8I4A8779.jpg

«آینه جم» فرماندار شهرستان جم گفت: در بارندگی شدید سال گذشته، قطع فیبر نوری به معضلی برای شهرستان تبدیل شد و این نگرانی در فصل بارندگی جاری هم وجود دارد.

به گزارش«آینه جم» فتح الله نوروزی صبح یکشنبه در جمع مسئولان جم ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج، یادآور دلاورمردی ها و رشادت های بسیجیان جان بر کف ایران اسلامی است و همه مسئولان و مدیران ادارات شهرستان در برنامه های فرهنگی و مذهبی این ایام حضور پر رنگ داشته باشند.

نوروزی در این نشست که با حضور معاون امور عمرانی استانداری بوشهر برگزار شد با اشاره به وضعیت پروژه های کلان شهرستان جم اظهار داشت: پروژه خط انتقال آب دریا به جم با همراهی خوب وزارت نفت در حال انجام است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد آغاز آبرسانی به شهرستان باشیم.

وی افزود: پروژه سد سرچشمه هم که از پروژه های مهم آبی شهرستان است در حال اجرا است و امیدواریم خط انتقال این پروژه به بخش ریز نیز هر چه سریعتر کلنگ زنی شود.

توسعه راه های جم

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان جم اشاره کرد و گفت: در اعتبارات سال جاری یک میلیارد تومان به راه ریز سرچشمه اختصاص یافت که انتظار داریم با تزریق اعتبارات ملی، شاهد تکمیل فاز به فاز این پروژه باشیم.

نوروزی به اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی به راه ریز دژگاه اشاره کرد و افزود: بازگشایی قسمتی از مسیر انجام شده و قرار است به زودی از وزارت راه و شهرسازی از مسیر بازدید کنند تا مقدمات ورود به پروژه های ملی راه و شهرسازی و تزریق اعتبارات فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح و دو خطه شدن مسیر جم- فیروزآباد برای کاهش سوانح و افزایش ایمنی مسیر اظهارد اشت: پیگیری های زیادی برای تامین اعتبار و اصلاح مسیر انجام شده که امیدواریم با نگاه ویژه استان، این مهم هر چه سریع تر محقق شود.

فرماندار جم به موضوع مدیریت بحران در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: شهرستان جم به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی، مستعد حوادث طبیعی است و لازم است همه اعضای مدیریت بحران در آماده باش کامل باشند.

اصلاح مسیر جم- سیراف

وی افزود: در بارندگی شدید سال گذشته، قطع فیبر نوری در مسیر کوهستانی جم-سیراف  به معضلی برای شهرستان تبدیل شد و این نگرانی در فصل بارندگی جاری هم وجود دارد که لازم است شرکت مخابرات استان با نهایت دقت موضوع را پیگیری کنند.

نوروزی به پدیده جابجایی کوه در مسیر جم- سیراف هم اشاره کرد و گفت: جابجایی کوه در بخشی از مسیر، موجب تخریب مستمر جاده شده که با توجه به آغاز فصل بارندگی و حساسیت موضوع، اقدامات لازم در حال اجراست.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: محور جم - سیراف محل تردد بخش اعظم کاربران تاسیسات نفت و گاز مستقر در عسلویه است و لازم است با توجه به اهمیت موضوع، شرکت های مستقر در منطقه با اداره کل راهداری همراهی و همکاری کامل داشته باشند.

در این نشست، صدرالله حیدری به عنوان شهردار جدید جم معارفه و حکم انتصاب خود را از معاون عمران استاندار دریافت کرد

گفتنی است پس از نشست شورای اداری شهرستان جم، باستی معاون عمرانی استاندار بوشهر از مسیر جم-فیروزآباد و پدیده جابجایی کوه در محور جم-سیراف بازدید کردم.

[کد خبر:AJ23426]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب