0000000000067.jpg

 

 

 

آینه جم: جوابیه روابط عمومی شهرداری جم پیرامون یک خبر:
سردبیر محترم سایت خبری آینه جم
با سلام 
احتراما نظر به انتشار مطلبی با عنوان " شوی بزرگ شهرداری جم؛ نویسنده، کارگردان و نقش اول صدرالله حیدری" در آن رسانه، دستور فرمایید حسب قانون مطبوعات جوابیه زیر منتشر شود.
نظر به انتشار مطلبی با عنوان " شوی بزرگ شهرداری جم؛ نویسنده، کارگردان و نقش اول صدرالله حیدری" در سایت خبری آینه جم، ذکر نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی ضروری است: 
 
اول: شهرداری جم طی دو سال گذشته، گام های بزرگی را برای توسعه عمران و آبادانی شهر برداشته است و با نگاه کلان نگرانه تلاش کرده پروژه هایی را در دستور اجرا قرار دهد که منافع عمومی وسیع داشته و بتواند در آینده جوابگوی نیاز شهر در حال توسعه ی جم باشد. طبیعی است که اجرای پروژه هایی با اعتبارات چندین میلیاردی که در گذشته مسبوق به سابقه نبوده، زمان بر است اما همانقدر که ریسک اجرای چنین پروژه هایی بالاست نتایج آن بسیار شیرین و دلچسب است و نگاه شورا و شهرداری این بوده که در کنار پروژه های کوچک، پروژه های زیرساختی بزرگ اجرایی شود.
پروژه هایی مثل مجتمع فرهنگی هنری شهرداری، پارکینگ طبقاتی، تقاطع غیر همسطح، مجتمع اداری تجاری بهارستان، استخر سرپوشیده، فاز دوم تپه چگاسه، هتل سه ستاره شهرداری جم، بلوار غدیر و بسیاری دیگر از پروژه های ریز و درشت دیگری که در سطح شهر در حال اجراست نوید بخش روزهای بسیار روشنی برای شهر جم است هر چند ممکن است به دلایلی روند اجرای این پروژه ها با تاخیر مواجه شود.
 
 
 
دوم: این نکته را نباید از نظر دور داشت که امروز شرایط کشور، شرایط ویژه ای است و بسیاری از شهرداری ها در سطح کشور با بحران در تکمیل پروژه ها مواجه شده اند.
بسیاری از پروژه های بزرگ شهر جم که در اواخر سال 1396 کلنگ زنی شد به فاصله چند ماه با افزایش سه برابری هزینه تمام شده مواجه شد که بسیاری از برنامه ریزی های مالی شهرداری و انگیزه پیمانکاران را با چالش جدی مواجه ساخت. 
فقط کافی است به این نکته توجه شود که برآورد مجتمع فرهنگی هنری شهرداری جم با نقشه کنونی، حدود 6 میلیارد تومان بوده که این رقم امروز به بالغ بر 15 میلیارد تومان رسیده است اما شهرداری خود را مکلف به اجرا می داند و از تمام ابزارهای قانونی برای کمک به پیمانکاران و اجرای سریع تر پروژه ها با وجود شرایط موجود استفاده می کند.
 
سوم: بخشی از تاخیر در تکمیل پروژه های کلان شهری، ناشی از شرایطی خارج از اختیار شهرداری و شوراست که برای نقد صحیح نیاز به اشراف به این معذورات است.
برخی از این شرایط شامل مواردی چون افزایش ناگهانی قیمت های تمام شده و مشکلات اعتباری پیمانکاران، تغییر در اجرای پروژه با توجه به چشم اندازهای جدید برای توسعه شهری، طولانی شدن زمان برخی استعلام ها از دستگاه های اجرایی و نظارتی، ایجاد برخی مشکلات ناخواسته و پیشبینی نشده مثل معارضین ملکی و ... است که در مورد پروژه های شهری جم هم مصداق دارد هر چند تلاش شده با وجود همین مشکلات، پروژه ها فعال باقی بماند.
 
چهارم: در مورد مجتمع فرهنگی هنری شهرداری جم، پروژه بزرگی است که در ابتدا، در زمینی به مساحت حدود  2 هزار متر مربع پیش بینی شد اما با توجه به افزایش گنجایش سالن، از طریق سامان دهی رودخانه مجاور، هزار و 500 متر مربع به مساحت زمین افزوده شد و در کنار این پروژه پارکی هم به مساحت هزار و 400 متر مربع تعریف شده است. 
هم اکنون مراحل پایانی آماده سازی زمین انجام شده و به زودی فنداسیون پروژه اجرایی می شود.
پل بهر باغ از پروژه هایی است که با همکاری شهرداری اجرایی شده اما در مسیر اجرا با شرایطی مثل جابجایی خط انتقال گاز، استعلام دفتر فنی برای اتصال پل قدیم به جدید و معارض مواجه شد و این پروژه را در مقاطعی متوقف کرد. این پروژه نیز طی روزهای آینده با عملیات اجرای آسفالت به پایان می رسد.
هتل سه ستاره شهرداری جم، که پیش از دور پنجم شورا در حد مهانسرا تعریف شده بود در حین اجرا با توجه به ضرورت های چشم انداز شهری، به هتل سه ستاره ارتقا یافت و همین موضوع و افزایش شدید قیمت تمام شده هم پروسه اجرا را با تاخیر مواجه ساخت اما خوشبختانه، پروژه در مرحله تجهیز است و به زودی به اتمام می رسد.
تقاطع غیر همسطح مرکز شهر جم در مراحل پایانی مطالعه است و به زودی با اتمام مطالعه و اخذ تاییدیه های فنی در مسیر اجرا قرار می گیرد.
بسیاری از پروژه های ریز درشت دیگری هم طی دو سال گذشته اجرایی شده که از جمله این موارد می توان به بهسازی و تعریض پل شهيد علمداري، اجرای پل شهداي منا،اجرای سه دستگاه پل در انتهاي بلوار غدير، اجرای فاز دوم بلوار شهید چمران، احداث بلوار ٤٥ متري وليعصر
، احداث پارك محله اي وليعصر و ... اشاره کرد.
سایر پروژه های نامبرده شده در متن که بدون اغراق از پروژه های بزرگ در سطح استان محسوب می شود با همت شورا و شهردار و همکاران در شهرداری، به صورت فعال در حال اجراست هر چند برخی تاخیرهای صورت گرفته ناشی از شرایط اقتصادی کشور، زمان بندی اجرا را دچار مشکل کرده اما قطعا این پروژه های بزرگ، در آینده، آثار ماندگاری برای شهروندان عزیز جم خواهد بود.
 
پنجم: شهرداری و شورای شهر جم علاوه بر توجه به پروژه های کلان زیرساختی، در عرصه های فرهنگی ورزشی هم نگاه ویژه ای داشته و در بسیاری موارد به کمک سایر دستگاه ها برای توسعه فرهنگی و ورزشی نیز آمده است که ترمیم و بهسازی چمن های ورزشی شهر از جمله این موارد است. هر چند پروژه های بزرگ دیگری نیز در حوزه فرهنگی ورزشی در دست اجراست که کمک بزرگی به توسعه شهری جم می کند.
 
ششم: مجموعه شورا و شهرداری باور راسخ دارند که کارهای بزرگ باید اولویت برنامه های شهرداری باشد ولو اینکه مسیر سختی پیش روی اجرا باشد و مستلزم شنیدن نقدهای تند از سوی ناقدان باشند. که گرچه کارهای کوچک، دلگرمی و تمجید به همراه دارد اما کارهای بزرگ اعتماد و امید را به جامعه تزریق می کند. 
اینکه طی دو سال، پروژه هایی با این بزرگی در دست اجرا قرار گرفته نوید بخش روزهای شیرینی برای شهر جم است که قطعا تکمیل این پروژه ها با همدلی و همراهی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه، به ویترین توسعه شهری جم بدل خواهد شد.
بدیهی است که عملکرد شورا و شهرداری جم بی نقص نیست و قطعا همه شهروندان و اصحاب رسانه حق بزرگی دارند که اقدامات ناشده را مطالبه گری کنند و مجموعه شهرداری را به پاسخگویی صریح و شفاف فرابخوانند. نقد را ولو تند و گزنده، لازمه توسعه جامعه و بهبود عملکردها می دانیم و قطعا ناقدان را شایسته احترامی فراتر...
روابط عمومي شهرداري وشوراي اسلامي شهرجم
[کد خبر:AJ28845]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # احمد 1398-04-17 16:17
درود بر اینه جم، ک زبان مردم هستید ، تشکر ویژه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رضایی م 1398-04-21 13:13
مرسی
شهرداری تعطیله تعطیل
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب