KDAJDFJDJD1747.jpg

آینه جم: پس از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، مهلت سه روزه ای جهت ارسال اعتراضات پیش بینی شده و پس از آن هیات های اجرایی و نظارت به بررسی موارد و تصمیم گیری پیرامون تایید یا رد آن می پردازند.

به گزارش «آینه جم»؛ گزارش های مردمی و بررسی های میدانی نشان می دهد ستاد انتخابات استان در برگزاری بی حاشیه و با برنامه خصوصا در بحث شوراها عملکرد مناسبی نداشته و بخش عمده ای از اعتراضاتی که توسط کاندیداها طی روزهای اخیر مطرح گردیده، پیرامون تخلفات منتهی به روز رای گیری و خصوصا پیرامون و داخل شعب می باشد که به عقیده آنها ناشی از ضعف نظارت مجریان انتخاباتی می باشد.

معطلی چند ساعته مردم در صف های رای گیری به دلیل زمانبر بودن سامانه های احراز هویت یا بعضا نقص در دستگاههای رای گیری الکترونیکی شوراها در بوشهر و برازجان در کنار اعتراضاتی مبنی بر تبلیغ و تحریک برخی کاندیداها در اطراف و حتی داخل شعب رای گیری به سود خود، مواردی است که انتظار می رود با جدیت بررسی و به افکار عمومی پاسخ اطمینان بخشی داده شود، در غیراین صورت، در انتخابات های آینده، پیشگیری از تخلفات دشوار خواهد بود.

در همین خصوص رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می گوید: انتقادات زیادی به عملکرد هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر وارد است و فرماندار به عنوان رییس این هیات عملکرد ضعیفی داشته است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورا و گزارش هایی که از سوی تعدادی از کاندیداها داده شده که ناشی از ضعف هیات اجرایی می باشد، یا اینکه به استناد سخن یکی از همکاران ما در هیات عالی نظارت، فرماندار در روز شمارش و تجمیع آراء در فرمانداری حضور نداشته، نشان دهنده عملکرد ضعیف در برگزاری و مدیریت صحیح انتخابات می باشد.

خدری با بیان اینکه کاندیداهای معترض به انتخابات در شهرهای استان می توانند شکایت و مستندات شان را به هیات نظارت ارسال نمایند، ادامه داد: پنج شنبه هفته جاری هیات عالی نظارت متشکل از سه نماینده استان در بوشهر تشکیل جلسه می دهد و اگر گزارش مستندی از تخلفات و اشکال رسیده که بر نتیجه رای مردم اثرگذار باشد، بدون هرگونه ملاحظه ای تصمیم گیری قاطع خواهیم داشت.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم اظهار داشت: این هیات به اندازه ای در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شفاف عمل خواهد کرد که هیچ شائبه و شبهه ای در ذهن هیچ کاندیدایی باقی نماند، اقداماتی که می تواند شامل بازشماری برخی صندوق ها هم شود و واقعا اگر به این نتیجه برسیم که تخلفات به شکلی بوده که بر نتیجه انتخابات اثرگذاشته، در خصوص اقدامات بالاتر هم واهمه ای وجود ندارد.

[کد خبر:AJ21751]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب