0000000000000000000000000000000000weather-iran-havashenas.jpg

آینه جم : در حالی روزهای پایانی دومین ماه پاییز را سپری می کنیم که استان بوشهری ها بارندگی قابل توجهی تجربه نکرده اند و دو بارش گذشته در نقاط شمالی استان هم کمتر از یک میلیمتر برآورد شد.

به گزارش « آینه جم »؛ این در شرایطی می باشد که آمارهای هواشناسی نشان می دهد پارسال در همین ایام، استان به طور متوسط 5 میلیمتر بارندگی را تجربه کرده بود.

پیش از این مدیرکل هواشناسی استان از تاخیر در بارندگی های پاییزی بوشهر خبر داده و گفته بود: نقشه های پیش یابی وضعیت جوی و تحقیقات مرکز اقلیم شناسی کشور نشان می دهد بارندگی مناسب در سال آبی کنونی از آذرماه آغاز شده و در دی و بهمن به میزان نرمالی می رسد.

حالا که به آذرماه نزدیک تر شده و بررسی شرایط جوی دقت بیشتری پیدا کرده، شروع بارندگی های مناسب پاییزی در چهارشنبه هفته آینده پیش بینی شده است.

همچنین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان از طوفانی شدن خلیج فارس طی روزهای شنبه تا دوشنبه آینده خبر داد. علاوه بر آن، اداره کل مدیریت بحران هم به شهرداری ها آماده باش داده است.

پیام مساعدی کارشناس هواشناسی بوشهر اظهار داشت: به دلیل افزایش وزش باد شمال غربی، خلیج فارس از شنبه به تدریج مواج و متلاطم خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

به هرحال بعد از این شرایط جوی، بارندگی هایی که مردم و کشاورزان در انتظارش هستند، خوشحال کننده خواهد بود.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ19162]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب