00000009708300001190hotoH.jpg

 

آینه جم:  شب گذشته، کنسرت محسن ابراهیم زاده خواننده ی پاپ کشورمان با حضور جناب خان در شهرک پردیس جم برگزار شد که جمی ها حق تماشای این مراسم را نداشتند و از طرفی به نظر می رسد این کنسرت بدون مجوز قانونی برنامه ی خود را اجرا کرده است.

به گزارش آینه جم، طی روزهای گذشته سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم در مصاحبه ای با انتقاد از رفتار های شهرک پردیس جم وابسته به پتروشیمی ها تاکید کرده بود که برگزاری کنسرت محسن ابراهیم زاده مجوز قانونی ندارد و از اجرای آن جلوگیری می کنیم.

اتفاقی که بر خلاف صحبت های سرپرست ارشاد جم انجام شد و کنسرت محسن ابراهیم زاده خواننده ی پاپ پرهوادار و محبوب کشورمان شب گذشته در این شهرک برگزار شد و اقدامی هم برای جلوگیری از اجرای آن صورت نگرفت.
اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جم تاکنون اعلام نکرده که این مراسم سرانجام مجوز قانونی دریافت کرده یا نه؟ که اگر مجوز این مراسم صادر نشده باشد نشان می دهد مسئوولان جم در برابر یکه تازی و جولان نفت و گازی ها علی رغم صحبت ها و مصاحبه های تند اما در عمل کاری از آن ها بر نمی آید و نفت و گازی ها به یکه تازی خود ادامه می دهند!
اما موضوع مهم تری که دل مردم و به خصوص جوانان شهرستان جم را آزار می دهد این است که در طول سال برنامه های مفرح و شاد فراوانی در شهرک های وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی ها در شهرستان جم برگزار می شود و جوانان جمی حق دیدن و تماشا ندارند.
در مراسم شب گذشته علاوه بر محسن ابراهیم زاده خواننده ی پاپ کشورمان، جناب خان نیز حضور داشته است و در طول سال مجری ها، خوانندگان و... زیادی به جم سفر می کنند که جمی ها حق دیدن آنها را ندارند و گاها نیز برخی برنامه های نفت و گازی ها در سکوت کامل برگزار می شود!
دیشب تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان جمی برای تماشای کنسرت محسن ابراهیم زاده به شهرک پردیس رفته بودند که از ورود آنها به سالن توسط حراست این شرکت ممانعت شد.
اینکه در شهرستان کوچکی همچون جم چنین تبیعض هایی وجود داشته باشد و در طول سال کارکنان نفت و گازی به همراه خانواده هایشان شاد و خوشحال باشند اما خانواده های جمی که اکثرا کم درآمد و از اقشار ضعیف جامعه هستند نیز هیچ برنامه ی مفرح و شادی برایشان تدارک دیده نشود و تنها خوشحالی شان در بازی های خانگی پارس جم در طول سال باشد بسیار دردناک و تاسف آور است.
این تبیعض بزرگ میان نفت و گازی ها با مردم عادی به عینه قابل مشاهده است و جوانان تحمل این تبیعض ها و بی عدالتی ها را ندارند.
در روزهایی که به دلیل تورم و گرانی و بی ثباتی بازار، مردم به آرامش و شادی و اتحاد نیاز دارند اما عده ای در جم با گسترش تبعیض ها میان افراد غنی و فقیر به دنبال این هستند که این اتحاد را از بین ببرند! این روزها جوانان و خانواده های جمی نیز حق شادی دارند و حق دارند که در کنار خانواده های خود شاد و خوشحال باشند ، مگر جمی ها چه فرقی با کارکنان و پرسنل نفت و گازی ها دارند؟
هفته وحدت به زودی آغاز می شود و چه بهتر است آقایان مسئوولی که برنامه های شاد و مفرح برای کارکنان خود برگزار می کنند به فکر این باشند تا یک شب نیز این مراسم در شهر جم برگزار شود و مردم و اهالی شهر و روستاهای جم نیز بتوانند برای ساعاتی مشکلات خود را فراموش کنند و در روز تولد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به شادی بپردازند.

باز هم تاکید می کنم این روزها مردم کشورمان به اتحاد، همدلی، امید به آینده و شادی نیاز دارند و اگر مسئولینی بخواهند شادی ها را صرف عده ای خاص کنند و مردم را از خوشحالی محروم کنند قطعا در حق خود و مردم خیانت کرده اند و اهالی جم رفتار های آنان را فراموش نخواهند کرد.

یادداشت: رضا رئیسی/فارس

[کد خبر:AJ26544]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # شهروند جمی 1397-08-30 13:42
با با همه ما از ضعف و بی عرضگی مسئولین شهرستان و استان خبر داریم اینها جرات هیچ گونه دفاع ازحقوق مردم بومی ندارند اگر اینطور نبود هرروز دست گدایی پیش اونها برای تامین اعتبار تیم پارس پیش انها دراز نمی کردند
بابا تا کی میخوایم به این باور برسیم اینها حق ما است ما تامین کننده بالای 70درصد بودجه مملکت هستیم اونوقت حتی اعتبارمان حتی به اندازه درصدی از اعتبار شهروندی که در دورترین نقطه این مملکت زندگی میکند نیست وقتی میبینیم وضعییت راه اهن استانمان اینه یا فرودئگاه و سایر موارد اینه انوقت رییس جمهور در اذربایجانئ غربی اونهمه پروژه مثل راه اهن و ..... افتتاح میکنه با ان درامدی که برای کشور داره باید بریم نابود بشیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # علی 1397-08-30 16:08
شما اگر دم از همدلی بین پتروشیمی ها و مردم جم می‌زنید اول مثال مثل گرانی بیشتر اجناس مثل میوه و پوشاک نسبت به سایر شهرهای استان رو بررسی کن بعد بیا بگو همدلی مورد بعد چقدر مردم جم اقشار ضیفی هستن والا در این شهر جدید ترین ماشین ها و موتور ها دیده میشه که حتی در تهران و شیراز و اصفهان هم نیست مورد بعدی اگر پتروشیمی ها و گاز و نفت نبود الان نه تو بودی نه شهر جم نه تیم پارس جنوبی پس تفرقه افکنی نکن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # اصغر 1397-09-01 08:08
چرانمیگی اگرنفت وگازنبود یکی مثل شماهم نبودید.باپارتی مفت اینجا میخورید ومیخوابید بعد میگید اگه ........نبودجم نبود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # محسن 1397-08-30 16:27
با سلام خدمت ادمین
این جشن اصولا در تمام شهرهای ایران به اسم شکوفه های انقلاب برگزار میشه و در تمامی این جشن ها فقط کارمندان بعلاوی مهمان حضور دارن حتی در آنجا هم باید دعوت نامه برای ورود داشته باشی مثلا حتی در بوشهر هم برگزار میشه پس جوانان بوشهری هم باید اعتراز کنن اگر اتفاقی در حین جشن افتاد بنظر شما ادمین کی باید جواب گو باشد بهتر نیست به مسؤولان جم گشو ظبت کنید که آنها هم می‌توانند کنسرت برگزار کنن با تشکر روزی که در جم کنسرت ایجاد شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شهروند جمی 1397-09-01 07:31
در جواب علی اقا باید بگم تفرقه افکنی یعنی چه تا کسی بخواد حقیقت بیان کنه امثال جنابعالی ی مارکی بهش میچسپونی بعدش عامل این گرونی ها و نابسامانی بازار فکر میکنی کیه ؟ مگر همین نفت و گاز نیست همچنین میفرمایی اگر نفت و گاز نبود نه تو بودی و .... نه پارس حتما جنابعالی نمی دونی توتمام مملکت ما که ادم زندگی میکنه به واسطه وجود نفت و گاز است در پاسخ جنابعالی باید بگم اگر جم و عسلویه و کنگان و این شهرستانها نبود اصلا نفت و گازی وجود نداشت این نفت و گاز جزء خاک این مناطق است ولی متاسفانه .....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # سعید 1397-09-01 14:24
سلام
من خودم یکی از کارکنان نفت و گاز ولی از نوع پیمانکاری هستم و با وجود اینکه با نفرات رسمی در یکجا کار میکنیم ولی به ما هم سهمیه ندادن و نمیدهند. من هم با نظر شما موافقم و باید تدابیری اندیشه شود که اینگونه مراسمات از طرف ارگانهای شهری برای جوانان و اهالی شهر جم برگزار گردد. همانطور که با ساکن شدن شرکتی ها در شهر جم سرانه درامد ارگانها از جمله شهرداری و اداره مالیات بیشتر شده بخشی از این درآمدها صرف ایجا جنگ های شادی شود. به امید رفع تبعیض.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب