n00000167-b.jpg

 
آینه جم : خبرها و شنیده های انتخاباتی از مجلس یازدهم شورای اسلامی  
شنیده می شود باتوجه به تقارن ایام ماه رمضان با اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، احتمال اینکه دور اول انتخابات مجلس یازدهم در بهمن ماه ۱۳۹۸ و دور دوم در فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود بسیار زیاد است.براین اساس، احتمالا زمان ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس در آبان ماه ۱۳۹۸ می باشد و طبق این زمانبندی، استعفای مدیران، استانداران و شهرداران متقاضی کاندیداتوری باید در اردیبهشت ماه سال آینده (6 ماه قبل از نام نویسی) رقم بخورد.
حرف‌وحدیث‌های انتخاباتی در استان آغاز شده است
شنیده شده در برخی شهرستان‌ها نام تعدادی از مسئولان فعلی برای کاندیداتوری مجلس آورده می‌ شود. گویا این زمزمه‌ ها به تحرکات این مدیران بی ارتباط نیست.
به نوشته خلیج فارس ؛  شنیده شده علی زینبی معاون اسبق سیاسی امنیتی بوشهر برای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه دشتی و تنگستان مطرح شده و برخی از نزدیکان وی نیز رایزنی هایی داشته اند.
نشست و برخاست‌های انتخاباتی در 2 حوزه استان
درحالی که یک سال و نیم به انتخابات مجلس باقی مانده، شنیده ها از تحرکات برخی کاندیداها در حوزه های انتخابیه دشتستان و جنوب استان حکایت دارد. گویا در دشتستان  4 نماینده سابق (موسوی نژاد، رازقی، شجاع و پاپری) دیدار و نشست و برخاست هایی داشته اند که به عنوان رفتار انتخاباتی برآورد می شود.
گفتنی است نشست و برخاست های انتخاباتی در مناسبت های اخیر در برخی محافل و مجالس استان داغ بوده که به نظر می رسد این گفتگوهای انتخاباتی در آینده نزدیک داغ تر می شود 
حضور ۴ نماینده فعلی در رقابت انتخاباتی مجلس آتی 
شنیده ها از اطرافیان نمایندگان استان حاکیست ۴ نماینده فعلی بوشهر در مجلس شورای اسلامی(خدری،  سعادت،  شهریاری و الماسی ) در رقابت  انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی شرکت می کنند ؛ اطرافیان نمایندگان فعلی در شبکه های اجتماعی در حال انعکاس تلاش ها و اقدامات انجام شده هستند. 
تعداد نمایندگان زیاد نمی شود/  بار  مالی افزایش تعداد نمایندگان اجازه تحقق این موضوع را نمی‌دهد
ببت الله عبدالهی  عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفته: شورای نگهبان به دلیل بار مالی موضوع افزایش تعداد نمایندگان را رد می‌کند و نباید به اجرایی شدن این مصوبه امیدوار بود؛ طرح افزایش 40 نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها تصویب شد ولی به احتمال زیاد این موضوع در حد یک مصوبه باقی بماند؛ دولت باید بار مالی طرحی که در خصوص افزایش تعداد نمایندگان تصویب شده را بپذیرد که البته تاکنون دولت بار مالی آن را نپذیرفته و تا زمانی که دولت بار مالی این موضوع را نپذیرفته، بعید است که این موضوع در صحن مطرح شود.
ابراز تمایل دو نماینده سابق مجلس برای حضور در کار و زار انتخابات در حوزه جنوب 
شنیده می شود دکتر عسکر جلالیان و دکتر شیخ موسی احمدی رایزنی هایی برای حضور در انتخابات مجلس آینده داشته اند احمدی مورد حمایت جبهه اصولگرایی است. 
سایت خبری تحلیلی آینه جم در فرصت های آینده نیز شنیده ها و خبرهای انتخاباتی را منتشر می کند
[کد خبر:AJ25198]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب