000000000000000000008I4A8693.jpg

 
 
 آینه جم؛ طرح ارتباطی شهرستان های دشتی و جم، از آرزوهای دیرینه مردم دو شهرستان خصوصا بخش های همجوار شنبه در دشتی و ریز در شهرستان جم در اواخر دهه هشتاد است.
 
آرزویی که با کلنگ زنی مهندس بشارتی معاون رئیس جمهور و رئیس دفتر مناطق محروم با حضور معاون راه روستایی وزیر وقت راه و شهرسازی با امید به اتمام یک ساله در میان شور وشوق وصف ناشدنی مردم این منطقه به زمین زده شد.
 
جاده_باغان_ریز که جاده ای شوسه ۳۰ کیلومتری است، روستای باغان در دشتی را به انارستان در جم متصل می نماید با توجیهات و برکات زیادی که برای اهالی داشت، دارد در هیاهوی مابقی طرح های راه سازی به فراموشی سپرده و به نوعی با تخصیص بودجه های قطره چکانی، سرعتی لاک پشتی به خود می بیند.
 
اتمام این جاده مزیت هایی به همراه دارد که برخی از آن به شرح ذیل است: 
 
۱- دو بخش ریز و شنبه در دو شهرستان را از بن بست خارج و باعث رونق کسب و کار مردم منطقه بویژه در حوزه کشاورزی می گردد.
 
۲- مردم روستاهای فاقد راه سرچشمه، آهن جت، بیدو، موردی و... که سالیان متمادی به شدت برای بقاء در این آبادی ها تلاش نموده و آنجا را ترک نکرده اند، از محنت بی راهی نجات می یابند. 
 
۳- سد در حال ساخت باغان در همین مسیر قرار گرفته و به نوعی این راه بدان منظور نیز قابل بهره برداری است.
 
۴- فاصله شهرستان جم را به مرکز استان ۷۵ کیلومتر کاهش که به تبع آن در هزینه های استهلاک و ایاب و ذهاب مردم شهرستان نیز تاثیر بسزایی دارد.
 
۵- بار ترافیک راه های موجود خروجی جم به کنگان و انارستان به دوراهک را کاهش و از تصادفات و خسارات می کاهد. 
 
۶- به کسب و کار در منطقه رونق و امید ماندن و زندگی در روستاهای یاد شده که از برنامه های نظام اسلامی است دو چندان می نماید.
 
لذا با اجرای این طرح و مواجه با فواید گفته شده و برکات زیادی که مجال طرح آن در این مقال نیست، اتمام هرچه سریع تر این راه از ضروریات دو شهرستان می باشد.
 
کارهایی در این ده ساله انجام گرفته که به مرور زمان و عدم بهره برداری از این سازه ها، عمر مفید آن در حال طی شدن و بلااستفاده مانده اند.
 
آخر اینکه اگر در طول این ده سال، هر سال ۳ کیلومتر هم ساخت شده بود تاکنون به اتمام رسیده بود.
 
اتمام این راه آرزوی مردم منطقه و خواسته به حق آنهاست .
 
نسیم جم
[کد خبر:AJ24477]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب