0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000002542290.jpg

 

آينه جم ؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: آغاز عملیات اجرایی 9 مدرسه و سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در شهرستان جم که به دلیل وجود مدارس تخریبی در این شهرستان اتفاق افتاده، نویدبخش انقلابی بزرگ در حوزه آموزشی و ساخت مدارس در جم بوده است.

خلیل نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار آينه جم اظهار داشت: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم بنا بر رسالت و وظیفه قانونی خود و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید، همگام با برنامه های محوری وزارت متبوع توانسته است با برنامه ریزی صحیح و اصولی و بهره گیری از نکته نظرات و دیدگاه های فرهنگیان و نخبگان  عملکرد خوبی را داشته باشد.

وی افزود: تعامل سازنده با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ، نماینده عالی دولت در شهرستان و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شبب شده تا آموزش و پرورش شهرستان جم به توفیقات ارزنده و شایسته‌ای دست یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم تصریح کرد: بی‌تردید دو رویداد بسیار مهم طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و انقلاب مدرسه‌سازی که در سال جاری در آموزش و پرورش شهرستان جم صورت گرفت، می‌تواند نوید بخش آینده‌ای بسیار درخشان برای فرزندان این آب و خاک قرار گیرد.

وی با تشریح برخی اقدامات و افتخارات اداره متبوعش، عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی 9 مدرسه و سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در شهرستان جم که به دلیل وجود مدارس تخریبی در این شهرستان اتفاق افتاده، نویدبخش انقلابی بزرگ در حوزه آموزشی و ساخت مدارس در جم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از مدارس خدیجه کبری، شهید دانیال و شهید رفیعی‌پور و میرزای شیرازی نیز کمک شایانی به فضای آموزشی شهرستان جم کرده است.

نیکخواه از جذب خیرین جهت اهدا بیش از 11 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش شهرستان جم خبر داد و بیان کرد: تجهیز 90 درصد مدارس شهرستان به سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین  تجهیز مدارس با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و  تعمیرات مدارس به ارزش 10 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره طی ماه‌های اخیر بوده است.

عضو شورای اداری شهرستان جم از  تجهیز سالن سینما تربیت به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد و یادآور شد:  نوسازی و به‌سازی ساختمان مدیریت به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال و  تجهیز پژوهش‌سرای دانش آموزی به ارزش 400 میلیون ریال به همراه تجهیز خانه معلم با اعتبار 400 میلیون تومان توسط آموزش و پرورش شهرستان انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با اشاره به این که 1500 ساعت نفر، کلاس‌های کنکور و تقویتی در سطح شهرستان جم برگزار شده، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته توانسته‌ایم 516 ساعت دوره آموزشی ویژه فرهنگیان در شهرستان جم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و طرح نخبه‌پروری با مشارکت منطقه ویژه در شهرستان جم اجرا شده، افزود: بیش از 30 کارگاه آموزشی با حضور مولفین و مدرسین کتب درسی و مشاورین تراز اول کشوری در شهرستان جم برگزار شده است.

خلیل نیکخواه با اشاره به کسب مقام اول کشوری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در بخش فرهنگیان و کسب مقام دوم کشوری معلم پژوهنده، اظهار داشت: کسب رتبه‌های اول و دوم کشوری مسابقات علمی – کاربردی و کسب مقام اول کشوری جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی توسط دانش‌آموزان جمی به دست آمده است.

نیکخواه ادامه داد: مقام دوم تیم دانش‌آموزی دادرسان شهرستان جم در مسابقات کشوری با همکاری هلال احمر شهرستان جم به دست آمده و مقام سومی مسابقات فرهنگی و هنری کشور نیز دانش‌آموزان جمی کسب کرده‌اند.

وی از کسب مقام سوم کشوری مسابقات فرهنگی و هنری و  راهیابی 5 تیم ورزشی دانش آموزان به مسابقات کشوری خبر داد و بیان کرد: دانش‌آموزان شهرستان جم مقام‌های اول استانی مسابقات طرح ملی دادرس و رتبه سوم استانی فعالیت‌های ورزشی را کسب کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با اشاره  به کسب هشت مقام برتر استانی جشنواره علمی عملی، علمی کاربردی و راهیابی به مرحله کشوری از کسب رتبه اول استانی کیفیت بخشی به امر آموزش توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان جم خبر داد.

وی ادامه داد: 271  دیپلم افتخار توسط دانش‌آموزان شهرستان در مسابقه بین المللی کانگورو کسب شده و قبولی دانش‌آموزان  در کنکور مراکز فنی توسط هنرجویان مرکز فنی حرفه‌ای با رشد 35 درصدی همراه بوده است.

این مسئوول در دیگر سخنان خود به کسب 14 رتبه برتر استانی در مسابقات دانشمندان کوچک اشاره کرد و گفت: هشت مقام برتر استانی توسط فرهنگیان شهرستان جم در جشنواره‌های علمی درس پژوهشی و علوم تجربی کسب شده است.

نیکخواه با اشاره به کسب مقام اول استانی جشنواره جوان خوارزمی و راهیابی به مرحله کشوری اضافه کرد: مقام برتر استانی آزمون پیشرفت تحصیلی، مقام برتر استانی روابط عمومی، مقام برتر استانی پروژه مهر، مقام‌های برتر استانی در جشنواره الگوهای برتر تدریس از دیگر افتخارات آموزش و پرورش شهرستان جم است.

وی اضافه کرد: 11 مقام برتر استانی توسط سرگروه‌های آموزشی دوره‌های مختلف تحصیلی، 18 عنوان برتر استانی در مسابقات قرآنی، 21 مقام برتر استانی پرسش مهر، 21 مقام برتر استانی در مسابقات فرهنگی و هنری، 14 عنوان برتر استانی در مسابقات ورزشی، مقام اول استانی جشنواره جابربن‌حیان، 2 مقام اول استانی المپیاد زیست‌شناسی و مقام اول استانی آزمون هماهنگ سوم متوسطه از دیگر افتخارات این اداره بوده است.

خلیل نیکخواه ادامه داد:کسب مقام برتر استانی مدارس نمونه دولتی، مقام برتر استانی در امتحانات نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی، مقام اول استانی جشنواره نوآموزان قرآنی، قبولی 100 درصدی هنرجویان هنرستان کارآفرین جم در دانشکده‌های دولتی و رشد چشمگیر قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه‌های معتبر دولتی از دیگر توفیقات آموزش و پرورش شهرستان جم است.

* منبع: فارس

[کد خبر:AJ23117]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب