00433107-71419837.jpg

آینه جم : فرماندار شهرستان جم گفت: براساس داده های آماری ایستگاههای باران سنجی در مدت چهار روز اخیر 307 میلی متر باران در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش« آینه جم»؛  فتح اله نوروزی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:میزان بارندگی تجمعی سال آبی جاری بخش جم 421 میلیمتر و بخش ریز 205 میلیمتر است.

وی یادآورشد: بارش های هفته جاری باعث خوشحالی شهروندان بخصوص کشاورزان و دادمداران شده و خسارت خاصی به دنبال نداشته است.

فرماندار جم اضافه کرد: ستاد بحران با حضور تمامی مسولان، دهیاران، بخشداران و نمایندگان شرکتهای مستقر دراین شهرستان تشکیل و تمام وقت حوادث ناشی از بارش را رصد و رسیدگی می کنند .

نوروزی گفت: شدت بارندگی باعث ریزش های متعددی در کوههای مسیر جم به سیراف شد اما با حضور به موقع عوامل راهداری مانع از انسداد محورهای ارتباطی شد.

نوروزی در خصوص آبگیری سدهای شهرستان جم گفت: بیش از 100 سد ابخیزداری و گلی در شهرستان جم وجود دارد که به صورت کامل آبگیری شدند.

وی افزود: هرچند این وضعیت برای سفره های زیر زمینی و بالا آمدن سطح ایستابی آب بسیار مناسب است اما تا جبران خشکسالی و بحران آب در شهرستان جم فاصله زیادی است.

براساس آمارهای موجود میزان آورد آب رودخانه های اصلی استان بوشهر بدلیل خشکسالی طولانی مدت دریک دهه اخیر 50درصد و در دوره آماری درازمدت بیش از 60درصد کاهش نشان می دهد.

 تصاویر خبر و اخبار تکمیلی بزودی منتشر می شود

[کد خبر:AJ20550]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب