000000000001018222986502394.jpg

آینه جم :  فرماندار جم از راه‌اندازی اورژانس شهری جم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای در مسیر جم – فیروزآباد نیز موافقت شده است.

به گزارش آینه جم ؛ فتح‌الله نوروزی عصر دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم یکپارچه و واحد متعلق به تمام مردم این شهرستان است و شهرک‌های مسکونی نفت و گاز نیز جزء جدایی‌ناپذیر از شهر و شهرستان هستند که لازم است از نگاه بخشی به شهرستان خودداری شود.

وی افزود: پوشش کامل بیمارستان در طرح تحول نظام سلامت، احداث درمانگاه و مرکز جامع سلامت شهر انارستان و اختصاص آمبولانس ان آی سی یو نوزادان از دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به جم است.

شناسایی نیازهای بهداشتی شهرستان جم

نوروزی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت در سال جاری با تفاهم‌نامه‌ای که میان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان به امضا رسید نیازهای شهرستان در بخش بهداشت شامل اورژانس شهری و جاده ای، ساختمان شبکه بهداشت، آزمایشگاه مرکزی، آمبولانس، کلینیک دهان و دندان، توسعه و نوسازی مراکز بهداشتی روستایی، احداث مراکز جامع سلامت در شهرها و روستاها دیده شده که بخشی از این پروژه‌ها اجرایی شده یا در حال اجراست و بخش دیگر نیز در آینده اجرا خواهد شد.

رئیس شورای سلامت شهرستان جم گفت: در حوزه درمان، بخش اعظم بار درمانی شهرستان به دوش بیمارستان توحید است و با وجود اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان، از پوشش کامل بسته‌های هفتگانه طرح تحول نظام سلامت به دلیل غیر دانشگاهی بودن برخوردار نیست که در سفر وزیر به شهرستان، تلاش کردیم این موضوع محقق شود تا خدمات بهتر و بیشتری در حوزه درمان به مردم شهرستان ارائه شود.

زمین درمانگاه با مشکل کاربری مواجه است

نوروزی بیان داشت: زمین درمانگاه با مشکل کاربری مواجه است که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع است و امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه باشیم.

فرماندار جم تصریح کرد: سم اتفون و سایر سموم خطرناک که در کشاورزی استفاده می‌شود ممنوع است و در این راستا مقرر شد از تمام مزارع نمونه گیری انجام شود و در صورت وجود سموم خطرناک با خاطیان برخورد شود.

نوروزی بیان داشت: در بحث بهداشت آب شرب و رعایت نکات بهداشتی اقدامات خوبی طی دو سال اخیر انجام شده اما همچنان نیازمند قدم های جدی تر در این زمینه هستیم.

اجرای اورژانس در مسیر جم - فیروزآباد

وی گفت: عملیات اجرایی اورژانس شهری جم در آینده نزدیک آغاز می‌شود و با راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای در مسیر جم – فیروزآباد نیز موافقت شده است.

فرماندار جم افزود: باید بستر لازم برای حمایت از سرمایه گذار سلامت در شهرستان فراهم شود تا شهرستان در حوزه سلامت توسعه پیدا کند.

نوروزی گفت:  نباید طوری رفتار کنیم که سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری منصرف شود و در این راستا همه باید کمک کنیم.

[کد خبر:AJ19480]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب