00000000000000000000000000000000000Parliament69.jpg

 

آینه جم: انتخابات همواره در هر جامعه و ملتی یا مظهر تمام نمای خوبی‌ها و یا مظهر زشتی و بی اخلاقی و عدم رعایت قانون است، هر چقدر که آن جامعه به قانون و ارزش‌های اصیل و مناسب خود باور داشته باشد، قطعا انتخابات در آن مظهر اقتدار و عزت خواهد شد.

 

اما اگر این جامعه نسبت به آرمان و اهداف و ارزش‌های خود بی‌تفاوت باشد و در مقابل قانون، شرع و اخلاق تمکین و فرمانروی از خود نشان ندهد، قطعا آن عرصه انتخاباتی به شکلی زشت و ناپسند برگزار خواهد شد.

 

صداقت با مردم و پرهیز از وعده‌های واهی و بی‌اساس یکی از اخلاق های مهم و اساسی است که باید نامزدهای انتخاباتی به آن دقت ویژه کنند.

 

برخی از نامزدهای انتخاباتی و کاندیداها که تعدادشان هم کم نیست، برای کسب چند رای و سوی دادن آراء به سبد خود، وعده و شعارهایی را سر می‌دهند که قادر به اجرا آن نیستند یا از حیطه وظیفه آنها جدا است.

 

برخی از وعده‌ها از عقل و منطق سلیم به پا نمی‌خیزد بلکه فقط رنگ و بوی تبلیغات و پوچی را به همراه دارد که صریحانه باید گفت اینگونه وعده‌ها به دنبال فریب عامه مردم است.

 

شرع مقدس اسلام چنین اقدامات واهی و بی اساس و پوچ را نمی‌پسندد، بر همین اساس انسان‌های وارسته و متکی به آداب و سنن الهی و شریعت نبوی، از سخنان به ظاهر خوش آب و رنگ، ولی بی پایه که توان انجام دادن آن را ندارند، دوری می کنند.

 

کاندیداهای خدوم و برجسته گوی سبقت را در میدان عمل از هم می ربایند و خدمت به خلق را نردبان قرب به خداوند متعال قرار می دهند.

 

امام علی(ع) در جملاتی زیبا و قابل تامل در رابطه با پیروان و اصحاب جمل، فرمودند: «چون رعد خروشیدند و چون برق درخشیدند، ولی کاری از پیش نبردند و سرانجام سست گردیدند. ما این گونه نیستیم. تا عمل نکنیم، رعد و برقی نداریم و تا نباریم، سیل جاری نمی سازیم».

 

امام صادق(ع) نیز در حدیث اخلاقی می‌فرمایند:«هرگز به برادرت وعده ای نده که انجام آن به دست تو نیست».

 

قرآن کریم در سوره صف درباره انسان هایی که به گفتار خویش عمل نمی کنند، می فرماید: «هان ای کسانی که ایمان آورده اید، چرا چیزهایی می گویید که به آنها عمل نمی کنید. خدای تعالی سخت به خشم می آید که چیزی را بگویید که بدان عمل نمی کنید».

 

کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی باید با مردم با کمال صداقت سخن بگویند، اگر به دنبال این هستند که در دل مردم اثرگذار باشند بدانند که این صداقت بیشتر در دل آنها اثر خواهد گذاشت.

* بوشهر نیوز

[کد خبر:AJ29347]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # عبدیان 1398-06-20 08:34
مردم جنوب تا بحال نماینده شجاعی مثل خانم دکتر الماسی نداشته اند رای ما فقط خانم دکتر الماسی مردم فهیم جنوب فریب شعارهای تو خالی نمی خورند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب