00000000000002185981.jpg

 

آینه جم:  نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس گفت: در جلسه فوری که امروز با مسئول دفتر رئیس جمهور برای رسیدگی به موضوع عوارض آلایندگی منطقه ویژه انرژی پارس،‌ داشتیم، بنده مطرح کردم که اگر قرار است عوارض آلایندگی عسلویه به استان‌های همجوار تعلق گیرد بهتر است فلرهای آلاینده جمع آوری و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مجوزهای زیست محیطی خود را به روز کنند.
 
به گزارش خبرنگار آینه جم؛  سکینه الماسی  در تشریح نشست با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور،‌ اظهار داشت: در جلسه فوری که امروز با مسئول دفتر رئیس جمهور برای رسیدگی به موضوع عوارض آلایندگی منطقه ویژه انرژی پارس،‌ داشتیم، بنده مطرح کردم که اگر قرار است عوارض آلایندگی عسلویه به استان‌های همجوار تعلق گیرد بهتر است فلرهای آلاینده جمع آوری و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مجوزهای زیست محیطی خود  را به روز کنند.
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس افزود: اولویت حق عوارض آلایندگی با مردم جنوب استان بوشهر و شهرستان هایی است که بیشترین تاثیرپذیری را دارند و پس از آن حق مردم استان بوشهر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر جزئیات نشست مذکور، بیان کرد: عوارض آلایندگی حق کسانی است که در زیر فلر زندگی و ریه‌های خود را از دست می‌دهند و بیماری‌های پوستی گرفته‌اند.
الماسی اضافه کرد: این نکته هم عنوان شد که وقتی سازمان محیط زیست هیچ شاخصی برای پایش ندارد و در اتاق خلوتی در تهران تصمیم می گیرند، مسلم است که ما با تمام توان مقاومت می‌کنیم.
نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین عنوان کردم که تصمیماتی که مربوط به مسائل حیاتی مردم منطقه است باید با بررسی‌های دقیق و علمی نه با رابطه‌های رانتی و منفعت طلبانه اتخاذ شود.
الماسی در پایان خاطرنشان کرد: نهایتا در نشست عنوان کردم که اگر کل عوارض آلایندگی یک سال تماما به عسلویه تعلق گیرد این پول ساخت یک بیمارستان مجهز برای درمان بیماری های مردم عسلویه را هم تامین نمی کند.
** فارس
[کد خبر:AJ28472]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب