IMG-20200405-WA0043.jpg

 

 

آینه جم - رضا رئیسی: روز گذشته  در خبری اعلام شد که مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان جم تغییر کرده است. به بهانه این تغییر، 7 نکته قابل ذکر است.
 
یکم:  مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان جم بعد از حدود 7 سال تغییر کرد و علی اکبر دانشور جایگزین مصطفی ارجمند در این مسؤولیت شد. بدیهی است مصطفی ارجمند با توجه به سابقه کاری و تجربه های مختلف در کنار سه فرماندار دولت تدبیر و امید در ادامه حضور خود در فرمانداری باید ارتقا شغلی یابد و از ظرفیت و پتانسیل های وی به نحو مناسب استفاده شود. وی یکی از فعالین رسانه ای و سیاسی اجتماعی شهرستان است که توانمندی زیادی در حوزه رسانه و مسائل اجتماعی دارد.
 
دوم: فرمانداری شهرستان جم سال هاست با کمبود نیرو و کارشناس در حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می کند و بهتر است فرماندار در خصوص کمبود نیروهای انسانی فرمانداری توجه ویژه ای کند و برخی جابجایی ها و انتقال نیروهای جوان و با انگیزه و تحصیل کرده به فرمانداری می تواند موثر باشد تا خلا ها رفع شود و نباید برای استفاده از نیروهای جوان بومی غفلت شود.
 
سوم: طی این سال ها در شهرستان جم، فرمانداری و شهرداری ها، آموزش و پرورش، اتاق اصناف و هلال احمر از روابط عمومی های نسبتا قوی ای برخورددار بوده اند و تلاش ها، برنامه ها و مراسم ها به خوبی رسانه ای شده و مردم در جریان اتفاقات مرتبط با این ادارات قرار گرفته اند. چه خوب می شود که اکثر مدیران ادارت دولتی، نهاد های انقلابی و دستگاه قضایی و سازمان های نظامی و انتظامی شهرستان نیز از نیروهای فعال روابط عمومی برخوردار شوند، چون داشتن روابط عمومی قطعا سودش برای خود آن ها فراوان است و خیلی از مشکلات میان مردم با این نهادها را برطرف می کند.
 
چهارم: خیلی از ادارات شهرستان جم، مسؤولیت روابط عمومی در چارت سازمانی آن ها مورد توجه قرار نگرفته و یکی از مشکلات جدی آن ها همین موضوع است. به عنوان مثال یک نفر با دو مسؤلیت در شبکه بهداشت و درمان کارهای روابط عمومی را انجام می دهد که اگر روابط عمومی این اداره مستقل شود می تواند بهتر فعالیت خود را انجام دهد. هر چند این اداره که سر و کار زیادی با مردم دارد با استفاده از ظرفیت های یکی از خبرنگاران جم توانسته عملکرد قابل قبولی را به همراه داشته باشد.
 
پنجم: خبرنگاران شهرستان جم همیشه در سطح استان بوشهر فعال و موثر بوده اند و رسانه های جم تاثیرگذاری زیادی دارند و مخاطبان و مردم زیادی حرف رسانه ها را بیشتر از مسؤولان باور دارند. در تغییر مدیر روابط عمومی فرمانداری اقدام خوبی رخ داده و دانشور که فردی آشنا با رسانه و همکاری در رسانه ها را در کارنامه دارد جایگزین ارجمند شده که نشان می دهد خبرنگاران جمی شایستگی های فراوانی دارند.
 
ششم: آنچه همچنان مورد تاکید فعالان اجتماعی و رسانه ای شهرستان جم است حضور یکی از خبرنگاران جمی در مسؤولیت مدیر رسانه ای باشگاه پارس جنوبی جم است و با توجه به پتانسیل های فراوان اهالی رسانه بهتر است مسؤولان و مدیریت باشگاه پارس جنوبی به این مهم نیز توجه کنند تا حواشی ای که مدیران رسانه ای تهران نشین برای نام جم دنبال می کنند، تمام شود.
 
هفتم: روابط عمومی، اداره کردن وظایف، شناسایی، ایجاد، حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان و جامعه است. جامعه‌ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است و عدم توجه ادارات شهرستان جم به این مسؤولیت سبب شده تا هم مردم دیدگاهی منفی نسبت به عملکرد ادارات و سازمان ها داشته باشند و هم در مواقع بحرانی، نبود روابط عمومی شرایط را وخیم تر می کند. مردم با خیلی از ادارات از جمله آب، برق، گاز و مخابرات ارتباط بیشتری دارند و بیشتر مواقع خرابی ها و قطعی های مرتبط با این ادارات ضررهای زیادی را به مردم وارد می کند که نبود روابط عمومی و عدم ارائه توضیح مناسب، نا امیدی و نارضایتی از ادارات را افزایش داده است.
 
از جمله وظایف روابط عمومی ها ایجاد تفاهم و رفع سوء تفاهم ها ، بیان و تبلیغ کارها و اقدامات خوب و مفید انجام گرفته در سازمان، پاسخگویی به انتقادات وشبهات مطرحه در رسانه ها، جامعه و درون سازمان درباره عملکرد سازمان، بررسی بازخورد اقدامات و فعالیت های سازمان در جامعه و درون سازمان و انتقال آن به مدیران و تولید رضایت در کسانی که به نوعی با سازمان در ارتباطند، برقراری روابط درون سازمانی و برون سازمانی ،  آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرح ها و برنامه ها است که امید می رود مسؤولان شهرستان جم به حوزه روابط عمومی توجه بیشتری کنند و این ضعف جدی و بزرگ ادارات را رفع کنند.
 
** رضا رئیسی؛  فعال رسانه ای استان بوشهر 
[کد خبر:AJ32188]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-8 # بسیجی 1399-01-18 08:52
جناب رئیسی
مرسی برای متن تون فقط یه سوال؛ از بی حرمتی و توهین های جناب ارجمند به یادواره شهدا و کارکرد این جوان ناپخته هم بنویس
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # یک مدافع حرم 1399-01-18 12:42
ایشون فردی ناپخته و از نظر ادب و متانت در سطح بسیار پایینی هست وقتی کسی ادب و متانت ندارند علامه دهرم باشد راه بجایی نخواهد برد ایشون با تهدید و هوچیگری به اینجا رسیده الانم از ترس شیخ موسی نماینده حوزه انتخابیه دست پیش گرفته سریعا خودشو جابجا کرد که نگن نماینده اونو تغییر داده امت حزب الله جم از کسی که به خون شهدا حرمت قایل نباشد متنفر است جایگاه ایشون در فرمانداری جم نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # خانواده شهید 1399-01-18 14:01
از بسیج و حزب الله سو استفاده نکنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # آگاه 1399-01-18 15:28
جناب ارجمند هیچگاه به شهدا بی احترامی نکرده اند و همیشه حامی آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی و مدافعان حرم بوده اند. در خصوص یادواره شهدا و سخنان سردار باید گفت حق مطلب را جناب ارجمند ادا کردند چون رهبری مرتبا تاکید دارند که وحدت باید حفظ و تقویت شود نه اینکه در مراسم شهدا دولت را زیر سوال ببرند و اختلاف جناحی خود را نمایان کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جمی 1399-01-18 13:11
درود بر جناب رئیسی... ادارات شهرستان جم ضعف جدی در حوزه ارتباط با مردم دارند و مدیران ادارات و سازمان ها نیز دیدگاهی مثبت به فضای اطلاع رسانی و رسانه ای ندارند. تقویت حوزه روابط عمومی ادارات یعنی تقویت و رو به رشد رفتن آن اداره و مردم نیز بهتر می توانند اقدامات و برنامه ها را ببینند و عملکردها را قضاوت کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محسن 1399-01-18 13:12
آقای ارجمند ظرفیت بزرگی برای شهرستان هستند. قدردان این نیروها باشیم و باید ارتقا شغلی ایشان نیز در دستور کار قرار بگیرد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # علی محمدی ی 1399-01-18 17:20
تبریک به آقای دانشور
مرسی آقای ارجمندی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # سلام علیکم 1399-01-18 18:54
سلام علیکم
مصطفی ارجمند اشتباهی مرگ بار مرتکب شده است که در محضر خداوند و بندگان خداوند ان شا الله توبه کنند
شما خبرنگاران هم سعی کنید در شریک جرم ایشان شریک نشوید توهین به شهدا غیر قابل بخشش است
با تشکر وافر
التماس دعا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # احمد جواهری 1399-01-19 01:31
جناب ارجمند باید عوض می شد که الحمدالله شد
حالا هر دلیل ، توجیه و تفسیری که از این تغییر میخواد به مردم القا کند ، مهم نیست

افرادی که با افکار مریض و مقاصد شوم بر جایگاه ها تکیه زده اند ، آماده ی محاکمه در پیشگاه خداوند باشند .

اشغال شدن پست ها و منصب ها به دست افراد نالایق ، نتیجه ی آن است که شایسته سالاری جای خود را به تفکر حزبی - جناحی داده است!

* همه بدانند که شهداء خط قرمز ما هستند ؛ اجازه نمی دهیم هر......به ارزش هایمان توهین کند

**چوب خدا بی صداست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مسلمان 1399-01-19 02:05
به نقل از سلام علیکم:
سلام علیکم
مصطفی ارجمند اشتباهی مرگ بار مرتکب شده است که در محضر خداوند و بندگان خداوند ان شا الله توبه کنند
شما خبرنگاران هم سعی کنید در شریک جرم ایشان شریک نشوید توهین به شهدا غیر قابل بخشش است
با تشکر وافر
التماس دعا



خداوند شما را به راه راست هدایت فرماید. آمین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب