1071982_150.jpg

 

 

آینه جم : دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: ۱۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شدند.

به گزارش آینه جم ؛دیروز و امروز تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر افزایش قابل توجهی داشته و در همه ۱۰ شهرستان این استان موارد جدید کرونا گزارش شده است.

همزمان سخنگوی وزارت بهداشت، بوشهر را یکی از استان‌هایی اعلام کرد که در شرایط هشدار قرار دارد.

کیانوش جهانپور گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استان‌های هرمزگان، آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

از کودک ۴ روزه تا پیرمرد ۸۵ ساله| به کودکان رحم کنید
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۵۶۷ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۲۳ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.
دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه ۱۳۸۳ نفر شامل ۵۴۷ مرد و ۸۳۶ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۲۳ مورد مثبت جدید،۳۵ مورد در بوشهر، ۲۱ مورد در دشتستان، ۱۸ مورد در جم،۱۴ مورد در دیلم، ۱۱ مورد در گناوه، ۱۰ مورد در عسلویه، ۷ مورد در کنگان، ۴ مورد در دیر، دو مورد در دشتی و یک مورد در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری افزود: ۳۵ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۲۵ آقا در رده سنی ۲۱ تا ۶۹ سال و ۹ خانم در رده سنی ۱۶ تا ۴۱ سال و یک کودک ۳ ساله هستند که دو نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی تصریح کرد: ۲۱ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۱۰ آقا در رده سنی ۱۴ تا ۸۲ سال و ۹ خانم در رده سنی ۳۳ تا ۸۵ سال و یک کودک ۷ ساله و نوزاد ۴ روزه هستند که ۱۵ نفر از آن‌ها بعد از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
دکتر کشمیری افزود: ۱۸ مورد جدید شهرستان جم، ۱۶ آقا در رده سنی ۱۵ تا ۳۸ سال و دو خانم ۳۰ و ۳۴ ساله هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ۱۴ مورد جدید شهرستان دیلم، ۴ آقا در رده سنی ۳۹ تا ۶۲ سال و ۱۰ خانم در رده سنی ۱۵ تا ۶۶ سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: ۱۱ مورد جدید شهرستان گناوه، ۹ آقا در رده سنی ۱۴ تا ۵۰ سال و ۳ خانم در رده سنی ۱۴ تا ۵۸ سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۱۰ مورد جدید شهرستان عسلویه، ۷ آقا در رده سنی ۲۵ تا ۴۹ سال و یک خانم ۳۰ ساله و دو کودک ۱ و ۷ هستند که یکی از آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان بوده و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر کشمیری گفت: ۷ مورد جدید شهرستان کنگان، ۵ نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله و دو مرد ۲۵ و ۲۸ ساله هستند که یک نفر از آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان بوده و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی تصریح کرد: ۴ مورد جدید شهرستان دیر، ۳ آقا در رده سنی ۳۵ تا ۵۸ سال و یک خانم ۷۶ هستند که به جز یک نفر که در بیمارستان بستری است ۳ نفر دیگر تحت مراقبت خانگی قرار دارد.
دکتر کشمیری اظهار داشت: دو مورد جدید شهرستان دشتی، یک آقای ۲۰ ساکن استان خوزستان و یک آقای ۲۸ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی بیان کرد: مورد جدید شهرستان تنگستان نیز آقایی ۴۹ ساله است به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۳۸۳ نفر) تاکنون ۵۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۷۸۰ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
 

هشدار های رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هر روز بر تعداد افراد مبتلا به کرونا افزوده‎تر می‌شود گفت: باید مردم به این نکته توجه کنند که خطر ویروس کرونا همچنان وجود دارد  و افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر نشان از بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

دکتر سعید کشمیری با تاکید بر توجه به ایزوله کردن  مبتلایان کرونا افزود: باتوجه به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در این استان ایزوله کردن بیماران کرونایی ضروری است.

دورهمی‌ها عامل انتقال بیماری کرونا

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه انتقال ویروس و شیوع بیماری کرونا به سبب تجمع‌ها و دورهمی‌ها رخ می‌دهد تصریح کرد: برخی افراد که از بیماری خود اطلاع دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و سبب شیوع این بیماری می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش شمار  بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان تاکید کرد: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها، برگزاری مراسم جشن و عزاداری و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها از جمله دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر است.

دکتر کشمیری با تاکید بر پرهیز از دور همی‌ها در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: مردم توجه باید داشته باشند که افزایش ابتلا به بیماری در قالب حضور در جمع‌های خانوادگی، برگزاری مجالس و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد، پس باید از حضور در هر اجتماعی پرهیز شود.

وی برخورد قانونی با کسانی که موارد و دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ضروری دانست و  افزود: با توجه به برخی بی‌توجهی‌ها در زمینه رعایت موارد بهداشتی انتظار می‌رود با کسانی‌که قوانین را زیر پا می‌گذارند با شدت عمل بیشتری برخورد شود، زیرا حضور بیماران کرونایی در جمع سبب  انتشار آن می‌شود. 

[کد خبر:AJ32763]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب