000000000000000000000000000000000000000002649328.jpg

 

آینه جم - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طراحی خط ریلی شیراز به جم و عسلویه به اتمام رسیده و در حال جذب سرمایه گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه هستیم.

به گزارش آینه جم، خیرالله خادمی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی جم اظهار داشت: کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور از سیستان و بلوچستان تا خوزستان طی چهارسال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب از بوشهر می‌گذرد گفت: این طرح فقط در دو نقطه شمالی و جنوبی استان تکمیل نشده و تا پایان سال تکمیل می شود.

خادمی تاکید کرد: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.

وی افزود: امروز و در فیروز آباد فارس، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم هم اجرایی شود.

این مسئول بیان کرد: در راستای رفع نیازهای مردمی در شهرستان جم، با برنامه ریزی انجام شده تزریق اعتبار لازم از محل اعتبارات راه‌های روستایی به راه ریز سرچشمه انجام می‌شود تا پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

خادمی در پایان اظهار داشت: مسیر ریز دژگاه از پروژه‌های جدید الاحداث است که تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و اعتبارات استانی آن را فعال کنیم.

مسیر کنونی جم - فراشبند جوابگوی حجم ترددها نیست

فرماندار شهرستان جم گفت: مسیر کنونی جم - فراشبند جوابگوی حجم ترددها نیست و باید در خصوص تبدیل آن به بزرگراه گام‌های جدی برداشته شود.

فتح‌الله نوروزی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه از پروژه راه شهرستان جم گفت: طبق وعده‌ای که در هفته‌های گذشته داده شد امروز معاون وزیر راه به همراه معاون عمران استاندار بوشهر، نماینده جنوب استان بوشهر، نماینده فیروزآباد فراشبند و قیروکارزین فارس در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از سه پروژه مهم راهسازی شهرستان بازدید کرد.

فرماندار جم تصریح کرد: تکمیل راه ریز سرچشمه از مطالبات جدی مردم شهرستان است که نیاز به تامین اعتبار بیشتر برای تکمیل دارد و امیدواریم حضور معاون وزیر راه تسریع در تکمیل پروژه را به همراه داشته باشد.

وی راه ریز دژگاه را از دیگر مطالبات مهم مردم بخش ریز عنوان کرد و گفت: اجرای این مسیر، علاوه بر خارج کردن بخش ریز از بن بست، مسیر دسترسی مردم این بخش به شهرستان های استان فارس را ۷۰ کیلومتر کاهش می دهد.

نوروزی تصریح کرد: بخشی از عملیات خاکبرداری و بازگشایی مسیر انجام شده که نیاز است با تامین اعتبار ملی، پروژه فعال شود.

فرماندار جم پروژه راه جم - فیروز آباد را از پروژه های کلان و مهم شهرستان برشمرد و افزود: مسیر کنونی به هیچ عنوان جوابگوی نیاز مردم نیست و با توجه به اینکه یکی از شریان های مهم ترانزیت انرژی و کالا از مناطق نفت خیز جنوب محسوب می شود لازم است در خصوص تبدیل آن به بزرگراه گام های جدی برداشته شود.

نوروزی گفت: مسیر جم فیروزآباد دارای پیچ‌های خطرناک است که همواره شاهد حوادث فوتی و جرحی در مسیر هستیم و با توجه به اجرای بخشی از پروژه در گذشته لازم است با نگاه ملی این پروژه اجرایی شود.

[کد خبر:AJ23487]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+5 # بهلول 1396-09-08 19:40
سنگ بزرگ علامت نزدن است شما بیش از سی سال است که فقط در باره راه جم به پالایشگاه وعده میدهید و تازه بعد از گذشت 2 سال از شروع عملیات اجرایی هنوز 5 کیلومتر اول آنرا تکمیل نکرده اید. بیش از 13 سال است که وعده راه آهن شیراز بوشهر میدهید و هنوز تقریبا هیچ است. حالا وعده راه آهن شیراز جم عسلویه میدهید. همین راه فعلی را دو بانده کنید بقیه پیشکش. البته اشکالی هم نداره مرتب وعده بدید کنتور که نمیندازه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # کاظمی 1396-09-09 20:48
به گزارش روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ حجت‌الاسلام عبدالحميد خدري با بيان اينكه يكي از دغدغه هاي اصلي حمل و نقل ريلي انتقال بار و ارتقاي سهم آن نسبت به جاده بوده است، گفت: با توجه به اينكه زمينه اتصال بندر گناوه به بندر ديلم و بوشهر به راه آهن از طريق بندر امام يا ماهشهر ، آسانتر از شيراز به بوشهر است، دست اندركاران بخش صنعتي و نمايندگان بوشهر خواستار اجراي اين طرح هستند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # مهندس فرهادی 1396-09-10 21:12
مسیر ریلی شیراز مرودشت فراشبند اهرم بوشهر به علت اشکال در طراحی مسیرکه بیش از 500 کیلومتر طول داشت متوقف و کارگاه ان جمع آوری شد. تابه زودی مسیر فنی مهندسی شیراز فیروزآباد جم عسلویه در دستورکارقرارگیر د. و بوشهر ازطریق بندرامام به شبکه ریلی متصل شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # بهلول 1396-09-11 18:06
بازهم عرض می کنم سنگ بزرگ علامت نزدن است. سالها پیش خدمت بسیاری از دوستان عرض کردم ایجاد راه آهن از مسیر فراشبند و اهرم به بوشهر سرابی بیشتر نیست و فقط وعده های انتخاباتی است. طول مسیر به شدت اضافه می گردد و هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد. از طرفی بهترین مسیر برای اتصال بوشهر به شبکه ریلی از سمت خوزستان است . نباید همیشه جنوب استان و به طریق اولی عسلویه و جم قربانی مرکز استان شوند.موضوعی که دوست عزیزمان مهندس فرهادی در کامنتشون اشاره فرموده اند. البته همین مسیر دوم شیراز به جم و عسلویه هم سرابی بیش نیست و اگر هم روزی محقق شود یقینا در قرن آینده خواهد بود. در قریب پنج سال گذشته و در دولت پرهیاهوی تدبیر و امید حتی یک وچب از باند دوم جاده مرگ جم -فیروز آباد دو بانده نشده است کدام عقل سلیم باور می کند که راه آهن احداث شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # بوشهری 1396-09-12 12:03
مسیر ریلی بوشهر بندر امام طرحی توجیهی فنی اقتصادی رفاهی ملی، استانی و استراتژیک به طول 330 کیلومتر که با کمترین هزینه احداث ودر ادامه تا عسلویه بندرعباس بنادر و مراکز اقتصادهی بوشهرواستانهای همجوار را به شبکه ریلی وکشورهای همسایه ازجمله عراق سوریه و.. متصل می سازد. بهمراه دیگر طرح هاسال 84 درجلسه هیئت دولت دربوشهر مصوب شده و 12 سال است که در مرحله شروع عملیات اجرایی مانده است . و اجرایی نشده است. اما شنیده ها بسیار . تا ببینیم ریل جم به کجامی رسد.
سعدیا گرچه سخندان ومصالح گویی به عمل کاربرآید به سخندانی نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # بهلول 1396-09-13 16:45
درود بر بوشهری عزیز. با نظر حضرتعالی کاملا موافقم اما در عجبم از زودباوری مردمی که این وعده های دروغین را باور می کنند و به آن دل خوش می کنند. دولتی که بعد از قریب 5 سال در احداث چند کیلومتر راه روستایی مانده است چگونه می خواهد این ایرپروزه را به سرانجام برساند. البته ابرپروزه در ایران و الا در ممالک حتی نیمه صنعتی به راحتی آب خوردن چنین پروژه هایی اجرا میشود کشورهای پیشرفته که جای خود دارند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فاضلی 1396-09-26 23:51
مسئولین طراحی مسیر ریلی شیراز جم عسلویه مراقب باشند اشتباه مسیر ریلی شیراز فراشبند را تکرار نکنند و آن را به ایستگاه شیراز اتصال دهند نه ایستگاه مرودشت تا طول مسیر جم به شیراز کوتاه تر شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب