2687190.jpg

 
 
 
آینه جم  - فرماندار جم با اشاره به وضعیت بحرانی دشت‌های جم و ریز و ممنوعه بودن این دو دشت گفت: در این زمینه با تخلفات برخورد قانونی شود.
به گزارش آینه جم؛  محمد حسینی صبح یکشنبه در بازدید از اداره منابع آب شهرستان جم با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی باید سرلوحه عملکرد مدیران شهرستان باشد.
فرماندار جم با اشاره به وضعیت بحرانی دشت‌های جم و ریز و ممنوعه بودن این دو دشت از سال ۹۳ افزود: نباید به منفعت طلبان اجازه داد شرایط بحرانی آب شهرستان را وخیم تر کنند و لازم است در این زمینه با تخلفات برخورد قانونی شود.
وی افزود: لازم است در راستای کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری اقدامات جدی تری صورت گیرد و کاهش مصرف آب فضای سبز توسط شهرداران و منابع آب شهرستان با جدیت پیگیری شود.
حسینی با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است تصریح کرد: وضعیت آب شهرستان جم به مرحله درمان رسیده است اما لازم است برای جلوگیری از ادامه وضع موجود و بهبود شرایط آبی شهرستان، اطلاع رسانی و آموزش های لازم به کشاورزان و بهره برداران داده شود.
لزوم نهادینه ساختن فرهنگ مصرف 
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم آموزش و اطلاع رسانی دقیق برای جلوگیری از تخلفات بسیار کم هزینه تر و آسان تر از طی مراحل قضایی و برخورد قانونی است اما شرایط آبی شهرستان دیگر اجازه اهمال و کوتاهی در مقابل متخلفان را نمی دهد.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم بر لزوم برگزاری مستمر جلسات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است با توجه به شرایط بحرانی آب شهرستان، جلسات شورای حفاظت از منابع آب به صورت مستمر برگزار شود و مصوبات گذرانده شده با سرعت و دقت اجرایی شود.
حسینی کم اهمیت جلوه دادن شرایط بحرانی آب شهرستان را ظلم به فرزندان این دیار خواند و افزود: باید در راستای روشنگری و نهادینه ساختن فرهنگ مصرف، برنامه ریزی لازم انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت توسط مدیران دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد: مدیران باید از تمام ظرفیت های موجود به خصوص فضای مجازی و رسانه ها برای اعلام بیلان کاری و پاسخگویی به مردم استفاده کنند.
[کد خبر:AJ24966]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب