:23
آخه چرا همینجوری رو هوا حرف میزنی خشکسالی چه ربطی به نفت داره کی گفته باید منتظر رانش زمین باشی؟ابای زیر زمینی رو همشهریهای خودت با مصرف بی رویه تو کشاورزی و مصارف خانگی ترتیبش رو دادن آب شهرک که از جای دیگه میاد چرا وقتی یه چیزی رو نمیدونی رو هوا نظر میدی چرا نمیری بشینی مشقات رو بنویسی
برادر من اینهمه مهندس و تحصیلکرده که به خاطر صحبت از سر باد معده تو اینجا رو ول نمیکنن برن خونواده هاشون رو میفرستن از اینجا میرن و خودشون اقماری میشن اونوقت میدونی چی میشه هیچکی نیست از مغازه هاتون خرید کنه اقتصاد اینجا منهدم میشه میخوای شهرکی ها یک ماه اعتصاب کنن خریدای غیر ضروری شون رو نکنن ببینی چه بلایی به سر پاساژ ها و مغازه هاتون میاد؟همینجوری نپرون رو هوا پارسال یک هفته فقط میوه نخریدن ندیدی چه بلایی به سر میوه فروشی هاتون اومد؟
یه کم منطقی فکر کن رفتن خونواده های شهرکی از اینجا جم رو برمیگردونه به ده سال قبل
برو دعا کن وضع مالی شرکتی ها هر روز بهتر بشه وضع مالی بهتر اونا یعنی چرخش چرخ اقتصاد اینجا وقتی پولی نداشته باشن خرید کنن که اونی که باید بره غاز بچرونه که شمایی شما میشی گدا کشته برا یه تحصیلکرده کار هست همیشه و همه جا حالا ممکنه یه کم حقوق کمتر ولی در عوض اعصاب راحت تر
فقط همینجور که تو شهر گشت میزنی شهرت رو با ده سال قبل مقایسه کن ماشینهایی که تو شهرت تردد میکنن رو هم با چند سال قبل مقایسه کن اینا رو کی براتون آورده؟یک سوم جمعیت شهرکی بالای نود درصد اقتصاد اینجا دستشه نکن کاری که اینجا هم بشه مثل بقیه شهرای نفت خیز جنوب
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # پرتو 1395-07-07 17:39
شما برو همون روستای خودت و گوسفندها رو بشمار . ما هم اینجا بذار بدبخت بشیم در نبودنت اصلا .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-8 # بیطرف 1395-07-06 12:14
خیلی کامنت های جالبی گذاشته میشه پیشنهاد میکنم مدیریت سایت برخی کامنت ها که جالب نگارش نمیشوند حذف کنند به صلاح میباشد چرا که باعث تنش بیشتر در جامعه میشه اخه هنوز برخی افکارو اندیشه ها مربوط به قرنها پیش میباشه که مطرح میشه متاسفانه هنوز ما نمتونسته ایم از این مرحله عبور کنیم این باعث شده روز بروز عقب مانده تر باشیم واسه همین مسائل هست که ما جهان سومی میگن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # رضا محمدی 1395-07-06 12:57
وزارت نفت از همون اول هم اشتباه کرده که دیواری به این بزرگی بین جمی ها درس کردن.کجای قانون اومده که اینقدر بی عدالتی وجود داشته باشه. آب شبانروزی استفاده میکنن .تا حالا طعم بی آبی نکشیدن. همشون جمی ها را مثل برده نگاه میکنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # الهی 1395-07-06 13:12
واقعا این سینا هم نظیر همان احمدی بی منطق است. اقتصاد اینجا دست هیچ شهرک و شهرکی نیست و فقط مربوط به ثروتی عظیم و خدادادی به نام گاز است. اتفاقا همین ثروت ماست که شمارا به نان و نوایی رسانده است. شما و خانواده ات که سهل است هزاران نفر از شما مهمتر هم اگر بروند آب از آب تکان نمی خورند. حتی ژاپنی ها وآلمانی ها و آمریکاییها و ایتالیایی ها هم برای آمدن به اینجا سرو دست می شکنند البته من اینقدر منطق دارم که بگویم عاشق چشم و ابروی ما جمیهانیستند و به منافعشان فکر می کنند. بنابر این درست برعکس این شما هستید که محتاج این منطقه هستید. اصلا درنگ نکنید و هرچه سریعتر تشریف ببرید و ماهم دعاگویتان می شویم. بروید در شهرهای گل و بلبل خودتون و هرکاری دوست دارید انجام بدبن. چرا اینهمه هیاهو می کنید ولی بازم دودستی چسبیدین به اینجا و ول کن هم نیستین؟ اگر این منطقه نبود ماشین که هیچی خیلی از شما ها چارپا هم واسه سواری نداشتین و اصلا رنگ میوه هم نمی دیدین. همین الان هم بیشتر شما در جمعه بازار تشریف دارید برای میوه های ارزان و به تمامی ماشینهای دوره گرد و سیار فروش میوه سر می زنید به خاطر دو قرون ارزونتر در حالیکه خیلی از جمیها اینجوری نیستند. الکی برا خودت کلاس نذار داداش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # فرهاد 1395-07-06 13:39
از تمامی جمیها یی که اهل منطق هستند و به شهر و دیار و آب و خاک خود عشق می ورزند تقاضا می کنم با احترام کامل و در نهایت ادب و منطق و معرفت پاسخ افراد را بدهند. ضمنا با اتحاد و همبستگی ،نظرات غیر منطقی را منفی باران بکنند. یا علی مدد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # جام جم 1395-07-06 14:52
در جواب اقا سینا باید بگم من سراغ دارم کارمند رسمی گاز ی که غذا اینجا گرفته تو فریزر گذاشته وقتی خواسته برگرده شهرستان با خودش برده بعد تو بیا و به جمیها گیر بده و بگو اقتصاد جم وابسته به ما هست نه عزیز اگر ابهای زیر زمینی جم با اون چاههای عمیق و نیمه عمیقی که شرکت گاز حفاری نمیکرد و باعث نابودی ان نمیشد تنها بخش کشاورزیمان همانطور که الان باغات لیمو و مرکباتش در هر هکتارش درامدی بالای 300 میلیون داریم و تمام محصولمان با کیفیت بالا صادر میکنیم یا نخلستانهای جم کافی بود برامون انوقت تو بنشین و بگو درامد جم وابسته به وجود شهرکها ست نه عزیز اون شمایید که باید بگم وابسته به اینجائید و نمیتونید اینجا رارها کنید چون میدانید اگر برید باز باید فقر و بیچارگی سراغتان بیاید اخه من سراغ دارم شما خودتون که شاغل گاز شدید تمام فامیل و همشهریاتون اینجا کشاندید تا اونا هم نان نوایی برسند یا برای سرکار رفتن بچه هاتون مرتب سراغ شوراها میرید و خواهش و التماس میکنید به عنوان شهروند جمی شما را تایید کنند و بپذیرند خواهش میکنم افکار منفی تان در باب جمی ها از اذهان تان خارج کنید و لگد به بخت خود و فرزندانتان نزنید این چند کلام نصیحت داشته باشید بدرد میخورد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # بی طرف 1395-07-06 17:54
دیدگاهها رو تقریبن همه خوندم. چیزی ک فهمیدم ساکنین شهرک مردم جم رو وحشی قلمداد کردن و با برچیده شدن دیوار امنیت خود رو در خطر میدیدند. و دوم اینگه بچه های حراست نگران از دست دادن شغل خود بودند. کل دیدگاهها حول این دو محور بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # پرتو 1395-07-07 11:53
دقیقا .
حالا نظر شما چیه ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # صالحي 1395-07-06 22:29
برداشتن ديوارشهركهاي جم قطعا داراي يك سري معايب وسختي براي ساكنين ميباشد ولي فوايدش به مراتب بيشترهست وجود اين ديوارهادردهه هاي شصت وهفتادوهشتاد باعنايت به اينكه جم يك مركز بخش وباكمبود امكانات ومحل شهركها چندين كيلومتر باشهرفاصله داشت واطراف ان بيابان بود نه تنها لازم بلكه واجب بوده ولي امروز كه جم مركز شهرستان شده وديوارهاي شهرك چسپيده به منازل واماكن تجاري شهرميباشد ديگردغدغه امنيتي وجود ندارد الان شايد دغدغه امنيتي همين احساس تبعيضي كه شايد هم تصور نادرستي باشد كه هست ميباشد به حمدالله بزرگترين ثروت مردم جم غناي فرهنگي اين مردم ميباشد وازطرف ديگر اكثرساكنين شهركهاي مفتت وگازقشرباسواد وفرهيخته اي هستند كه بامردم شهرخيلي فاصله فرهنگي اجتماعي ندارد بنابراين برداشتن اين ديوارها هيچ مشكلي به وجود نمياورد بلكه ساكنين شهركها كه ازاين منطقه وديارمهرباني لقمه نان حلالي براي معيشت خانواده بدست مياورند اگرقاطي مردم شوند احساس تعلق بيشتري ميكنند واين احساس تبعيض هم ازناحيه ساكنين پشت ديوارها ازبين ميرود هيچ كس هم بيكارنمي شود باور كنيد بانصف هزينه اي كه الان خيلي ازپيمانكارها با زدوبند ومبالغ نجومي خدمات شهري وحفاظت وحراست به عهده دارند شهرداري جم ميتواندباحفظ تمام نيروهاي خدماتي وحراستي امورات شهروشهركها انجام داده خدمات يكساني به ساكنين دوطرف ديوارارائه كند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+14 # جوهری جمی 1395-07-07 11:33
در تایید فرمایش جام جم باید عرض کنم که از این موارد زیاد است. حتی برخی از آنها کره را ذوب کرده و در شیشه ریخته و با خود می برند. مواردی نظیر کنسرو و کمپوت را هم به آن اضافه کنید. همچنین از بردن کله ماهی و پای مرغ فریز شده هم دریغ نمی کنند. اما یک نکته را به عنوان یک جمی اصیل عرض می کنم که این اعمال از سوی افرادی چون همین سینا و احمدی و ناشناس صورت می پذیرد که افرادی معلوم الحال و تنگ نظر و گداگشنه و ندید بدید هستند و کلی هم خودرا حق به جانب نشان می دهند. اکثر پرسنل محترم نفت و گاز و خانواده های محترمشان افرادی شریف و نجیب هستند و اتفاقا تعاملات خوبی با جم و جمیها دارند و نباید یاوه گویی های افرادی سست عنصر که ذکر کردم را به همه شهرکیها نسبت داد. همانطور که مطمئنم عزیزان نفتی نیز هرگز خطای چند نفر جمی را به حساب کل جم نخواهند گذاشت. ولی باید اذعان کرد که افرادی چون سینا و احمدی و ناشناس لیاقت زیستن در جم و تنفس هوای جم را ندارند و اصلا در این حد و اندازه ها نیستند و خوشی زیادی باعث دید وارونه آنها شده است و کلا جم خیلی خیلی از سرشان زیاد است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-11 # سميه 1395-07-07 14:01
يعني العان مشكل تمام جميها با برداشته شدن فنسها حل ميشه مايي كه شبها شوهرامون شيففتن يا در ماه چندين بار ميرن ماموريت فكر ميكنيد به چه اميدي ما رو تو خونه تنها ميزارن نميدونم اين فكر بخل حسد از كجا مياد چرا فكر بانوان شهرك نيستين بانوان داخل شهرك ميتونند اخر شب ميتونند يه پياده روي انجام بدن وقتي بچها خوابيدن الحمدااه همينم انگار داره برداشته ميشه اخه مگه شهرك چي داره كه انقدر حسادت ميكنيد والا ما فقط به اميد شوهرامون شهراي بزرگ با بهترين امكانات و رها كرديم تا سايه پدر بالاي سرش باشه حالا مثلا در سال چند تا جشن ميگيرن اگه شانس بياريم دوتاشون خوب باشن همشون جنوبين كه ما اصلا لهجه اشونو نميفهميمم وسطح برنامها پايين واي برحسادتتون
پاسخ دادن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # پرتو 1395-07-07 17:37
شما کلا جم هراسی دارین .
مگر توی جم بکش بکشه و همه یه هفت تیر زیر لباسشون دارن ؟
مگه همین شماها همه ش توی خیابونای شهرجم نمیاین خرید و قدم زدن ؟
مگر همین شماها با اون رانندگی تون روزانه چندتا ماشین جمی ها رو خط نمیندازین ؟
طوری میگین شهرای بالا وامکانات انگار که ما نیامدیم و نیدیدم .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+11 # منطق 1395-07-07 21:48
من دوست دارم بدونم وقتی کار این آقایون با سواد و نخبه داخل خوده جم نیست چه دلیلی داشت اومدن اینجا ساکن بشن خب میبردن نزدیک محل کارشون هم اونجا خودکشی نبود هم گدا نبود هم افغانی. لابد میگن ما اومدیم جم آباد شد ای کاش نمیشد به نظر شما به ظاهر باسواد الان شهرهایی که نخبه هایی مثل شماها نیستن آباد نشدن یعنی شرط آبادی هر شهر وجود شما نخبه ها هست تا حالا متوجه شدید بخاطر شما دانشمندا این شهر از خیلی چیزا محروم کردن کدومتون از یه دانشگاه معتبر مدرک دارید که الان دارید کلاسش میذارید بخدا بیشتر شماها با دیپلم استخدام شدید بعد رفتید از همین علمی کاربردی ها مدرک گرفتید شدید مهندس یا همون نخبه ای کاش میشد که فقط برید اصلا هر چی با خودتون آوردید بردارید و برید .الان که متوجه شدید چقدر مردم جم خطرناکن جمع کنید برید برید شهرهای خودتون یه گدا هست نه آدم کش نه خودکشی همه چی گل و بلبل حتی من شنیدم شهرهای شما نیرو انتظامی هم ندارن از بس امنیته بخدا حیفه ول کردین اومدین بابای بچه ها هم قول میده مرتب بیاد بچه باباش ببینه.ای خدا خودت شاهد باش دیگه وقت ظهوره.....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # محمد 1395-07-12 07:54
شما نگران نباشید تا 3سال دیگه همه ی شهرکی های جم میرن لامرد،اونوقت شما بمونید و شهر جمتون!!اونوقت شما بمونید با.......... تفرقه انگیزتون!!!!!!ش ما ها لایق امکانات نیستید یعنی ظرفیتشو ندارید!!!!ا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # بی طرف 1395-07-14 14:07
عزیز بردار کجای کاری دولت دیگه زیر بار شهرک سازی نمیره چون هزینه نگهداری داره و هر متر مربعی هم 5میلیون واسش میوفته واسه همین اگه نگاه کرده باشی الان دارن توی شهر واسه کارمنداشون خونه میخرن متر مربعی یک و سیصد تقریبن و هیچ هزینه نگهداری هم نداره. دومن مگه دولت مغز خر خورده این همه هزینه واسه شهرک سازی کرده اینجا بیاد اینا رو خالی کنه دوباره بره لامرد بسازه؟ اگه میکرد که خوب بود و زمینها رو ب صاحب زمینا پس میداد. الان شهرک و اسه کارمندای عسلویه که جم ساختن. و یک شهرک 15هزار واحدی ب اسم دریا شهر قراره کنگان ساخته بشه. قراذ بود جم ساخته بشه که ب دلیل مشکلان اب دیگه تصمیم گ فتن کنگان ساخته بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # حسین 1395-07-08 19:44
با سلام و احترام و سپاس از مطلب خوبتان؛نوبت آن رسیده که دیوار برداشته بشود.من چند سوال دارم ؟کجا آن فرهنگ ناب جم؟کجا آن زمان که طلاق در جم کم بود؟کجا ان زمان که صمیمت در جم زیاد بود؟کجا آن رمان که قتل در جم کم بود؟؟.ووووووو.. .همه به خاطر وجود شهرک ها هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-11 # ساکن 1395-07-09 22:21
الان جمعه شبه ،بلند بشید بیاید ببینین همشهری های بافرهنگ تون چجور با موتور و ماشیناشون آرامش و آسایش رو تو پارک های شهرک از خونواده ها گرفتن ،بیاین تا دلیل نگرانی ساکنین شهرک رو عینا ببینین ،تازه داره کنترل میشه ورود و خروج ها ،بیاین فرهنگ غنی رو ببینین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # یه جمی 1395-07-10 11:41
سلام ساکن جون خوبی گلم
نوش جونتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # منطق 1395-07-10 17:17
کسی دعودت نامه فدایت شوم براتون نفرستاده میتونید تشریفتون ببریدجم بدون شما خیلی باصفا تره شما با گدای پاکستانی برا مردوم جم فرقی ندارین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # سميه 1395-07-10 18:46
خداروشكر موضوع ديوار برداشتن كنسل شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # یه جمی 1395-07-11 09:37
نه سمیه جون کنسل نشده شماهم دنبال اب و نون از جایی دیگه باش ، ای کوفت شه نونی که لگدمال کنه غیرت مردم جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # رضا اسدی 1395-07-11 13:22
به نظرم این دیوار شهرک ها را هر چه زودتر بردارن تا مشکلات بعدیش مواجه نشدن کلاما نفتی ها هم موفق برداشتن این دیواریم چون مثل یه زندان در شهرک هاییم بیرون میخوایم بریم حراست ها نگاهمون میکنن داخل میخوایم بشیم حراست ها نگاه مون میکنن مثل یه مضنون در کنار جمی هاییم تا کی میخوان این زندان بانی برای ما شهرکا ها ادامه داشته بشاه واقعا خشته شدیم ای کاش این دیوار برمیداشتن ما و مردم جم همه مثل برادریم دوس داریم این ازادی وجود داشته باشه تا این تبعیض ها برداشته بشه واقعا بیمارستان در حق جمی ها ظلم میکنه من خودم شهرکیم ولی وضعیت جمی ها را درک میکنم اگه به چن سال قبل برگردیم جم مثل بهشتی بید که همه ارزوی زندگی در ان داشتن کم کم با امدن مجموعه نفت و گاز همه جم رو به نابودی رفت از فر هنگ جمی ها گرفته تا آب و هوا و خاک و آب ....همه از بین رفت هر چه جمی ها بگن حقشونه چون هیچ جت مثل وطن ادم نمیشه همون عسلویه که الودگیش بالاتر از میانگین جهای هس مردم عسلویه به خاطر وطنظون موندن نه انیکه پول ندارن که شمال برن بله به خاطر وطنظون موندن هیچ جا مثل وطن ادم نمیشه مطمن باشین تا چن سال دیگه نفت . گار هم تموم میشه جم به خرابیه ای تبدیل میشه که اصلا جای زندگی درش نیس در اون زمان یه زلزله دو رشتری کافیه جم و عسلوهی را نابود کنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # بی طرف 1395-07-12 12:01
اولن بگم که هیچ شهرک نشین یا کس دیگه موجب رونق شهر جم نشده بلکه منابع عظیم نفت و گاز هست که باعث رونق این مناطق شده. پس الکی باد توی غب غب خود نندازید. شما نبودی یه نفر دیگه. یه نفر دیگه نبود نفر دیگه هست. البته ناسپاسی هم نباشه بومی ها و ساکنین شهرکها لازم و ملروم همدیگه هستند. ضمنن رشد صنعت هم معایب و هم مزایای فراوان واسه شهر جم داشته. از معایبش تغییرات اقلیمی جم از نظیر گرم شدن جم ب واسطه تخریب کوهها و ساختن تونلها که باعث ازاد شدن مسیر گرما و شرجی بود که خیلی راحت راهشون رو به شهر جم باز کردند. دوم ب واسطه همین پالایشگاهها باعث شده بارندگی خیلی کم بشه و خشکسالی پدید بیاد و شهر جم که به شهری خوش اب و هوا و سر سبز معروف بود الان داره ب یه دشت خشک تبدیل میشه و کمبود باران و زدن چاههای عمیق توسط همین مجموعه نفت باعث خشکیده شدن تقریبن 80درصد قنات و چاههای اب حم شده. و سومن با الایندگی همین پلایشگاهها تمام محصولات کظاورزی جم رو به نابودی رفت. البته همین صنعت نفت باعث رونق و ابادانی شهر هم شده که این از مزایای این صنعت هست. پس شما شهرک نشینها خاهشن روتون خیلی زیاد نشه. و با کمال ارامش با بومی ها در کنار هم زندگی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # پژمان 1395-07-13 01:31
دوستان چرا همش می ندازین گردن نماینده چرا در خواب خرگوشی به سر می برید این طرح رو آقا حسین بردستانی که یکی از کاندیدها بود کشید بعد از درگیری که تو شهرک به وجود آورد نامه زد به استاندار که دیوار برداشته بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # بی طرف 1395-07-23 19:21
جواب آقا پژمان یا همون آ این پیام رو کسی میذاره که خوب حسین بردستانی رو میشناسه اسم هم مستعار گذاشته کسی بجز دختر دیری این زبون نداره و از نزدیکان بردستانی هست اما غریب پرست هست و الماسی رو می پرسه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # مریم بردستانی 1395-07-14 00:39
در جواب آقا پژمان لازم به ذکر هست که عنوان شود جناب آقای بردستانی در زمان تبلیغات بیان می کردن چون شرکت نفتی هستن و از قوانین موجود اطلاعات کافی دارم می توام از اختیارات خود استفاده کنم و دیوارهای شهرک رو وردارم و الان هم که در حال تبلیغات زود هنگام برای چهار سال آینده می باشد این بازی رو شروع کرده است که من قدرت دارم و می توانم و درود به حافظه آقا پژمان که یادآوری کردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # روشن 1395-07-14 00:49
در جواب به خانم های شهرک عرض کنم که چرا اطرافیان خود را نمی بینید کسانی که خود ساکن شهرکها می باشن و در شهرهای خود همچین امکاناتی وجود ندارد از صفا و صمیمیت مردم شهرستان جم استفاده می کند در حالی که ما و همه ای شما میدانید که این طرح توسط چه کسانی امضاء شده است و اگر دلسوزی نماینده محبوب ما نبود که اصرار زیادی بر تعیین تکلیف نیروهای بومی و همه ای جنایب می سنجد که خدای ناکرده حقی از هیچ شهروند جمی ضایع نگردد درود بر همه ای همشهریانم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # بی طرف 1395-07-14 14:22
اقای مدیر این مطلب رو دیگه از رو سایت برش دارید.جز اینکه یه عده بیان بهم ناسزا بگن و باعث کدورت بین بومی ها و ساکنین شهرکها بشه دیگه چه سودی داره؟ اقایون بزرگوار خودشون هرکار دوست داشته باشن انجام میدن کاری هم ب نظر من و شما و دبگران ندارند. پس مطرح کردن این مسائل جز کدورت و اختلاف چیزی دیگه نداره. در هر صورت مسائلی هست که هم اینوری ها حق دارند و هم مسائلی هست که اونوری ها حق دارند. در هر صورت خیلی جمی ها هم با برداشته شدن دیوار راضی نیستند. چون شغلشون در خطر میفته. من نظرم ب اینه که این موضوع از صفحه اصلی سایت برداشته بشه تا باعث اختلاف و کینه ورزی نشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # بی طرف 1395-07-14 14:34
اما ب نظر من اینکه شهرک نشین ها میگویند با برداشته شدن دیوارها امینتی که الان دارن ب خطر میفته این رو بهشون حق میدم خداییش اما اینکه میان کلی مردم جم رو بی فرهنگ قلمداد میکنن این رو حرفی گزاف و چرت و بیهوده میدانم. چون تا بوده و نبوده مردم جم رو مردمی بافرهنگ میشناسن. اما هر شهر و منطقه و جامعه ای عده ای اوباش و ارازل هم داره و هیچ شهری نیست که صد در صد مردمانش از هر نظر بیست باشن. پس هیچ کس نباید این جسارت و بی نزاکتی رو از خودش نشون بده و مردم جم رو بی فرهنگ قلمداد کنه. و این مورد هم بگم با برداشته شدن دیوارها باعث بر هم خوردن ارامش و امنیت شهرک نشینا خاهد شد. چون یه عده ولگرد و اوباش مثل شهرهای دیگه اینجا هم هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # یه جمی 1395-07-15 09:25
خب اقای بی طرف اگرولگرد و اوباش در شهر هست همون اندازه برا مردم جم هم خطر ناکند که برا شهرکیها خطردارند مگه خون شهرکی ها رنگین تره یا کسی گفته دیوار خونه شون بردارن اونا هم باید مثل جم یاهر جای دیگه فقط دیوار اطراف خونه شون باشه نه شهرک ، اراذل اگر از دیوار مردم شهر رفت بالا خب از دیوار شهرک یا خونه های شهرکی هم میتونه بره بالا واین اصلا بهانه خوبی نیست در ضمن اون دیوار برای ما نماد دیوار بین اسراییل و غزه هست و توهین به مردم جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # بی طرف 1395-07-22 19:17
در جواب ی جمی بگم. من خودم هم یه جمی هستم. بحث رنگی تر نیست. بحث اینه که اونا غریبه هستن و اقوام و خویش انچنانی توی جم ندارن. خیلی راحتتر میشه یه مهمان و یا یه غریبه رو موجب ازار و اذیت قرار داد چون اونا رو غریب میدونن و احساس میکنن کسی رو ندارن که ازشون حمایت کنن. درسته قانون هست و حساب و کتاب هم هست. اما نمیشه که طرف از کار و زندگی بیفته و 24ساعته توی دادگاه باشه و خیلی از خرابکاریها هم نمیشه ثابت کرد توی دادگاه. من سن و سال انچنانی ندارم و توی همین جامعه زندگی میکنم و همه چیزو میبینم و میدونم. من خودم بخام حال یکیو بگیرم اگه طرف یه غیر بومی باشه برام خیلی راحتتره تا طرف بومی باشه. بعله جناب یه جمی بحث خون رنگی یا سیاه و سفید نیست. مثل اینکه شما توی این جامعه زندگی نمیکنی.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # احمد 1395-07-15 22:03
خخخخخخخ کار کار سکی الماسی هست نه بردستانی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # هیرون 1395-07-15 22:06
حسین بردستانی بوا جون بچسب شهر خودت دیر رو آباد کو ول دیوار شهرک ها کو اینا بدرد ما نمی خورد بجز شهر خمو که 11هزار رای بهت دادن اسکله دیر درست هاکو مردم گناش هسناااااا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # آسمان 1395-07-16 20:22
جواب احمد آقا
جنابعالی اولا اسم خانم دکتر سکینه الماسی رو درست تلفظ کن و بعدش هم مقصر آقا بردستانی هست نه نماینده محبوب و پر تلاش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # صدیقه 1395-07-16 22:17
آقایون خانم ها حالا دیوار نباشه چی میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # یه جمی 1395-07-17 09:25
میگم اسمان واقعا سر به هوایی والا تا حالا فهمیده بودی ک.............. ............... ............... ............... .............،و اقعا هنوز نفهمیدی؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # حسین 1395-07-20 17:04
با سلام خدمت همشهری های عزیز.
بنده از کارمندهای پتروشیمی هستم که مدت ۸ سال هست که ساکن شهر جم میباشم و تا الان مشکلی با ساکنین جم ویا دیوارهای شهرک نداشتم .ولی در چند مورد مشکلاتی با عدم بازرسی فرمانداری محترم داشتم از قیمتهای بالای میوه فروشیها و مرغ و گوشت گرفته تا کیفیت پایین نان درشهر از اینها که بگذریم وضع خراب اسفالت کوچه هاست بطوری که با مراجعه به شهرداری هم به هیچ نتیجه نمیرسیدجالب اینجاست که خیابان جدید کنار فرمانداری در مدت یک ماه زیر سازی و اسفالت میشود یا فرمانداری جهت بالا رفتن ماشینهایش به داخل فرمانداری رمپی ۳۰ سانتی در پیاده رو ایجاد میکند در حالی که همین رمپ به راحتی داخل فرمانداری قابل اجرا بود تا افراد که معلولیت دارندو یا ویلچر نشین راحتتر عبور کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # بی طرف 1395-07-22 19:09
اگر بخاد کاری انجام بشه یا نشه فقط خود وزارت نفت هست که دلش بخاد یا نخاد. نه کاری ب نماینده داره نه کسی دیگه. کلن خود وزارت نفت میخاد خودشو از دست شهرک سازی رها کنه. چون کلی هزینه داره واسش هزینه نگهداری و هزار چیز دیگه. واسه همین اگه دقت کرده باشید الان تقریبن 2سال هست پتروشیمی جای شهرک سازی داره توی جم خونه اماده واسه کارکنانش میخره. کلن وزارت نفت داره شهرک سازی رو تعطیل میکنه. و هزینه رو میخاد گردن شهرداری و فرمانداری و غیره بندازه و خودشو راخت کنید. پس مردم اینقدر ساده نباشید . دولت هر کاری که واسه خودش بهتر باشه انجام میده و کاری هم ب من شما هم ندارن. اینا همش جنگ زرگریه واسه من وشما. پس الکی نیایید ب همدیگه فحاشی و توهین کنید. فقط مطمعن باشی هر کار بخاد بشه یا نشه از طرف وزارت نفت فقط هست. شما ملت عزیز هم گول این حرفا رو نخورید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # عزيزي 1395-07-23 15:45
سلام دوستان، من اهل ريز هستم و ساكن جم، تقريبا ٩٠ درصد نظرات را مطالعه كردم، در اين بين بحث بين چند نفر شهركي و چند نفر جمي بود و نه بحث بر سر تمام شهركي ها و تمام جمي ها، مطمئناً اين نظرات حرف همه مردم جم و شهرك نم باشد، سال هاي قبل اگه ميخواستي وارد شهرك توحيد بشوي در حراست مورد بازجويي قرار ميگرفتي كه كجا ميخواي بري و چيكار داري و با كي كار داري اما الان بدون اينكه جلوتو بگيرن وارد ميشيم و از امكانات شهرك استفاده ميكنيم، همونطور برعكس شهركي ها نيز از امكانات جم استفاده ميكنن بدون هيچ محدوديتي، بنابراين اوضاع نسبت به چند سال قبل خيلي فرق كرده و زندگي بومي ها با غيربومي ها به نحوي با هم گره خورده و مردم بيشتر با هم ارتباط برقرار كرده اند، پس به نظر من لازم نيست و صحيح نميدانم كه با اين رفتار اين فضاي خوب و رو به گسترش فضاي خطرناكي بوجود آوريم كه به ضرر هر دو باشد، عزيزان و مهمانان شهركي به كار در اينجا و درآمد خوب اينجا وابسته اند و مردم جم نيز به صورت مستقيم و غير مستقيم كار و درآمدشان به وجود اين عزيزان گره خورده است، از ساختمان سازي هاي عظيم توي جم بگيريد تا بازار خريد و مغازه ها و هرچيزي كه فكرش را بكنيد، الان توي جم هر كاري كه راه بندازي صرر نميكني و ازش كسب درآمد ميكني، پس چرا وقتي وجود غيربومي ها به نفع ماست و غيربومي ها نيز به اين شهر وابسته هستند و از اين شهر دارند امرار معاش ميكنند بيايم و فضا را آلوده كنيم و از هم رنجور شويم؟؟ تنها راهش احترام متقابل هست، اينكه همديگر را بيسواد و بي فرهنگ نخوانيم اينكه به همديگر غربتي نگوييم، اينكه با موتور و ماشين براي خانم هاي شهركي كه همانند خواهران خودمان هستند مزاحمت ايجاد نكنيم، همانطور كه دوس نداريم كسي به ناموس خودمان تعرض كند براي ناموس ديگران هم احترام قائل شيم! همه با هم تو يه شهر زندگي ميكنيم، جدا از لهجه و فرهنگ، من بومي صددرصد شهرستان جم هستم و خانمم از شمالي ترين نقطه كشور به اين شهر آمده و خداروشكر داريم با هم به خوبي زندگي ميكنيم، پس ما ميتوانيم با فرهنگ هاي مختلف كنار هم زندگي كنيم، به بحث هاي درون فضاي مجازي توجهي نكنيد، اين بحث ها در درون ذهن آدمي شكل ميگيره اما در بيرون اين افكار كمتر وجود دارند، پس بياييد به عزيزان غيربومي و مهمان خوش آمد بگوييم و همانطور كه استان بوشهر از ديرباز پايتخت مهمان نوازي بوده هم اكنون نيز اين صفت خوب را حفظ كنيم و به بچه هايمان منتقل كنيم! در اروپا يه خيابان مرز ٢ كشور با زبان و اعتقادات مختلف مي شود چرا در يك شهر با يك دين مشترك و يك زبان مشترك بخواهد مرزي وجود داشته باشد، من موافق يا مخالف وجود ديوار فيزيكي نيستم بلكه من مخالف وجود ديوار فكري بين مردم عزيز هستم، باشد كه پيروز باشيد!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # ناشناس 1395-07-23 16:17
با عرض سلام و احترام...این که عرض میکنم مربوط به بخش اندکی از ساکین شهرک ها میشه.....تمامی شهرک ها خودشون رو متفاوت و برتر از مردم جم میدونن اگر هم مردم و مسئولین جم بخوان اونا علاقه ای ندارن که تعامل داشته باشند هر که جم مسافرت میکنه میکنه میگه اینها مگه از ایران جدا هستن که با این همه امکانات جدا از مردم جم زندگی میکنن متاسفانه از زمانی که این دیوار شهرک ها کشیده شد فاصله بزرگی بین مردم جم و مردم شهرک ها اندااخته شده که جدا کردن واقعا سخت شده و به عنوان دغدغه ای به وجود اومده.. بعضا ساکنین داخل شهرک ها هر کاری خواستن میکنن از فروش انواع مواد مخدر گرفته تا انواع ترویج بی حجابی و بی بندباری میکنن چون نیروی انتظامی به خاطر حضور حراست کمتر اونجا حضور پیدا میکنن این حراستیه ا فقط به جمی ها گیر میدن ای کاش یه کم هم داخل ماشین های ساکنینی که شبانروز وارد شهرک میشن نگاه میکردن ببینن بعضا پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی از اینجا وارد میکنن کسی هم خبر نداره..خواهشا یه کم هم اینجا نظارت کنین..راستی الان یه موضوع دیگه ای هم وجود داره که خیلیها که ساکنین شهرک ها با آن مواجه هستن ..با توجه به بالارفتن عمر ساختمونها و قدیمی و کهنه و از تاسیات گرفته تا آب همه کهنه شدن و باید عوض بشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # یه جمی 1395-07-25 13:11
اقای عزیزی با اینکه بحث سر رفتن به داخل شهرک نیست ولی در این مورد هم یه سر به شهرک پردیس بزن
در ضمن همه شهرکیها یا حداقل مسولینشون همین دلشون میخاد خودشون از امکانات جم استفاده بکنند و اصلا پیشرفت اینجا صدقه سری خودشون میدونند بعد تا اونجا که بتونند خودشون رو از مردم جم جدا میکنند و هیچ حقی برای این مردم قائل نیستند انگاری ارث باباشونه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-7 # نیوشا 1395-07-27 20:57
مردم جم هرچی دارین از همین شهرکیا دارین وگرنه ک جم همچنان دهات باقی میموند
بعدم اگه جم نیرو تحصیل کرده درست و حسابی فارغ التحصیل دانشگاه دولتی با سواد داشت از خودتون نیرو میگرفت
همین الانم شهرکیا رو میبینین ازشون یاد میگیرین چیکار کنین چجوری لباس بپوشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # اجرضا 1395-07-29 01:43
اقا چرا اينقدر بي فكريد تو كل ايران شهركهاي نفت دورشون ديواره با حراست اون خانومم درباره گروني گفت كه واقعا درست گفته اين زمين ها رو خود بوميا گرون مي فروشن به شهرستانيا كه اجاره با ملك گرون شده بعدم جم بايد از خودشم يه چيزي داشته باشه نه همش دنبال شركت نفت و اون سالي كه شهرستانيا اومدن اينجا باعث رونق شدن و در اخر اين همه جو نياز نيس اگه ديوارا برداشته بشه جووناي جمي بيكار ميشن كلي نيروي حراست كلي نيروي فضا سبز كلي نيروي تعميرات ١٠٠٠نفر بيكاري بابا يكم فكر كنيد به حرفاتون دوران هزارسال پيش كه نيس با جنگ همه چي حل بشه اين بحثا هيچي توش نيس شركت نفت اين زمينا خريده ملك خصوصي حساب ميشه دورش ديوار گذاشتن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # علی 1395-08-22 20:44
90درصد پرسنل شیفت کاری شب دارند و امنیت وجود ندارد در شهر جم تمام مردها شب خانه هستند اما پرسنل نوبتکار نفت اینگونه نمی باشند الان در شهر جم بسیارکارگر غیر بومی از جاهای متفاوت ایران امدن برای کار
بنظر من این دیوار باید باشد و برای حفظ امنیت شهرکها لازم است
بودن و نبودن دیوار چه ربطی با فرصت شغلی دارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب