2693930.jpg

آینه جم: هم صنایع پیرامون از پیوست فرهنگی و انجام تعهدات اجتماعی و زیست محیطی نیز در هاله‌ای از ابهام است تا با اتمام منابع در میادین نفتی و گازی مشکلات بزرگ بی‌آبی و بی‌برقی و بیکاری برای همیشه دامنگیر ساکنان این حدود باشد.

محمد حسینی فرماندار شهرستان جم در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته: پروازهای فرودگاه جم از اوایل سال ۹۴ به دلیل اینکه دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان پروازهای خود را به عسلویه انتقال دادند، تعطیل شد.

حسینی اما ابراز امیدواری کرده با موافقت شرکتهای نفتی و پتروشیمی فرودگاه جم مجدد راه‌اندازی شود.

گزارشاتی قبلا در خصوص اتمام گاز در مخازن گازی نار و کنگان و برنامه‌ریزی برای انتقال گاز از عسلویه به پالایشگاه فجر جم منتشر شد.

بدیهی است با اتمام گاز، شرکت بهره‌بردار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند و به جای هزینه‌های چارتر هواپیما و نگهداری فرودگاه، پروازهایش را از عسلویه انجام دهد.

این سرنوشت حتمی مناطق گازی و نفتی است و با اتمام منابع، رها شده و حل انبوه مشکلات آن مناطق بر دوش استان خواهد ماند.

از زمان آغاز بهره‌برداری در پارس جنوبی برآورد‌ها برای عمر این مخزن در افقی صد ساله بود اما با مسابقه بهره‌برداری بیشتر از این مخزن بین ایران و قطر بعید نیست عن‌قریب اخبار افت فشار در چاه‌های متعدد طرح‌های توسعه این میدان نیز بشنویم.

رئیس جمهور اسبق در سفر استانی مصوبه‌ای را نوشت که طبق آن می‌بایست سهم استان از محل اجرای طرح‌های توسعه در منابع نفتی مشخص شود.

از آن سالها نزدیک به ده سال می‌گذرد اما هنوز استان بوشهر نتوانسته کارگروه اجرایی این مصوبه را تشکیل دهد.

استانداری بوشهر حتی نتوانسته کارگروه تعامل با نفت در پارس جنوبی را شکل دهد تا حداقل افکار عمومی مناطق پیرامون تاسیسات نفت و گاز بدانند چه سهمی از توسعه در این صنعت دارند.

سهم صنایع پیرامون از پیوست فرهنگی و انجام تعهدات اجتماعی و زیست محیطی نیز در هاله‌ای از ابهام است تا با اتمام منابع در میادین نفتی و گازی مشکلات بزرگ بی‌آبی و بی‌برقی و بیکاری برای همیشه دامنگیر ساکنان این حدود باشد.

[کد خبر:AJ25507]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب