73091396062418233456711933134.jpg

 

آینه جم:  عباس محدث زاده: 
  پنج شنبه هفته گذشته، شهر جم میزبان مهمترین رویداد باشگاهی ایران بود. روزی که برای تیم پایتخت نشین شادی آفرین و دلگیرکننده برای تیم استانمان بود؛ چون که شاهد غریبه پرستی و خودی گریزی بودیم.
در روزی که چشم همه ایران به سمت جم بود، ورزشگاه تختی به جای آنکه سراسر زرد پوش شود، به رنگ قرمز پرسپولیس در آمد. 
باید گفت که ما یاد گرفته ایم فقط نق بزنیم و فریاد وامصیبتا سر دهیم که چه مسئولین بی کفایت و بی قابلیتی داریم که پارس به بیماری بی پولی دچار شده، ولی نوبت به خودمان که می رسد به طوری عجیب شانه خالی می کنیم. 
شاید اگر یک آذری زبان و حتی  یکی از ساکنان شهرستان های شمالی استان، در غروب پنج شنبه وارد ورزشگاه تختی شهر جم می شد، در اولین نگاه، تصور می کرد به جای ورود به ورزشگاه تختی جم، اشتباهاً وارد ورزشگاه آزادی تهران شده است.
با وجود این که بخش اعظم ورزشگاه در اختیار هواداران قرمز پوش قرار داده شده بود اما در اندک سهم تعلق گرفته به هواداران تیم پارس هم تعداد زیادی با لباس قرمز دیده می شد. تاسف بار تر همین اقلیت زردپوش هم گویی بر دست و دهانشان قفل و زنجیر شده بود و هیچ شعار هماهنگ و فریاد تشویقی از آنها بر نمی آمد.
از رنگ پوست و لهجه هواداران می شد به این واقعیت پی برد که اکثریت افراد حاضر در جایگاه پارسی ها را مردمانی از جنوب استان تشکیل داده بود. چه آنهایی که لباس طلایی پارس را بر تن داشتند و چه آنهایی که قرمزپوش بودند، اما همین جنوبی ها هم قبل، در حین و بعد از اتمام بازی تمام تلاش و هم و غم و داد و فریادشان متوجه تیم پایتخت نشین بود. پرسپولیس در روز پنج شنبه در خانه بازی می کرد و پارس در غریبانه ترین نقطه دنیا.
 

قطعا در اینکه پرسپولیس به امتیازات این بازی حساس نیاز داشت و پارس نه در منطقه سقوط بود و نه در کورس قهرمانی، شکی نبود. ولی مدعیان این بهانه ها و باورها کافی است فلش بکی بزنند به بازی رفت بین پرسپولیس و پارس جنوبی جم در فصل گذشته لیگ برتر، جایی که پارس و پرسپولیس در رده های اول و دوم جدول لیگ برتر قرار گرفته بودند و برای قهرمانی نیم فصل اول می جنگیدند و در آن بازی هنگامی که در دقیقه نود و n اُم، پرسپولیس گل برتری خود را وارد دروازه پارس کرد، بخش عظیمی از ورزشگاه از جای خود بلند شده و به شادی پرداختند و هل هله گویان ورزشگاه را ترک کردند.
به طور قطع اگر به جای بازی بین پرسپولیس و پارس جنوبی جنوب استانمان، بازی بین پرسپولیس و یکی از تیم های شمال استان فی المثال شاهین بوشهر، پرسپولیس برازجان و ... برگزار می شد، علاوه بر آنکه اجازه ورود بیش از حد هواداران سرخپوش را به ورزشگاه نمی دادند، خود نیز با تمام وجود و جان و دل از تیم شهرشان حمایت می کردند تا از دل آنها حسین ماهینی ها، مهدی قائدی ها و محمد دانشگرها بیرون آیند، همانطور که با این روحیه همدلی، اتحاد، وفاق و یکرنگی، اکثریت مناصب سیاسی استان را در دست گرفتند.
تیم پارس با وجود این که همگی پشتش را خالی کرده ایم، از  هوادار تا مسئولان که به هر نحوی که دوست دارند با آن برخورد می کند، قطره ای از ثروت هنگفت پارس جنوبی به این تیم تزریق نمی شود، تمریناتش در تهران برگزار می شود ولی باز در طی همین دو سالی که به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرده، چندین بازیکن بوشهری را همچو پورامینی، دشتی، صالحی به سطح اول فوتبال ایران معرفی کرده است حالا فرض کنید اگر از این تیم حمایت می شد و با تمام توان هوای این تیم را داشتیم چه می شد!
شاید تیم پارس جنوبی جم کودکی نوپا و متولد دیروز باشد ولی زاده منطقه ی ماست. باید با تمام وجود پشت تیم ها و گروه ها و افراد موفق شهرمان بایستیم تا هم برای کلان شهر نشینان به اثبات برسانیم که با وجود تفاوت زیاد امکاناتی، ما می توانیم به قله قافتان برسیم و هم این بچه ها الگوهایی برای نسل آینده ما باشند تا در سال هایی نه چندان دور، به جای شادی برای قهرمانی تیم پایتخت نشین ، "دینگو ماروی شریفیان" را برای فرزندان شهرمان بخوانیم.
[کد خبر:AJ28377]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # ابراهيم مرادی 1398-02-30 23:19
بله خیلی باعث تاسف است که تیم پارس جم تو شهر خودمان غریب باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # یوزارسیف حکیم 1398-02-31 01:02
اگه این بازی تو هرکدوم از شهرهای دیگه برگزار میشد قطعا همین بود چون بازی قهرمانی و اهدا جام قهرمانی بود و قطعا همه از شهرهای اطراف شهر میزبان میومدن،درضمن از ماست که برماست وقتی ما میگیریم تو خونه میخوابیم و هیچ اهمیتی به تیم نمیدیم خب حتما بیشتر از نصف ورزشگاه میشه تیم حریف،البته مدیریت باشگاه هم میخواد بلیط های بیشتری فروش بره که یه مبلغی بیشتر به باشگاه تعلق بگیره و براش فرقی نداره هوادارای تیم حریف بخرن یا که پارس ولی قطعا اگه مردم وهوادارها میومدن قطعا اینطور نمیشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # جام جم 1398-02-31 11:19
فکر می کنم دیگه خیلی دارند رو این موضوع فرافکنی می کنند . کسب امتیاز پارس هیچ تاثیری در سرنوشت و جایگاه این تیم در جدول نداشت ولی برای پرسپولیس خیلی تاثیر داشت خوب اگر بازی مساوی میشد خیلی بهتر بود که نشد . اگر ابتدا ، میانه یا مقطع حساسی برای پارس بود این یادداشت درست بود و منطقی نه ابن مقطع بی تاثیر . هر تماشاگر ایرانی در درون تود علاوه بر تیم شهرش ، بک استقلال و پرسپولیس دارد و هیچ کس نمی تونه ابن موضوع رو انکار کند و به نظرم دامن زدن به ابن بحث در چنین موقعیتی فقط و فقط کار طرفداران استقلال هست که به شدت از قهرمانی پرسپولیس آن هم در شهر جم برافروخته شده اند و با این گونه نوشته ها دادند خودشون رو تسکین می دهند و گر نه همه پارسی هستبم به جاش و به موقعش .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # امید 1398-02-31 18:42
کاملن با شما مخالفم.ماها ايرانيا قبل از اینکه طرفدار پارس یا پدیده یا هر تیم دیگه باشیم یا پرسپولیسی هستیم یا استقلالی.این بازی هم پای قهرمانی پرسپولیس در وسط بود و واسه پارس اهمیتی نداشت و قطعن تمامی کسانی که هم پارسی بودند هم پرسپولیسی قطعن این بازی هوادار پرسپولیس بودند و دوست داشتن پرسپولیس برنده بشه.من خودم سه بازی قبل که این دو تیم با هم بازی کردند صد در صد میخواستم پارس ببره در صورتی که بیست و پنج ساله پرسپولیسی هستم.اما این بازی ضد ذر صد دوست داشتم پرسپولیس ببره و قهرمان بشه. شاید دیگه هیچ وقت این شرایط واسه جم پیش نیاد پس خوشحال باشیم نه اینکه تفرقه پراکني کنیم.حتی اگه استقلال هم بود شرایط همین میشد .نه شما که طرفدار استقلالی حق نداری شاکی بشی که چرا همه هوادار پرسپولیس بودند.و نه هیچ هوادار پرسپولیس حق نداره اگه شرایط مشابهی برا استقلال رخ بده شاکی بشه که چرا همه هوادار استقلال بودند. شرابط آین بازی خاص بود و نباید به هوادار خرده گرفت که چرا هوادار پرسپولیس بودند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ایمان 1398-03-14 03:08
تیمی که هوادارانش تمایل به سرخابیها دارند همون بهتر که سقوط کنه به رده های پایین تر، مثل فجرسپاسی شیراز که غلام پیروانی میگفت تو شهر خودمون غریبیم،،،، به امید سقوط پارس جم به لیگ دو
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سوزش به این حد 1398-03-05 09:04
نه برما و نه برهیچ کس پوشیده نیست که پرسپولیس بزرگ پرهوادارترین تیم اسیاس نه تنها تو جم که هر شهری بره طرفدار بیشتری داره اگر قانون 10درصد هوادر میهمان نبود تو تمام شهرها حتی تو تبریزتیمش تراکتور سازی که بعد منچستر اوله تماشاگر بیشتری داره نمونش دربی که تو تبریز برگزار شد 95درصد تماشاگراشون پرسپولیس ی بودن حالا شما اقای عباس محدث زاده که قشنگ مشخصه یا کیسه کشی یا شله زردی یا سوراختوری واینو میدونم که طرافدار تیم پارس نیستی در ضمن اگر طرفدار تیم پارس جنوبی باشی اینو بدون که برابر کیسه تو ازادی نصف تماشاگراتون پرسپوليس ی بودن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب