000000002012374.jpg

 
آینه جم  - نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک با فعال کردن صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال پایدار، وضعیت اشتغال بهبود خواهد یافت.
 
به گزارش خبرنگار آینه جم ، سکینه الماسی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طرح ‌سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌ام و آن را پس نگرفته‌ام. خط قرمز من منافع مردم است و با توجه به شرایط کشور و به خاطر مشکلات و معضلات زیاد در شهرستان ها این طرح سوال را فراتر از مسایل سیاسی امضا کرده‌ام.
 
نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درباره اظهارنظر سعادت نماینده دشتستان که گفته گزینه‌های من برای منطقه ویژه رد شده خود ایشان باید توضیح دهد.
 
وی با بیان اینکه من از آن نماینده‌هایی نیستم که در حد دربان مدرسه دخالت کنند اظهار داشت: من درباره فرمانداران حوزه انتخابیه که از اختیارات نماینده دولت است نظرم را می گویم که نیاز به هماهنگی با نماینده است، ولی درباره انتصاب روسای شهرستانی مداخله نمی کنم، فقط تاکید دارم که اکثر مدیران از بومیان همان شهرستان باشند.
 
الماسی ابراز امیدواری کرد: قبل از این که به صورت رسمی به عنوان نماینده حوزه جنوب استان فعالیتم را آغاز کنم با همکاری آقای یوسفی برای کنار گذر کنگان ۱۰ میلیارد بودجه گرفتم و همچنین برای ادامه اتوبان دیر به بوشهر از طرف نفت مبلغ ۸۰ میلیارد اعتبار گرفتم.
 
وی افزود: با پیگیری‌های زیاد، ۵۶ میلیارد بودجه برای بخش اول جاده جم به فیروزآباد از اعتبارات ملی گرفتم که این امر در حال برگزاری مناقصه است. جاده جم به پالایشگاه نیز با بودجه ۶۰ میلیاردی  در حال انجام است.
 
الماسی اظهار داشت: اکثرا فکر می کنند من بیشتر وقتم را در منطقه می گذارم اما این صحیح نیست. من به صورت فعال در جلسات مجلس مشارکت دارم،  حداقل از ۲۰۰ نفر نماینده جلوتر بوده وحتی تقدیر نامه از حضور فعال از هیئت رئیسه دارم.
 
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال و جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی علیرغم اعتراضات نماینده های استان های فارس، خوزستان و هرمزگان با دفاع تمام قد درکمیسیون های اجتماعی  و انرژی مجلس از این طرح، آن را به تصویب رساندم. همچنین در آینده نزدیک با فعال کردن صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال پایدار که سود خوبی خواهد داشت، وضعیت اشتغال بهبود خواهد یافت.
 
الماسی با بیان اینکه یک پکیج ۶۳۰ میلیاردی پروژه های که حامی آن نفت بود برای چهار شهرستان تهیه کردم که ۱۳۰ میلیارد آن برگشت خورد افزود: به دلیل کم کاری از طرف برخی مدیران کل ۱۳۰ میلیارد آن به ما داده نشد که جای بسی تاسف دارد.
 
وی تاکید کرد: من جزو نماینده هایی نیستم که در عزل و نصب ها دخالت کنم، فقط برای تعامل نظرم خود را می گویم، ولی در جلسات متعدد به فرمانداران گفته ام برای پست ها حتما از نیرو های بومی استفاده کنند.
 
 الماسی در جواب خبرنگار مهر که از وی پرسید شما با شعار مشترک همیشه در دسترس به انتخابات آمدید اظهار داشت:  مردم می توانند از طریق مشاوران مطالب و مسائل را منعکس کنند؛  بعدا حجم کار و حجم تلفنها این قدر زیاد است نمی توان پاسخگوی همه تماس ها بود؛  در صح‌ن علنی مجلس هم بعضی وقتها آنتن دهی به دلیل پارازیت نمی توان پاسخ داد. از این به بعد تلاش می کنم بیشتر خودم و مشاوران پاسخگو باشیم .
 
نماینده جنوب استان بوشهر درباره شهر شدن بهارستان نیز گفت:  پرونده  ارتقا روستاهای بهارستان و بیدخون به شهر در کمیسیون های تخصصی دولت است بعد از تصویب در این کمیسیون ها؛  پرونده شهر شدن ابلاغ می شود.
[کد خبر:AJ25582]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # حشمت فردوس 1397-05-28 10:40
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
سرکار خانم الماسی محترم اولا شما به وزارتخانه ای دل خوش کرده اید که از پرداخت حقوق پرسنل پیمانکاری و قراردادی خود به شدت طفره میرود سری به همین پروژه های عسلویه که بیخ گوشتان است بزنید تا ببینید کارگران پیمانکاری چه زجری می کشند. مگر کارفرما وزارت نفت نیست؟ مگر بارها اعتصاب نکرده اند؟ مگر چندین و چند ماه حقوق این مظلومان با تاخیر در پرداخت مواجه نمیشود؟
دوما اگر نفت اینهمه دست و دلباز بود که 650 ملیارد پول بدهد برای پرداخت عوارض آلایندگی که حق قانونی مردم است اینهمه بامبول در نمی آورد تا کار به محاکم قضایی بکشد و عمده وقت برخی مسولین و به خصوص شورای شهر به صورت مداوم درگیر این قضیه باشد.
سوما اگر نفت قصد هرینه داشت تمامی پرسنلش را در شهر جم رها نمی کرد و با یک وام حداکثر 50تا 100 ملیونی روانه شهر جم جهت خرید آپارتمان نمی کرد تا از هزینه کردن برای موارد آموزشی و بهداشتی و حمل و نقل و....فرار کند.
رابعافرق آوردن بودجه روی کاغذ تا تخصیص کامل و قطعی و به موقع از زمین تا آسمان است وقتی به راحتی آب خوردن 130 ملیاردش اینگونه آب میرود پس باقیمانده اش هم به راحتی قابل آب رفتن است.
خامسا بر فرض محال اگر همه این 650ملیارد قطعی و واقعی هم پرداخت شود که هرگز اینچنین نخواهد شد، جبران حتی یک هزارم درصد از فجایع زیست محیطی و آسیبهای اجتماعی که نفت در جنوب استان به بار آورده نخواهد کرد.
در پایان عرض می کنم که توجیه شما در مورد پارازیت و عدم آنتن دهی و شلوغی اصلا و ابدا توجیه مناسبی در عدم پاسخگویی نیست مگر شما نمیدانستید که سرتان شلوغ خواهد شد و ممکن است مشکل آنتن دهی وجود داشته باشد پس چرا با شدت و حرارت و قاطعیت در جمع هزاران نفر فرمودید من سکینه الماسی همیشه در دسترس هستم. خانم الماسی مردم دیگر فریب این حرفها را نخواهند خورد مخصوصا فریب وعده های وزارت نفت که حاضر است جان بدهد اما حق و حقوق مردم را ندهد و بنابراین به طریق اولی به هیچ عنوان دیگر فریفته وعده های شما نخواهند شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب