13961113000124PhotoH.jpg

 
 
 
آینه جم؛  بعد از درج خبر تنبیه بدنی یک دانش آموز مقطع ابتدائی روستای بهرباغ و انتشار وسیع آن در شبکه های اجتماعی؛  آموزش و پرورش جم جوابیه ای صادر کرد متن جوابیه بدین شرح است:
مدیر سایت آوای بوشهر 
 ضمن تقدیر از تلاش های جنابعالی و همکاران محترم در راه  رسالت سترگ رسانه ای، نکاتی در پاسخ به مطلب"دانش آموزان مدرسه بهرباغ شهرستان جم با کابل تنبیه شدند" جهت تنویر افکار عمومی و درج در آن رسانه تقدیم می دارد : 
در پی انتشار مطلبی در خصوص تنبیه بدنی دانش آموزان در شهرستان جم،  بررسی این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت.
 در بررسی های به عمل آمده، دانش آموز مذکور شناسایی شده، مدیر آموزش و پرورش،  اعضای انجمن اولیا ومربیان،  مدیر آموزشگاه و معلم نامبرده در منزل والدین دانش آموز حضور یافتند و از وی دلجویی کردند. 
 مدیریت آموزش و پرورش جم با ابراز تاسف از اتفاق به وجود آمده اعلام می دارد: با بررسی های انجام شده، این دانش آموز با خط کش توسط معلم تنبیه شده است و با وجود این که اولیای دانش آموز هیچ گونه شکایتی در این زمینه ندارند پرونده معلم خاطی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.
 خلیل نیکخواه مدیر آموزش وپرورش جم با تاکید بر  موضوع ممنوعیت تنبیه بدنی دانش آموزان، گفته بارها در جلسات، به صورت شفاهی و همچنین طی بخشنامه های مختلف این موضوع به اطلاع همکاران محترم فرهنگی رسانده شده است که تنبیه بدنی خط قرمز آموزش وپرورش محسوب می شود و در صورت بروز چنین اتفاقاتی با افراد خاطی وفق مقررات انضباطی برخورد خواهد شد. 
 در پایان آموزش و پرورش شهرستان جم از رسانه هایی که با انعکاس نقدها و آسیب ها به ارتقای امور آموزشی وپرورشی یاری می رسانند قدردانی
 می کند. 

تنبیه بدنی دانش آموزان با کابل.jpg

به گزارش آینه جم؛  روز گذشته معلم مدرسه بهرباغ شهرستان جم  3 نفر از دانش آموزان را با کابل مورد ضرب و شتم قرار داده است.
اولیا دانش آموزان شکایتی تنظیم کرده اند که شنبه هفته آینده تسلیم مراجع مربوطه می کنند.
گفتنی است تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس ممنوع است.
** آوای بوشهر
[کد خبر:AJ26304]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # منصف 1397-08-11 11:02
خبرنگاران لطفا صادق باشید

در پی درج خبر تنبیه دانش مدرسه بهرباغ، در کنار واقعیت تلخ تنبیه دانش اموز نکاتی قابل تامل نيز وجود دارد.

نکته اول: استفاده از کابل در تنبیه یک دروغ است ّ معلم در ساعت تدریس ریاضی ازرفتار های دانش اموز عصبانی شده و متاسفانه او رابا خط کش که وسیله کمک اموزشی درس ریاضی است تنبیه کرده است. و وقتی ابزار تبیه کابل معرفی می شود یعنی معلم از قبل قصد تنبیه دانش اموزان خاطی با این وسیله وحشتناک دارد .
نکته دوم :
اعلام شده بود سه دانش اموز که فقط یك دانش آموز تنبيه شده و مورد پر اهمیت تر اينكه اولیا گرامی و ارجمند در صورتی که فرزند دلبند تان نیاز به مصرف داروی خاصی دارد حتما به او بدهید تا مصرف کند .
دانش اموز تنبیه شده بسیار بیش فعال است ارام و قرار ندارد با اینکه پزشک متخصص برایش دارو تجویز کرده متاسفانه داروي خود را مصرف نمی کند خانواده نیز،اعلام نا توانایی خوراندن قرص به او را ندارند .
سال قبل نیز این دانش اموز برای سایر دانش اموزان مشکل ایجاد کرد كه از ولی خواسته شده دارو هایش به مدرسه بدهد تا مدرسه این کار را انجام دهدکه متاسفانه این کار نکرد .
کاش،یک خبر نگار قبل از درج خبر خودو قبل از،اینکه ابروی یک روستا یک شهر و حتی یک شخص را به حراج بگذارد در مورد صحت و چرایی آن خبر بیشتر دقت می کرد .
مهمترین وظیفه یک خبرنگار تنویر افکار عمومی است نه تشکیک افکار عمومی .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب