0000000000000000000000000000000ttt.jpg

آینه جم ؛ سریال ۴۰ قسمتی “هنگام بیداری”که روایتگر واقعه تاریخی مقاومت مردم بوشهر در برابر انگلیسی ها و شخصیت آیت الله سید عبدالحسین لاری ،توسط سیروس مقدم کارگردان سینما ساخته می شود.
سیروس مقدم که درجریان پیش تولید این سریال به بندرتاریخی سیراف سفر کرده بود،ابراز داشت: این سریال در رابطه با ماجراهای اواخر دوره قاجار و وقایع جنگ جهانی اول در خطه جنوب ایران به رهبری آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری است.
وی هدف از این سفر را بازبینی لوکیشن ها اعلام کرد و افزود: در صورت مرمت قلعه نصوری می توان از آن به عنوان یکی از لوکیشن ها در فیلم برداری بهره برد و همچنین اسکله سیراف نیز دارای موقعیت و زیبایی خاصی است که مورد توجه مجموعه قرار گرفته است .
کارگردان سریالهای پربیننده نرگس و پایتخت در شهر سیراف ازقلعه نصوری، سازه های آبی دره لیر و اسکله بازدید کرده و دراین برنامه موسسه سیراف پارس و پایگاه میراث فرهنگی سیراف همکاری همه جانبه ای با این گروه هنری داشتند و در رابطه با قلعه و تاریخ سیراف اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دادند.
لازم به ذکراست سریال هنگام بیداری به تهیه کنندگی حبیب اله والی نژاد و کارگردانی سیروس مقدم توسط سازمان هنری رسانه ای اوج تولید می شود.
ضمنا قسمتی ازسریال چهارده قسمتی دلیران تنگستان به کارگردانی همایون شهنواز درسالهای۱۳۵۲-۱۳۵۰در قلعه نصوری فیلمبرداری شده بود.

 

منبع: ثلاث

[کد خبر:AJ18740]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب