2023382.jpg

 

 

 

آینه جم  - رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پذیرش و درمان بیماران سرطانی غیربومی در بوشهر افزایش چشم گیری داشته است.

به گزارش آینه جم؛  مجید اسدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیماران ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: پذیرش و بستری بیماران برای گذراندن دوره درمانی، گسترش توریسم سلامت را در پی خواهد داشت و درنتیجه استان بوشهر نیز از رونق توریسم درمانی بهره خواهد برد.

اسدی بیان کرد: بیماران با تومورهای غدد عصبی، تومورهای پیشرفته پروستات، تیروئید، برخی تومورهای مغزی در بزرگ‌سالان، تومورهای سیستم عصبی و فوق کلیوی در اطفال، متاستازهای استخوانی و برخی تومورهای خوش‌خیم نظیر رماتیسم پیشرفته تحت درمان قرارگرفته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک درمان سرطان‌های لنفوم مقاوم به درمان در مرکز ترانوستیک آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: امروزه یکی از مباحث به‌روز پزشکی نوین استفاده از روشی است که مرحله تشخیص و درمان در یک فرآیند و هم‌زمان صورت می‌گیرد که این روشترانوستیک نامیده می‌شود.

۶۴ درصد از بیماران غیربومی هستند

اسدی ادامه داد: با افزایش پذیرش و درمان بیماران سرطانی غیربومی استان در سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ بیمار سرطانی توسط متخصصین بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درمان شدند.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۶۴ درصد از بیماران پذیرش‌شده در بخش ترانوستیک غیربومی هستند که از بیست استان کشور نظیر تهران، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان، یزد، لرستان و ایلام به این مرکز مراجعه کردند.

افزایش پذیرش بیماران خارجی

اسدی با تشکر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بیان داشت: در سال ۹۷ علاوه بر افزایش پذیرش بیماران غیربومی استان، پذیرش بیماران خارجی نیز افزایش یافت.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی تیم فوق تخصصی گفت: از ابتدای راه‌اندازی مرکز درمانی بیماران سرطانی با مواد رادیو نوکلوئید، خدمات فوق تخصصی با همت متخصصان رشته‌های مختلف و در قالب کار گروهی به بیماران و مراجعه‌کنندگان این مرکز ارائه می‌شود.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تنوع خدمات درمانی ارائه‌شده برای بیماران سرطانی در استان بوشهر افزود: اکثر درمان‌های رایج دنیا در مرکز جامع درمانی پزشکی هسته‌ای استان بوشهر با حضور متخصصان سرطان‌شناسی اطفال و بزرگ‌سالان، مغز و اعصاب، قلب، کلیه و مجاری ادراری، غدد، پاتولوژی و پزشکی هسته‌ای صورت می‌پذیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: بخش ترانوستیک مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در درمان برخی از سرطان‌ها پیشگام شده است.

وی با اشاره به هزینه بالای این نوع درمان در خارج از کشور گفت: دوره درمانی بیماران با این روش درمانی در خارج از کشور بالغ‌بر پنجاه‌هزار یورو است که با انجام این درمان‌ها در کشور از خروج قابل‌توجه ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

[کد خبر:AJ28449]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # علیرضا 1398-03-07 07:45
درود بر پرفسور اسدی افتخار کشور جمهوری اسلامی ایران و مالچه . خدا قوت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب