13971015000491_Test_PhotoH.jpg

 

آینه جم:  مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: 98 کلاس درس در شهرستان کم داریم که ۵۰ مورد آن مربوط به شهر جم است و چالش جدی برای آموزش و پرورش به وجود آمده است.
به گزارش آینه جم،  خلیل نیکخواه پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: بزرگترین دغدغه آموزش و پرورش شهرستان کمبود فضای آموزشی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم افزود: 98 کلاس درس در شهرستان کم داریم که ۵۰ مورد آن مربوط به شهر جم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ کلاس در دست ساخت است بیان کرد: 5 مدرسه در قالب بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت است که دو مدرسه پیمانکار مشخص شده و ۳ مدرسه هم تجدید مناقصه شده و به زودی پیمانکار معرفی می شود.
نیکخواه ادامه داد: برای سال آینده در برخی مدارس نیاز به افزایش کلاس داریم با توجه به افزایش دانش آموز در سال جاری آزمایشگاه و نماز خانه برخی مدارس تبدیل به کلاس درس شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک مدرسه در روستای باریکان سه مدرسه در دو شیفت دایر است که هم شیفت بودن مقاطع مختلف آسیب های اجتماعی هم به همراه دارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم افزود: در حال حاضر نه شهر جا دارد نه روستا و اگر اقدامی صورت نگیرد سال آینده با چالش جدی هم در شهر هم روستا مواجه خواهیم شد و مدارس اطراف شهر جم هیچ گونه امکان افزایش دانش آموز ندارد.
وی اظهار داشت: سال تحصیلی آینده ۴۱ معلم باز نشسته خواهند شد که بیشتر آقایان هستند و سال تحصیلی آینده بیشتر مدیران مدارس به علت بازنشستگی تغییر خواهد کرد.
نیکخواه افزود: اگر مدارس نفت اجرا شود و در سال آینده هم اعتبارات بسته ۶۰۰ میلیاردی نفت با همراهی نماینده مجلس اختصاص یابد مشکلات فضای آموزشی جم رفع می شود./ فارس 
[کد خبر:AJ26959]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب