01325800.jpg

آينه جم: تقابل شاگردان نکونام و تارتار برنده نداشت تا تماشاگران نساجی برای سومین مسابقه متوالی در حسرت برد بمانند.

 

به گزارش "آينه جم"، نساجی مازندران که بعد از پایان حسرت 24 ساله و بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، در هفته نخست میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود ولی علی رغم بازی خوب و حملاتی که داشت، روی تنها یک اشتباه فردی گل خورد و بازنده زمین را ترک کرد، در دیدار اخیرش موفق شد یک امتیاز از تراکتورسازی در تبریز بگیرد تا امشب با شرایط خوبی برابر پارس جنوبی جم قرار بگیرد و امیدوار به نخستین پیروزی فصل باشد ولی آنها با وجود اینکه با تک گل محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 پیش افتادند و نیمه اول را با برتری پشت سر گذاشتند، اما در دقیقه 53 با گلی که ابراهیم صالحی در شلوغی محوطه جریمه نساجی به ثمر رساند، به تساوی رضایت دادند و به دومین امتیازشان در لیگ هجدهم دست یافتند؛ شاگردان مهدی تارتار هم بعد از شکست برابر فولاد و پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، امشب هم نمایش پایاپایی برابر نساجی ارائه داد و با یک امتیاز قائم‌شهر را ترک کرد.


هفته سوم لیگ برتر ؛ پنج‌شنبه: 97/05/18 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: شهید وطنی قائم‌شهر/ تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: پیام حیدری؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، محمدعلی پورمتقی و امیر عرب‌براقی/ ناظر: علیرضا یزدانی.


نساجی مازندران

  • حامد لک
  • فرشاد فرجی
  • حامد شیری
  • مجتبی ممشلی
  • حمیدرضا دیوسالار
  • مهرداد عبدی
  • محمد آبشک
  • سجاد آشوری(67- امید سینگ)
  • سید محمد میری(56- علی شجاعی)
  • علی اصغر آشوری(81- محمدمهدی نظری)
  • محمد عباس‌زاده

سرمربی: جواد نکونام


پارس جنوبی جم

  • احمد گوهری
  • مجتبی لطفی
  • حامد نورمحمدی
  • سعید محمدی‌فر
  • محمد ستاری
  • میثم نقی‌زاده
  • حسین پورامینی
  • امیر میربزرگی(69- شهرام گودرزی)
  • روح‌الله سیف‌اللهی
  • عماد میرجوان(46- محمد نوری)
  • ابراهیم صالحی(83 - مجید علیاری)

سرمربی: مهدی تارتار

اخطار


سعید محمدی‌فر(74) از پارس جنوبی

شرح گل


نساجی مازندران 1 - پارس جنوبی صفر (دقیقه 29: محمد عباس‌زاده): پنالتی اعلام شده به سود نساجی را عباس‌زاده در حالی که گوهری به سمت راست شیرجه زده بود  به مرکز دروازه زد تا تیمش را به گل اول برساند.

نساجی مازندران 1 - پارس جنوبی 1 (دقیقه 53: ابراهیم صالحی): شوت نقی‌زاده به حامد شیری برخورد کرد و برگشت شد، در ریباند پورامینی با ضربه آکروباتیک شوت‌زنی کرد و این بار توپ با دیوسالار برخورد داشت تا این بار توپ جلوی پای صالحی بیافتد و این بازیکن در شلوغی محوطه جریمه نساجی با شوت زمینی گلزنی کند.
 


لحظات حساس

دقیقه 4: شوت ناگهانی علی اصغر آشوری از پشت محوطه جریمه را گوهری درازکش و در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 6: ضربه ایستگاهی تماشایی عباس‌زاده با بدشانسی نساجی به تیرک عمودی دروازه پارس جنوبی برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 17: توپ روی پای عباس‌زاده سوار نشد و شوت او با فاصله زیادی از دروازه پارس جنوبی به اوت رفت.

دقیقه 20: ضربه سر عباس‌زاده روی توپ ارسالی از جناح راست زمین از روی دروازه پارس جنوبی به بیرون رفت.

دقیقه 26: ارسال میربزرگی از سمت راست زمین و ضربه کم دقت صالحی با اختلاف زیادی از دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 28: بعد از ارسال آبشک از روی کرنر سمت چپ زمین، میرجوان روی حامد شیری مرتکب خطا شد تا پیام حیدری، داور مسابقه که به صحنه نزدیک بود، اعلام پنالتی کند.

دقیقه 33: ضربه پشت سر پورامینی را حامد لک به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 39: ستاری، مدافع چپ پارس جنوبی سانتر خود را به قصد باز شدن دروازه نساجی فرستاد که حامد لک توپ را جمع کرد.
دقیقه 41: حمله پیاپی و خطرناک نساجی نزدیک بود تبدیل به گل شود که ارسال سیف‌اللهی، ضربه پشت سر صالحی به بعد از تیرک دوم و شوت پورامینی به تور کنار دروازه نساجی برخورد کرد.

دقیقه 42: عباس‌زاده برای باز کردن دروازه پارس جنوبی روی ارسال کوتاه آشوری یک قدم کم آورد تا توپ عرض زمین را طی کند.
دقیقه 43: ارسال ستاری و شوت روی پای صالحی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.

دقیقه 63: حامد لک شوت محکم سیف‌اللهی از روی ضربه آزاد به گوشه دروازه نساجی را درازکش جمع کرد.

دقیقه 67: ضربه قیچی برگردان عباس‌زاده روی ارسال دقیق شجاعی با بدشانسی او تبدیل به گل نشد.
دقیقه 68: ارسال آبشک از روی کرنر، ضربه سر ممشلی و در ادامه ضربه سر عباس‌زاده به خطرناک‌ترین شکل از روی دروازه پارس جنوبی به بیرون رفت.

دقیقه 81: شوت ناگهانی سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 5+90: سیف‌اللهی با شوت فنی قصد گلزنی داشت که شوت او به اوت رفت.

 

اتفاق ویژه


نساجی مازندران در سومین مسابقه متوالی و دومین میزبانی فصل همچنان نتوانست به پیروزی برسد و شاگردان جواد نکونام به دومین تساوی پیاپی دست پیدا کردند؛ هواداران پُر شور نساجی که مثل هفته اول استقبال فوق‌العاده‌ای از این مسابقه داشتند، با وجود تشویق‌های بی‌امان شاهد پیروزی این تیم نبودند و حالا باید امیدوار به ادامه فصل برای ثبت نخستین برد باشند.

بهترین بازیکن


حسین پورامینی، هافبک میانی پارس جنوبی که فصل قبل یکی از عوامل موفقیت تیمش بود، باز هم یکی از نمایش‌های خوب خود را برابر نساجی مازندران ارائه کرد و در کنار بازی‌سازی، تخریب توپ‌های میانه زمین بازیکنان حریف، قطع توپ و جلوگیری از فرصت‌ها، خلق موقعیت و ... ، روی تک گل جمی‌ها نیز نقش داشت و گل پارسی‌ها روی ضربه آکروباتیک ریباند شده او به ثمر رسید.

 


در حاشیه

  •  ظرفیت استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر در فاصله حدود دو ساعت به شروع مسابقه کاملا تکمیل شد.
  •  سکوی ضلع غربی ورزشگاه که تا شب گذشته در حال ساخت بود، به بهره‌برداری رسیده و هواداران نساجی در آن استقرار یافتند.
  •  حدود 200 نفر از تماشاگران پارس جنوبی که بیش از 25 ساعت در راه جم به قائم‌شهر بودند، در بخشی از ورزشگاه شهید وطنی حضور دارد.
  •  امید سینگ، بازیکن فصل گذشته  پارس جنوبی و کنونی نساجی قبل از شروع مسابقه برخورد گرمی با مهدی تارتار داشت.
  •  در دقیقه دوم مسابقه بعد از ارسال سیف‌اللهی از میانه زمین، برخوردی بین مدافع نساجی و مجتبی لطفی اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت بازیکن پارس جنوبی از ناحیه سر شد.
  • لطفی، مدافع پارس جنوبی از دقیقه سوم با سر بانداژ شده به زمین بازگشت.
  •  نخستین گل خانگی نساجی در تاریخ لیگ برتر را عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی زد و به نام خود ثبت کرد.
  •  به دلیل گرمای هوای قائم‌شهر پیام حیدری، داور مسابقه در دقیقه 31 بازی را متوقف کرد و دو دقیقه به بازیکنان استراحت داد.
  •  همانند نیمه اول و در دقیقه 75 داور مسابقه به دلیل رطوبت و گرمای بالای هوا، اعلام وقت استراحت کرد.
  •  در دقیقه 2+90 صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پارس جنوبی در برخورد توپ با دست مدافع این تیم اتفاق افتاد که داور اعلام پنالنی نکرد.

 

 

مهدی تارتار در نشست خبری بعد از دیدار برابر نساجی گفت: بازی جذابی بود و حضور تماشاگران دو تیم هم به آن اضافه می‌کرد؛ شروع خوبی در ابتدای مسابقه داشتیم و برخلاف جریان بازی روی یک ضربه ایستگاهی، یکی از بازیکنان ما کم تجربگی کرد و به حریف پنالتی دادیم.

او ادامه داد: با تغییراتی که در نیمه دوم ایجاد کردیم، حملات همه جانبه‌ای تا رسیدن به گل داشتیم؛ هر دو تیم روی ضربات ایستگاهی برنامه داشتند؛ پس از گل تساوی، با توجه به جو ورزشگاه و شرایط آب و هوایی، نساجی به بازی مسلط شد و زیرکی یکی، دو بازیکن آنها نیز کمک کرد صاحب ضربات آزاد شدند که خدا را شکر خط دفاعی ما روز خوبی را پشت سر گذاشت و فکر می‌کنم روی زدن ضربات موفق بودیم و در نظم تیمی فوق‌العاده کار کردیم.

سرمربی پارس جنوبی اضافه کرد: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که در این شرایط جوی نمایش خوبی داشتند؛ از هواداران پارس جنوبی که مسیر طولانی‌ای طی کردند و از جنوب به شمال کشور آمدند، تشکر می‌کنم، واقعا برای ما سنگ تمام گذاشتند و دست تک تک آنها را می‌بوسم.

تارتار راجع به استراتژی تیمش برای حمله کردن گفت: صحیح نیست نقاط ضعف حریف را بیان کنم چون نساجی در هفته‌های آینده هم مسابقه دارد ولی ما برای حمله از سمت راست زمین برنامه داشتیم و به اتفاق همکارانمان تیم نساجی را آنالیز کرده بودیم و شناخت خوبی از تیم نساجی داشتیم.

او راجع به قضاوت داور مسابقه عنوان کرد: آقای پیام حیدری یکی از داوران خوب و با تجربه فوتبال ایران است؛ او سال گذشته هم قضاوت‌های خوبی هم داشت؛ هر چند دو، سه صحنه را خودمان در بازی امشب معترض بودیم و خطاهای پشت محوطه به سود نساجی اعلام شد، اما در صحنه پنالتی به بازیکن خودمان اعتراض داشتیم و بین دو نیمه هم او را تعویض کردیم.

سرمربی پارس جنوبی تصریح کرد: فکر می‌کنم به بازی احاطه داشتیم و برای سه امتیاز به قائم‌شهر آمده بودیم، اما کارمان سخت بود؛ کسی از ما انتظار قهرمانی ندارد و به همین خاطر بی‌محابا و بدون ترس بازی می‌کنیم تا بتوانیم جایگاه مناسبی به دست آوریم؛ نساجی هم تیم قابل احترامی است.

تارتار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا محمد نوری با وجود اینکه در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت، در ابتدای مسابقه نیمکت‌نشین بود، گفت: اجازه بدهید این تصمیم‌ها را ما بگیریم چون برعهده ما است.

او درباره کم شدن بودجه باشگاه پارس جنوبی از سوی وزارت نفت اظهار کرد: مسؤولان ما در استان تلاش می‌کنند و همه دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات حل شود ولی به هر حال، بازیکنانی جذب می‌کنیم که انگیزه موفقیت داشته باشند؛ جوانان و با تجربه‌هایی می گیریم که از انگیزه کافی برخوردار باشند.

سرمربی پارس جنوبی یادآور شد: دوست دارم فیلم بازی را ببینید که آیا ما بیشتر وقت تلف کردیم یا نساجی بعد از گلی که به ثمر رساند؛ برانکارد چند بار برای ما به زمین آمد و برای نساجی چند بار؟ اصلا اعتقادی به اتلاف وقت، آن هم با افتادن روی زمین ندارم؛ وقت‌کشی راه فنی دارد، از نظر فنی مثلث‌هایی که کنار زمین تشکیل می‌دادیم، هدف داشتیم تا بازی را کنترل کنیم؛ نساجی در جدول پایین‌تر از ما بود ولی اگر به برتری می‌رسید، بالاتر از ما قرار می‌گرفت؛ باید با درایت کار می‌کردیم؛ برای هر مسابقه استراتژی خاصی داریم تا بتوانیم امتیازهای لازم را بگیریم؛ در حال حاضر ما بالاتر از نساجی در جدول هستیم و این هدف ما بود.

تارتار عنوان کرد: فکر می‌کنم تساوی عادلانه بود؛ هیچ یک از دو تیم مستحق برد نبودند ولی آنها در نیمه دوم مالکیت توپ بیشتری در اختیار داشتند.

[کد خبر:AJ25509]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب