963277_586.jpg

 
 
آینه جم : 3 روز مانده به اجرای طرح عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت شخصی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌دلیل ازدحام مردم برای دریافت رمز کارت خود، اعلام کرد: برای فعال‌سازی رمز کارت الزامی به مراجعه به ادارات این شرکت نیست.

به‌گزارش « آینه جم »؛ قرار است عرضه سوخت بنزین از 20مردادماه با کارت‌های شخصی هوشمند سوخت اجرایی شود و به‌تدریج کارت جایگاه‌داران حذف شود.

در روزهای اخیر بسیاری از شهروندان که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده بودند، به مراکز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراجعه کرده بودند.

اما حالا به‌دلیل ازدحام جمعیت و آماده نبودن زیرساخت‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از تصمیم قبلی خود عقب‌نشینی و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای رفاه حال مردم و به‌منظور دسترسی آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت، از تاریخ ۱۶مرداد تا ۱۶شهریورماه امسال، مالکان خودروهایی که رمز کارت هوشمند سوخت خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند با وارد کردن رمز پیش‌فرض 4رقم سمت راست کد ملی شخصی که کارت هوشمند سوخت به‌نام آن صادر شده است، رمز کارت هوشمند سوخت خود را فعال‌سازی کنند.

مالکان خودروها برای درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی، می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰، درخواست کارت هوشمند سوخت المثنای خود را ثبت کنند.

دسترسی آسان به رمز کارت‌سوخت

خودروهای فاقد کارت چه می‌شود؟
گم شدن کارت، یکی دیگر از گرفتاری‌های رایج مالکان خودرو در روزهای اخیر بوده که طبق ضوابط اعلام شده اگر فردی کارت سوخت قبلی خود را گم کرده‌ و برای کارت سوخت المثنی اقدام کرده باشد، می‌بایست در زمان تحویل کارت سوخت ۱۰هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و پست آن، به مأمور پست بپردازد تا به‌حساب شرکت ملی پالایش و پخش واریز شود.

کارت سوخت جایگاه‌ها چه می‌شود؟
به نوشته همشهری، تنها چند روز تا الزامی شدن استفاده از کارت سوخت باقی مانده اما هنوز افرادی هستند که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند. البته وزیر نفت در این زمینه اعلام کرده که همچنان کارت سوخت جایگاه‌داران فعال است و تا زمانی که همه، کارت سوخت خود را دریافت کنند، می‌توانند از کارت جایگاهداران استفاده کنند. با این حال استفاده از کارت سوخت جایگاهداران نیز محدود خواهد بود و گزارش‌ها حاکی از آن است که در هر نوبت سوختگیری با کارت سوخت جایگاه‌داران تنها می‌توان ۴۰لیتر بنزین زد.

پیش‌تر سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به همشهری که آیا تا ۲۰مردادماه کارت سوخت به‌دست تمام متقاضیان می‌رسد، تأکید کرده بود: قرار نیست که از این تاریخ کارت آزاد جایگاه‌داران حذف شود اما محدودیت‌هایی در این حوزه اعمال خواهد شد و به‌تدریج طرح استفاده از کارت سوخت شخصی اجرایی می‌شود. وی اظهار کرد: تلاشمان این است که در 4 کلانشهر تهران، کرج، تبریز و اصفهان کارت‌های سوخت تا ۲۰مردادماه ارسال شود. کاهی همچنین درباره تمدید مهلت اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت، اظهار کرد: این طرح قرار است به‌طور تدریجی اجرایی شود و اینگونه نیست که اگر فردی در تاریخ مقرر وارد جایگاه شود، نتواند سوختگیری کند.

رمز کارت‌های جدید
برای رفع مشکل کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند رمز همه کارت‌های سوخت به حالت اولیه بازگشته است. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دیروز اعلام کرد: همه کارت‌های سوختی که شرکت ملی پخش برای متقاضیان صادر می‌کند، رمز‌گذاری شده است. فاطمه کاهی توضیح داد: رمز کارت‌های سوخت ۴رقم سمت راست کد ملی صاحبان کارت سوخت است. او افزود: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و تا زمانی که اطمینان پیدا نکنیم که کارت سوخت به‌دست همه شهروندان رسیده است، اجرای طرح عرضه بنزین با کارت جایگاه به‌صورت محدود ادامه می‌یابد.

راه میان‌بر اینترنتی
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از مالکان خودروهایی که کارت هوشمند سوخت آنها در باجه معطله شرکت پست است، درخواست کرد با مراجعه به سایت www.epolice.ir و وارد کردن پلاک خودرو، بارکد پستی کارت هوشمند سوخت خود را دریافت و با مراجعه به سایت www.post.ir، بخش رهگیری مرسولات پستی، کارت سوخت خود را پیگیری کنند یا همچنین می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی و ارائه بارکد، کارت هوشمند سوخت شخصی خود را دریافت کنند.

 
[کد خبر:AJ29122]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب