00062858165.jpg

آينه جم: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: احکام قطعی اعضای باند رشا و ارتشا گمرک صادر شد.

به گزارش «آينه جم»؛ اردیبهشت ماه سال گذشته، دادستان بوشهر از بازداشت 7 نفر از کارشناسان و اشخاص ذی سمت در گمرک بوشهر خبرداد و گفت: پس از تفهیم اتهام به هر یک از آنان مبالغی بین 354 میلیون تا 14 میلیارد ریال قرار بازداشت موقت صادر شده است.


 
علی حسن پور گفت: در راستای مبازره با مفاسد اقتصادی پس از وصول گزارشی از یکی از مراجع نظارتی به عنوان ضابط قوه قضائیه مبنی بر اخذ رشوه توسط تعدادی از کارکنان گمرک بوشهر از ترخیص‌کاران و صاحبان کالا، موضوع به یکی از بازپرسان این دادسرا ارجاع و دستورات لازم جهت بررسی موضوع صادر شد.

حالا رییس کل دادگستری استان بوشهر از صدور احکام قضایی این افراد خبر داده که در ادامه می خوانید:

مجرم ردیف اول به پنج سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال ماخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی است.
جرم وی گرفتن رشوه به مبلغ یک میلیارد و 318 میلیون تومان بوده است.

مجرم ردیف دوم: سه سال حبس، 74 ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال ماخوذه و انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال.
این فرد به گرفتن رشوه به مبلغ یک میلیارد و 50 میلیون تومان محکوم است.

محکومان ردیف های سوم، چهارم، پنجم و ششم هر کدام به تحمل 2 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال ماخوذه، انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال و به جرم گرفتن رشوه به مبلغ 716 میلیون و 200 هزارتومان، 518 میلیون تومان، 250 میلیون تومان، 181 میلیون تومان محکوم شدند.

محکوم ردیف هفتم با اعمال مقررات تعدد جرم به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه، انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال و به جرم گرفتن رشوه به مبلغ 149 میبلیون تومان، به تحمل پنج سال حبس و 20 ضربه شلاق و به جرم معاونت در تحقق جرائم رشا و ارتشا از طریق وصول و ایصال وجه، محکوم شد.

مجرمان ردیف های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم این پرونده هر کدام به تحمل 6 ماه حبس، ضبط مال ناشی از ارتشا یا معادل آن در حق صندوق دولت و به ترتیب به جرم های پرداخت رشوه به مبلغ 210 میلیون تومان، 110 میلیون تومان، 800 میلیون تومان و چهار عدد سکه تمام بهار آزادی محکوم شدند.

حکم محکوم ردیف دهم با اعمال مقررات تخفیف مجازات به پرداخت 8 میلیون تومان جزای نقدی بدل از 74 ضربه شلاق و ضبط مال ناشی از ارتشا به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 110 میلیون تومان و یک دستگاه گوشی تلفن همراه اپل صادر شده است.

[کد خبر:AJ25849]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب