13961113000124PhotoH.jpg

 

آینه جم: استنادهای صورت گرفته در گزارش و اعلام سرطان‌‌زا بودن آب در شهرستان جم غیرمستند و نادرست است.

به گزارش آینه جم، پس از درج گزارشی با موضوع مواد سرطان‌زا عامل جدی تهدید زندگی ۷۳ هزار نفر از مردم جم، روابط عمومی اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان جم اقدام به ارسال جوابیه‌ای در این خصوص کرده است.

 در این جوابیه آمده است:

نظر به انتشار گزارش خبری تحت عنوان ( مواد سرطان زا عامل جدی تهدید زندگی ۷۳ هزار نفر از مردم جم ) در مورخ ۹۷/۲/۲۶ با توجه به این که گزارش مذکور بر اساس مطالب و تصویری غیرواقعی تنظیم و منتشر گردیده است و انتشار آن موجب نگرانی مردم شریف ساکن در مناطق روستایی شهرستان جم شده است درخواست می‌گردد برابر قانون نسبت به انتشار این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی اقدام شود.

۱_ در راستای تامین سلامت آب مصرفی مردم از طریق شبکه‌های آب لوله‌کشی مطابق دستورالعمل‌های پایش کیفی آب، کلیه منابع تامین آب و شبکه های توزیع مورد نمونه‌برداری و نسبت به اندازه‌گیری پارامترهای شیمیایی و کنترل غلظت آنها مطابق با استاندارد اقدام میگردد . فلذا استنادهای صورت گرفته در گزارش و اعلام سرطان‌‌زا بودن آب در شهرستان جم غیرمستند و نادرست است.

۲_ تصویر استفاده شده در گزارش منتشر شده هیچ ارتباطی با وضعیت فعلی آب شهرستان جم ندارد و متعلق به آن شهرستان نیست و به نظر می رسد آن خبرگزاری در انتشار گزارش از تصویری اینترنتی استفاده نموده است.

۳_ استفاده از مخازن آب در روستاها برای تفکیک آب شرب و مصرفی مردم است و صرفا برای مدیریت تنش آبی و سازگاری آب در فصل تابستان پیش بینی شده است.

 

خبر مرتبط:

مواد سرطان‌زا عامل جدی تهدید زندگی 73 هزار نفر از مردم جم

[کد خبر:AJ24745]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب