00001744831.jpg

آینه جم؛ فرماندار جم در نشست با شورای شهرستان جم گفت: شوراها را بال توسعه شهرستان می دانم و تلاش کرده ام تا فضایی مثبت و همدلانه میان مردم و دولت در شهرستان شکل گیرد.


به گزارش  آینه جم؛ فتح الله نوروزی با اشاره به نقش و جایگاه شوراها به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت تصریح کرد: شوراها و مسئولان با نگاه همدلانه و مثبت می توانند در پیشبرد اهداف و خدمت به مردم موثر باشند و قطعا برخورداری از خرد جمعی ، رفتار مبتنی بر عقلانیت و پرهیز از منفعت بینی های شخصی، تسهیل کننده مسیر خدمت رسانی به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه دولت هرگز خود را جدا از مردم و شوراها ندانسته تصریح کرد: شوراها نهادهای مستقلی هستند که با تصمیمات خردورزانه خود، دولت را از انجام بهتر امور یاری می دهند.
مدیر اجرایی ارشد شهرستان جم فرصت خدمت به مردم را کوتاه دانست و خاطر نشان کرد: غرور و خودبینی آفتی بزرگ برای مسئولان چه دولتی و چه غیر دولتی است که باید با عقلانیت و تدبیر از دوران مسئولیت به بهترین نحو برای گره گشایی از مشکلات و کمک به رشد و بالندگی جامعه بهره گرفت.
وی افزود: شوراهای شهرستان جم بحمدالله عملکرد بسیار درخشانی را در خدمت به مردم ارائه کرده اند و قطعا تداوم این مسیر آینده روشنی را برای شهرستان رقم خواهد زد.
نوروزی به برخی از مسائل و مشکلات شهرستان جم پرداخت و گفت: در تابستان امسال بر خلاف سال های گذشته با تنش آبی کمتری در روستاها برخوردار بودیم و به جز یکی از روستاهای بخش مرکزی در سایر شهرها و روستاها با تلاش متولیان آب شهری و روستایی، شرایط بهتری برای آبرسانی به مردم فراهم گردید.
وی افزود : البته با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با اجرای طرح های مهم آبی شهرستان شاهد رفع مشکل آب شهرستان در درازمدت باشیم.
نوروزی از تخصیص اعتبار مناسب برای بخش آب در سال جاری خبر داد و گفت: مخازن تعریف شده برای شهرهای ریز و انارستان در مرحله مطالعه است و انتظار داریم با اعتبار تخصیصی شاهد اصلاح و بهسازی خطوط انتقال آب و کاهش هدررفت آب در شهرستان باشیم.
رئیس شورای اداری شهرستان جم به موضوع فرودگاه توحید جم اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد شهرستان شدم پرواز شرکت فجر جم متوقف شده بود و فقط پروازهای نار و کنگان دایر بود که بنا به مشکلاتی که در ابتدا در مورد فرودگاه اعلام شد هر دو پرواز هفتگی فرودگاه متوقف شد .
وی افزود: پیگیری های فراوانی برای راه اندازی پروازهای فرودگاه با نگاه به منفعت عمومی انجام شد و در نشست هایی با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و برخی مدیران وزارت نفت، دغدغه شهرستان در این زمینه مطرح شد که این پیگیری ها با جدیت ادامه دارد.
 نوروزی اضافه کرد: البته برخی ساخت و سازهای اطراف فرودگاه نیز عاملی برای تاخیر در راه اندازی پروازها شده که امیدواریم با پیگیری های انجام شده شاهد راه اندازی پروازها در سریع ترین زمان ممکن باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم به موضوع آلایندگی صنایع نفت و گاز مستقر در جم پرداخت و گفت: از نیمه دوم سال 89 شرکت فجر جم از لیست صنایع آلاینده حذف شد که با توجه به اینکه این موضوع با وضعیت واقعی و قابل لمس همخوانی نداشت در نیمه اول سال 94 مجددا در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت.
نوروزی از تلاش ها برای دریافت عوارض آلایندگی منطقه عملیاتی نار و کنگان خبر داد و گفت: با هماهنگی نماینده مردم در مجلس و فرماندار کنگان موضوع دریافت آلایندگی نار و کنگان در دستور کار قرار گرفته و قرار است نشست هایی برای احقاق حقوق مردم در شیراز و تهران با حضور نماینده مردم در مجلس انجام شود.
وی از انجام مناقصه احداث ساختمان ادارات گاز ریز و انارستان خبر داد و گفت: مراحل مناقصه برای جذب پیمانکار آغاز شده و عملیات اجرایی ساختمان ادارات گاز این دو شهر به زودی آغاز می شود.
نوروزی طرح آبخیزداری را از طرح های مهم آبی شهرستان برشمرد و اظهار داشت: طرح آبخیزداری با اعتبار 5 میلیارد تومان در دشت ریز اجرایی شد و ادامه این طرح با اعتبار 20 میلیارد تومان در دشت جم اجرا می شود که هم اکنون پیمانکار در حال تجهیزکارگاه است.
رئیس ستاد سرشماری شهرستان جم با تاکید بر تلاش مجموعه شوراها، دهیاران و مسئولان شهرستان در اجرای مطلوب مرحله اول سرشماری اینترنتی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه، 80 درصد جمعیت جم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.
وی افزود: البته نقدهایی به برآورد آماری خانوارها از سوی سازمان برنامه و بودجه داریم و معتقدیم میزان خانوار برآورد شده با تعداد واقعی خانوار اختلاف دارد.
نوروزی تصریح کرد : با شروع مرحله حضوری، ماموران سرشماری در حال مراجعه به درب منازل هستند که قطعا تعداد اندک باقی مانده از جمعیت ثبت نام نشده نیز در سرشماری حضوری ثبت نام خواهند شد.

[کد خبر:AJ18672]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب