000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000002403096.jpg

آینه جم- رئیس ستاد بهداشت و درمان صعت نفت استان بوشهر گفت: مردم و کارکنان صنعت در شهرستان عسلویه مشکل خونی ندارند.

به گزارش آینه جم، دکتر مهرداد حسین‌زاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با ۳۷ مرکز سلامت توانسته خدمات فراوانی ارائه دهد.

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با تقدیر از تلاش رسانه‌ها خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در بهبود کمی و کیفی خدمات کمک کردند.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۹۵۰ هزار نفر به مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر مراجعه کردند که ۵۶۰هزار نفر بومی هستند و ۱۰۷هزار نفر نیز پزشک متخصص مراجعه کرده‌اند.

حسین زاده افزود: ۲۴ بیمار دیالیزی در شهرستان است و تا چهار ماه آینده بخش دیالیز با شش تخت راه‌اندازی می‌شود.

رد شایعات در مورد خون کارکنان عسلویه

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با بیان اینکه انتقال بیمارستان توحید به وزارت خانه دیگر صحت ندارد، تاکید کرد: سیاست سازمان بر توسعه و تحکیم خدمات درمانی در مناطق عملیاتی است.

دکتر حسین زاده اضافه کرد: مردم و کارکنان صنعت در شهرستان عسلویه مشکل خونی ندارند و با قاطعیت عرض می‌کنم در طول سال مرتب خون نیز می‌دهند و این شایعات که کارکنان منطقه مشکل خون دارند صحت ندارد.

وی افزود: انجام معاینات سالانه کارکنان از تعهدات ستاد بهداست و درمان استان بوشهر است.

رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر گفت: راه اندازی nicu بیمارستان با شش تخت در دستور کار قرار گرفت.

توسعه بخش درمان جم

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: رسانه‌های شهرستان جم از رسانه‌های تاثیرگذار هستند و این تاثیرگذاری در آماده سازی ورزشگاه تختی برای میزبانی لیگ برتر مشهود بود.

حسین زاده تاکید کرد: با توجه به توسعه صنعت نفت در سال‌های آینده امکانات درمانی کفاف نمی‌دهد و از نیمه دوم سال ۹۶، طرح توسعه بیمارستان در بخش های اتاق عمل، زایشگاه، اورژانس و  بستری آغاز می‌شود.

وی افزود: به تناسب پیشرفت صنعتی در پروژه‌های صنعت نفت،  مراکز درمانی نیز توسعه می‌یابد و با همکاری وزارت نفت، بخش جراحی مغز و اعصاب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بهداشت درمان صنعت نفت استان بوشهر تصریح کرد: تعداد جراحان مغز و اعصاب در کشور کم است و با توجه به اینکه ام آر آی و سی تی اسکن در بیمارستان کنگان به عنوان پیش نیاز جراحی مغز و اعصاب راه اندازی شده منطقی است که جراحی مغز و اعصاب نیز در این بیمارستان راه اندازی شود

توجه وزارت نفت به مناطق عملیاتی

حسین زاده بیان داشت: طبقه بندی بیمارستان ها و ارایه خدمات در مناطق بر مبنای استانداردهای جمعیتی است و بیمارستان توحید بر اساس این استانداردها باید دارای ۶ تخصص باشد که هم اکنون ۱۴ خدمت تخصصی در این بیمارستان ارائه می شود.

وی تاکید کرد: وزارت نفت نگاه ویژه ای به مناطق عملیاتی دارد و تاکید بر این است که خدمات در حوزه های مختلف نه تنها محدود نشود بلکه توسعه پیدا کند و بحمدالله در دولت تدبیر و امید این خدمات روند افزایشی داشته و قطعا تداوم خواهد یافت.

رئیس ستاد بهداشت درمان استان بوشهر همچنین گفت: توسعه باید متوازن و همگون باشد تا آسیب ایجاد نشود. اگر حضور صنعت با توسعه همراستای سایر بخش ها در مناطق پیرامونی نفت و گاز همراه باشد آسیب‌ها به حداقل می‌رسد و این نگاه توسعه متوازن امروز در سطح وزارت نفت نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات به مردم هیچ منتی بر کسی نداریم و وظیفه خود می‌دانیم که خدمات به کارکنان و مردم با بالاترین کیفیت ارائه شود.

از نقد رسانه‌ها استقبال می‌کنیم

حسین‌زاده اظهار داشت: خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی در هیچ مرکز درمانی با بیمه پایه ارایه نمی‌شود اما در شهرستان با بیمه پایه خدمات ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون خدمات گفتاردرمانی به ۴۵۰ کودک ارایه شده که ۲۸۰ نفر از خدمات گیرندگان غیر شرکتی هستند و از ۹۹ درصد مراجعین  هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

حسین زاده افزود: در سال ۹۵، ارزش خدمات ارایه شده به غیر شرکتی‌ها، ۴۳ میلیارد تومان بوده که فقط ۱۵ درصد این هزینه‌ها به بیمارستان بازگشته است.

رئیس ستاد بهداست و درمان استان بوشهر با بیان اینکه از نقد و نقادی رسانه‌ها استقبال می‌کنیم گفت: اما طرح مطالب غیرواقعی، شیرینی خدمات به مردم را در کام پرسنل تلخ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سونوگرافی و داروخانه بیمارستان متعهد به ارایه خدمات به بیماران بیمارستان است اما در راستای تعامل با محیط پیرامون، خدمات به سایر مراجعین انجام می‌شود هر چند میزان مراجعات از ظرفیت بیمارستان بالاتر است و بخشی از خدمات ناچارا باید بیرون از بیمارستان انجام شود.

[کد خبر:AJ22589]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب