000000000000000000000000000000000088740110044.jpg

 

 


آینه جم: سجاد بهزادی
شیوع ویروس کووید ۱۹ هنوز در بوشهر و جنوب استان جدی نبود که ناگهان انتشار فیلمی کوتاه در شبکه های مجازی توجه افکارعمومی را به خود جلب کرد.

این فیلم چند دقیقه ای مربوط به نشست مسولان شهرستان کنگان با حضور فرماندار وقت بود.هنوز آنچنان نگرانی از گسترش کرونا در منطقه نبود و حتی در این جلسه نیز هیچ مسئولی ماسک بر چهره نداشت.

نکته مهم این فیلم آنجا بود که صدایی پر اضطراب فضای سالن این نشست را سنگین کرده بود.فردی با نگرانی به فرماندار توصیه می کرد شهرستان را چون شهر ارواح و بدون هر گونه رفت و آمدی باید کنترل کرد.او با توجه به مطالعه علمی خود و تجربه دیگر کشورهای جهان خواسته و تمنای خود را در آن نشست فریاد می زد.

فرماندار کنگان فرد با تدبیری بود اماتصویر کوتاهی که از فضای جلسه دیده میشد،نشان نمی داد کسی در این سطح، ویروس کرونا را جدی گرفته باشد و توصیه سخت گیرانه این پزشک را باور کند.

روزها و هفته ها گذشت.بسیاری از مسئولان و حتی جامعه پس از دیدن این فیلم کوتاه از سخنان رییس وقت بیمارستان کنگان لبخند زدند و نگرانی او را نگرانی خود نمی دانستند.بعدها بسیاری از صاحب نظران و مسئولان بهداشت جهانی و کشور به این نتیجه رسیدند که برای کنترل ویروس کرونا راهی جز کنترل شدید رفت و آمد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست.کشورهای دیگر که در مهار کووید ۱۹ موفق بودند و حتی کشور ایران نیز در برهه ای کوتاه،در وضعیت همان شهر ارواحی خود را قرار دادند که رئیس بیمارستان کنگان می گفت.

اما امروز در رسانه ها خبر دیگری در مورد رئیس بیمارستان کنگان منتشر شد."دکتر حیدری استعفا کرد."
 او استعفای خود را به دلیل خستگی از کرونا اعلام کرده بود و در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مسائل و برخی مشکلات و خستگی مبارزه با کرونا را از دلایل استعفای خود عنوان کرده بود.

دکتر حیدری پزشکی پرانرژی و مسلط به دانش روز پزشکی است و بنظر نمی رسد آنگونه که در استعفانامه اش آمده ، "خستگی مبارزه با کرونا" در میانه راه، بهترین دلیل برای کنار رفتن از مسئولیت باشد.گفته می شود شهرستان کنگان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.حالا باید دید چه مسائلی در مهم ترین و قدیمی ترین بیمارستان جنوب استان بوشهر گذشته که منجر به استعفای دکتر حیدری شده است.در این روزهایی که جامعه بیش از هر زمان به آرامش نیاز دارد،دانشگاه علوم پزشکی استان در کادر درمان و کارکنان خود باید بهترین سیاست گذاری را دنبال کند.

ایسنا گزارش داد ۴۱۲ نفر از کارکنان بیمارستان های استان کرونایی اند.این خبر در کنار استعفای مسولان بیمارستان در استان و یا تعطیلی مراکز درمان، التهاب و نگرانی جامعه را بیشتر می کند.

*** کانال توسعه و جامعه جم

[کد خبر:AJ32969]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رضا 1399-04-04 08:57
پرسنل بیمارستان های دیر و کنگان همه دارن میگیرن،من با نام مستعار براتون پیام گذاشتم،خود منم پرستار هستم و الان درگسر شدم کادر درمان دیگه کشش نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رضا 1399-04-04 09:27
بركنار يا استعفا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سلام 1399-04-04 10:27
حیدری کبیر
سپاس مند گزاریم
مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب